Mikä on mielestäsi typerin tai vähiten paikkaansa pitävä sanonta?
Minun ehdokkaani on: "Kaikki hyvä elämässä on sellaista, joka vaatii vaivannäköä ja kärsimystä."
Mielestäni asia on juuri päinvastoin: pahimmat asat elämässä ovat sellaista, joka vaatii paljon ponnisteluja ja uhrauksia. Minulla on ollut niin paljon koettelumuksia, että jos joskus niistä selviän, omistan koko loppuelämäni helppoudelle ja nautiskelulle.
Kommentit (33)
Paha saa palkkansa. Pskat. Pahimmat tietämäni ihmiset ovat erveitä, menestyneitä ja varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
"Parhaat meistä lähtevät ensin"
Ai kuten Jammu Siltavuori?
Joka kuoli n.86-vuotiaana?
Ihmiselle annetaan vain sen verran kannettavaksi, minkä kestää (tjtn). Miksi sitten tapahtuu itsemurhia?
Kaksi lasta menee siinä missä yksikin.
Ei pidä paikkaansa!!! Kahdessa lapsessa vs yksi lapsi on KOLMINkertainen työ! Ainakin, jos ovat syntyneet alta 5v ikäerolla.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa. Mites haudankaivajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään jotenkin negatiivisena asiana jos "menee siitä mistä aita on matalin". Todellisuudessa pellolla, kuka helvetti nyt menisi aidasta yli korkeammasta kohtaa jos vieressä on matalampi. Sehän matalalta meno on vain ja ainoastaan fiksua.
No eihän tuota tarkoitetakaan ikinä kirjaimellisesti.
Niin. Sehän sanontojen juttu on. Että ne ovat kuvainnollisia.
Ja siksi tuo analogia on typerä, ottaa kuvainnolliseksi vertailukohdaksi jotain, mikä ei kuvaa sitä mikä on tarkoitus.
Vakavammista versioista, "se mikä ei tapa, vahvistaa". Ihmisen saa kyllä nuijittua henkisesti aika riekaleiksi, jolloin lopputuloksena saattaa olla psyykeltään vaurioitunut ihmisraunio.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Niin just, esim. lähetät synttärikortin puoli vuotta jälkeenpäin, saavut lentokentälle muutaman tunnin lentosi lähdön jälkeen tai ilmaannut työpaikalle 5 min ennen työajan päättymistä.
Paistaa se aurinko risukasaankin. Paitsi ettei aina paista.
Aika parantaa haavat. Ei paranna. Jos ei itse tee mitään, esim. jättää surutyön tekemättä, aika ei todellakaan paranna yhtään mitään.
Mikä ei tapa, se vahvistaa. En tunne ketään, joka uskoisi tuohon sanontaan. Pikemminkin: Mikä ei tapa, se melkein tappaa. Mikä ei tapa, se vammauttaa. Mikä ei tapa, se vituttaa. Tai kuten Haloo Helsinki laulaa: "jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa..."
Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa. Kuka pieksisi sen, joka joskus keksi tämän lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan yllyttävän sanonnan?
Kyllä työtä tekevälle löytyy. Heh, työtä varmaan löytyykin mutta palkan maksajaa ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tee onnelliseksi.
=hyväosaisten propagandaa, että köyhät pysyisivät lestissään!
Se sanonta on "Suutari pysyköön lestissään". Lesti on suutarin käyttämä työväline. Tuossa sinun kielikuvassasi ei ole päätä eikä kukkaruukkua.
No voi, suo anteeksi että käytin mielestäsi väärää kielikuvaa, ymmärtänet kuitenkin mitä tarkoitin. Minä puolestani suon sinulle anteeksi että otat asiat noinkin kirjaimellisesti. Tuo suutari pysykööt.. on näet myös kielikuva, jossa asioista puhutaan yleisellä tasolla.. Eli siinä siis ei pelkästään puhuta suutareista. Eli tässä tapauksessa, köyhät pysykööt köyhinä, hiljaa ja valittamatta. Ihan vain ajattelin avata, jotta näet sanonnan merkityksen myös kirjainten takana. :P
Ei sinun minulta tarvite anteeksi pyytää. Kunhan annoin korjaavaa palautetta vastaisen varalle. Ei näiä sananparsia välttämättä osaa käyttää aina oikein, ja se on ihan ymmärrettävää.
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Kiitos tinnituksesta.