Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenahdistelija vapaana Kuopiossa, paidassa lukee "rokkistara".

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun lapsi osaasoittaa kotiin5 v

Mun 6v:llä ei ole puhelinta. Hänellä on aikuisia.

Meillä on molemmat

Vierailija
22/62 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha rokkistara :D Hyvä mielikuvitus lapsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaat. Mä luin tuon uutisen ja pidin tapausta kamalana. Yllätyin siitä, että täällä n. 99% pitää tapausta keksittynä. Mulle ei tullut mieleenkään. Ajattelin vaan miten onnekkaita olivat, että löytyi puhelin, jolla soittaa apua. Ehkä oon vain liian hyväuskoinen, kun mulla ei ole omia tai muutenkaan kokemusta pienistä lapsista.

Vierailija
24/62 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmea juttu, jos on totta. Aika hyvin jos alle kouluikäinen muistaa mitä paidassa luki. Nerokkaita olivat että osasivat soittaa kotiin. Yksi syy lisää antaa jo pienille lapsille puhelin mukaan kun ovat ulkona.

Mua taas kummastuttavat ihan toiset asiat. Meillä tuon ikäinen on osannut jo vuoden verran lukea, ja muistaa kyllä ihan kaikki tuollaiset jutut. Mutta ei todellakaan viipota ulkona ilman valvontaa.

Vierailija
25/62 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne oli siellä tyhjässä häkkivarastossa, mitkä laitetaan munalukolla kiinni. Nyt oli vaan sidottu avainnauhalla kiinni se lukko. Ei ne ovet ole painavia.

Tuossa maikkarin uutisessa sanotaaan että ovi oli liian painava, eivätkä lapset saaneet sitä siksi omin avuin auki.

Ei puhuttu mistään varastokopista joka olisi suljettu avainnauhalla.

Äidin fb päivityksessä sanotaan, että mies oli sulkenut lapset häkkivaraston häkkiin.

Mä olen täysin nyt Iltisten uutisoinnin varassa ja en ole nähnyt äidin päivitystä, mutta tämä kohta Iltalehdessä ihmetyttää...

"Toisen tytön isä kertoo Iltalehdelle miehen tavanneen tytöt kerrostaloyhtiön pihamaalla."..........

......."Tämän jälkeen mies oli isän kertoman mukaan yllättäen tarttunut tyttöjä niskasta kiinni ja pakottanut toisen tytön antamaan tälle avaimensa, joilla he olivat päässeet tytön kerrostalon varastotiloihin."

Eli, jos nyt tosiaan on kyse häkkivarastosta, niin kaikissa taloissa missä olen asunut, niin varastotilaan missä on häkkivarastot, on päässyt vain niin sanotulla emännänavaimella ja niitä on aina ollut 1 kappale per asunto. Ei kai nyt oikeasti pikkulapsille ole annettu tätä avainta ja jos on, niin miksi? Ei lasten tarvitse yksin päästä sellaisiin tiloihin mihin emännänavainta tarvitaan. Jos taas on kyse esim. pyörävarastosta, niin näihinhän pääsee kotiavaimella ja sitten ei ole asiassa mitään kummallista.

Ja ainakin meillä on kaikki häkkivarastot käytössä ja lukittu lukoilla, niin mikä tämä avoin varasto on sitten ollut mihin on lapset voinut lukita...ja millä välineellä....? Epäselvä juttu ja kaipa siihen saadaan joskus selvitys, ehkä.

26/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAYDREAMER kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne oli siellä tyhjässä häkkivarastossa, mitkä laitetaan munalukolla kiinni. Nyt oli vaan sidottu avainnauhalla kiinni se lukko. Ei ne ovet ole painavia.

Tuossa maikkarin uutisessa sanotaaan että ovi oli liian painava, eivätkä lapset saaneet sitä siksi omin avuin auki.

Äidin fb päivityksessä sanotaan, että mies oli sulkenut lapset häkkivaraston häkkiin.

Mä olen täysin nyt Iltisten uutisoinnin varassa ja en ole nähnyt äidin päivitystä, mutta tämä kohta Iltalehdessä ihmetyttää...

"Toisen tytön isä kertoo Iltalehdelle miehen tavanneen tytöt kerrostaloyhtiön pihamaalla."..........

......."Tämän jälkeen mies oli isän kertoman mukaan yllättäen tarttunut tyttöjä niskasta kiinni ja pakottanut toisen tytön antamaan tälle avaimensa, joilla he olivat päässeet tytön kerrostalon varastotiloihin."

Eli, jos nyt tosiaan on kyse häkkivarastosta, niin kaikissa taloissa missä olen asunut, niin varastotilaan missä on häkkivarastot, on päässyt vain niin sanotulla emännänavaimella ja niitä on aina ollut 1 kappale per asunto. Ei kai nyt oikeasti pikkulapsille ole annettu tätä avainta ja jos on, niin miksi? Ei lasten tarvitse yksin päästä sellaisiin tiloihin mihin emännänavainta tarvitaan. Jos taas on kyse esim. pyörävarastosta, niin näihinhän pääsee kotiavaimella ja sitten ei ole asiassa mitään kummallista.

Ja ainakin meillä on kaikki häkkivarastot käytössä ja lukittu lukoilla, niin mikä tämä avoin varasto on sitten ollut mihin on lapset voinut lukita...ja millä välineellä....? Epäselvä juttu ja kaipa siihen saadaan joskus selvitys, ehkä.

Vanhemmissa kerrostaloissa käy sama kotiavain joka paikkaan. Olisko 90 luvulta lähtien alkanut olla noita emännän avaimia.

Tää on karrikoitua, mutta oma kokemus on pitkälti tuo.

Vierailija
27/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaus on liian yksityiskohtainen keksityksi.

Päinvastoin. Miehen kuvailu on aivan liian yksityiskohtainen todelliseksi. Kaikki vaatekappaleet ja asusteet päävärejä ja erivärisiä, tuo olisi mieheksi melkoinen ilmestys joka varmasti herättäisi huomiota. Ja sitten tuo rokkistara paidassa. Vaikka osa alle kouluikäisitä osaa lukea yksinkertaisia sanoja, niin tuollaisen sanan havainnointi, lukeminen ja muistaminen ei ole uskottavaa.

Vierailija
28/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaus on liian yksityiskohtainen keksityksi.

Päinvastoin. Miehen kuvailu on aivan liian yksityiskohtainen todelliseksi. Kaikki vaatekappaleet ja asusteet päävärejä ja erivärisiä, tuo olisi mieheksi melkoinen ilmestys joka varmasti herättäisi huomiota. Ja sitten tuo rokkistara paidassa. Vaikka osa alle kouluikäisitä osaa lukea yksinkertaisia sanoja, niin tuollaisen sanan havainnointi, lukeminen ja muistaminen ei ole uskottavaa.

Meidän 4v oppi lukemaan. Lukee jo vaikeitakin sanoja ihan hyvin, kun oppii lukemaan ja käyttää sitä taitoaan, niin äkkiä lukee myös vaikeita sanoja. Kieltämättä itsekin hämmästyin kun luin lehteä lastani vastapäätä ja lapsi alkoi lukea otsikkoa lehdestä, lehti oli hänelle väärinpäin.

Mutta tuon miehen kuvailusta olen samaa mieltä. On ihme, jos kukaan ei tunnista/ole kiinnittänyt huomiota noin räikeään vaatetukseen.

Vierailija
29/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5002 kirjoitti:

DAYDREAMER kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmissa kerrostaloissa käy sama kotiavain joka paikkaan. Olisko 90 luvulta lähtien alkanut olla noita emännän avaimia.

Tää on karrikoitua, mutta oma kokemus on pitkälti tuo.

Asia on juuri päinvastoin. Uudemmissa taloissa käy joka paikkaan sama avain, vanhemmissa taas ei. Jo nimi emännän avain kertoo että mistään uudesta jutusta ei ole kyse. Toki vanhan talon lukitus voi olla myöhemmin uusittu niin että sama avain käy kaikkialla.

Vierailija
30/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikossa jatkuu sama raflaava sanailu mitä näiden lasten vanhemmatkin on harrastaneet.. Ketäänhän ei ole ahdisteltu tässä tapauksessa. Ja toisin kuin toisen tytön isä väittää niin polisi ei "partioi kadulla" etsimässä tätä miestä. Tuntomerkit on tiedossa ja jututetaan jos tavataan mutta ei etsitä aktiivisesti, tästä lyön vaikka vetoa. 

Kun poliisi on huolissaan jostain rikoksesta niin se tiedottaa asiasta. Nyt ei tiedottanut, kaikki tiedotus ja info tulee näiden lasten vanhemmilta on ollu melko ristiriitaista. Toisaalla alunperin äiti kirjoitti että lapset oli lukittu häkkivarastoon ja myöhemmin sanotaankin että ovi minkä taakse lapset lukittiin oli niin raskas etteivät lapset saaneet sitä auki. 

Vierailija
31/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ehkä vähän hämää jutussa se, että äidin fb. Päivityksessä luki, että mies oli sanonut tytöille tulevansa kohta takaisin. Nyt lööpissä lukee isolla miehen huutaneet että mä tapan teidät. Onko tarkoituksella nyt lisäväritetty juttua isän toimesta vai lapsilta lypsämällä lypsetty tällainen lisä?

Itse en myöskään jättäisi tuon ikäistä lasta yksin pihaan ja lähtisi lenkille niinkuin äiti teki. Vai liekkö sitten toisen tytön vamhemmat olleet kotona.

Vierailija
32/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä uutista.

Vierailija
33/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa että väitätte tarinaa keksityksi.

Kun olin 10v, minut ja kaverini telkesi PUHELINKOPPIIN vieras äijä joka kiroili ja mutisi oven takana, eikä päästänyt meitä ulos. kävelytie vieressä, mutta kukaan ei osunut paikalle pelastamaan..

kaveri sai vielä selkäänsä koska myöhästyi päivälliseltä  :( Kukaan ei uskonut, kun kerroimme " vihaisesta  hullusta ukosta jolla parta ja  vihreä takki"

Vierailija
34/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekana mieleen että se on Pentholmi muuttanut näköjään Kuopioon. Mutta tosiaan, kuulostaa kyllä kummalliselta tapaukselta enkä yllättyisi yhtään, vaikka osoittautuisi keksityksi. Epäuskottavaa tosiaan, ettei noin huomiotaherättävästi pukeutuneesta miehestä olisi mitään näköhavaintoja.

Vierailija
35/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako aloitusta tämä mielikuvitusmies oikein tarvitsee?

Kun tuntomerkit sopivat suomalaiseen ne julkaistaan näkyvästi.

Toisenlaisissa tapauksissa julkaistaan uhrin tuntomerkit...

Vierailija
36/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän uskomattomalta jo  tuo koko 'rokkistara'-paitakin.

Toki kaikenlaisia 'huumoriviesti'-paitoja on tehty,mutta vaatisi kyllä aikaihmiseltä jo melkoista pokkaa kävellä millään asiallisilla asioillaan tuollainen  kantajansa rock-tähteyteen viittaava viesti jatkuvasti  paitansa etumuksessa.

Jossain polttareilla tuollaista nyt ehkä voisi ajatella pitävänsä.

(Ne oikeat suomalaiset  'rokkistarathan' taas tunnistetaan kyllä vaikka ilman paitaakin)

Vierailija
37/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 10v, minut ja kaverini telkesi PUHELINKOPPIIN vieras äijä joka kiroili ja mutisi oven takana, eikä päästänyt meitä ulos. kävelytie vieressä, mutta kukaan ei osunut paikalle pelastamaan..

kaveri sai vielä selkäänsä koska myöhästyi päivälliseltä  :( Kukaan ei uskonut, kun kerroimme " vihaisesta  hullusta ukosta jolla parta ja  vihreä takki"

Ja siellä te sitten hakkasitte  jo aivan epätoivoisina parkuen,silmät itkunsekaisina puhelinkopin lasiseiniä pikku nyrkeillänne ja tuo  "kiroileva vieras äijä "senkun vaan hähätteli ja ikäänkuin kehui siinä  puhelinkopin ovea samalla tiiviisti kiinni pitäen ja painaen kuvitteellisille ohikulkijoille   saaliistaan kaupungin aavemaiselta tuntuvassa hiljaisuudessa,jossa ei liikkunut ristinsieluakaan. Ei muuta kuin kuin tuo  yksinäinen,mielipuolisen kolkko nauru, joka kaikui pitkin sen kosteita autioita katuja kiirien ...

Vierailija
38/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellaritilat, jossa on häkkivarastoja.  Ja kellarinovethan ovat valtavan painavia.

Vierailija
39/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siellä te sitten hakkasitte  jo aivan epätoivoisina parkuen,silmät itkunsekaisina puhelinkopin lasiseiniä pikku nyrkeillänne ja tuo  "kiroileva vieras äijä "senkun vaan hähätteli ja ikäänkuin kehui siinä  puhelinkopin ovea samalla tiiviisti kiinni pitäen ja painaen kuvitteellisille ohikulkijoille   saaliistaan kaupungin aavemaiselta tuntuvassa hiljaisuudessa,jossa ei liikkunut ristinsieluakaan. Ei muuta kuin kuin tuo  yksinäinen,mielipuolisen kolkko nauru, joka kaikui pitkin sen kosteita autioita katuja kiirien ...

Hulluja kuitenkin on aina välillä koska pahoja tekoja tapahtuu.  Turha  lasten kertomuksia on vähätellä.  Kyllä poliisi tsekkaa koko talon asukkaat ja varmasti käy läpi naapurustonkin kuvaukseen sopivat tyypit.  Ja kyllä joku läheinen ilmoittaa vielä poliisille kuka tyyppi on, koska haluaa tuollaisen tyypin h:tiin siitä lähipiiristä.

Vierailija
40/62 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten varmaan jo tarkastanut,koska ilmoitti,ettei kuvaukseen sopivaa henkilöä löytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi