Mikä on mielestäsi typerin tai vähiten paikkaansa pitävä sanonta?
Minun ehdokkaani on: "Kaikki hyvä elämässä on sellaista, joka vaatii vaivannäköä ja kärsimystä."
Mielestäni asia on juuri päinvastoin: pahimmat asat elämässä ovat sellaista, joka vaatii paljon ponnisteluja ja uhrauksia. Minulla on ollut niin paljon koettelumuksia, että jos joskus niistä selviän, omistan koko loppuelämäni helppoudelle ja nautiskelulle.
Kommentit (33)
"Olet sairas!" kun tarkoietaan sanoa "En pidä tuosta!" tai "Tuo on väärin!"
Ihmiset eivät tunnu osaavan enää puhua moraalin kielellä, vain lääketieteen.
Helppoa kuin heinänteko. Sopii yrittää! Siitä vain kesällä viikate käteen ja heinäpellon kimppuun. Voi olla hetken päästä tottumattomalle kaikkea muuta kuin helppoa.
Raha ei tee onnelliseksi.
=hyväosaisten propagandaa, että köyhät pysyisivät lestissään!
Suomi on rasistinen maa.
Hölmöä puhetta vailla totuudenmukaista sisältöä.
RAKKAUDESTA SE HEVONENKIN POTKII 😡
Vierailija kirjoitti:
Se sanonta on "Suutari pysyköön lestissään". Lesti on suutarin käyttämä työväline. Tuossa sinun kielikuvassasi ei ole päätä eikä kukkaruukkua.
Jokainen on oman onnensa seppä. No hyvin pitkälti ei ole. Elämässä ei ole kaikki langat omissa käsissä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sanonta on "Suutari pysyköön lestissään". Lesti on suutarin käyttämä työväline. Tuossa sinun kielikuvassasi ei ole päätä eikä kukkaruukkua.
No voi, suo anteeksi että käytin mielestäsi väärää kielikuvaa, ymmärtänet kuitenkin mitä tarkoitin. Minä puolestani suon sinulle anteeksi että otat asiat noinkin kirjaimellisesti. Tuo suutari pysykööt.. on näet myös kielikuva, jossa asioista puhutaan yleisellä tasolla.. Eli siinä siis ei pelkästään puhuta suutareista. Eli tässä tapauksessa, köyhät pysykööt köyhinä, hiljaa ja valittamatta. Ihan vain ajattelin avata, jotta näet sanonnan merkityksen myös kirjainten takana. :P
Ei ihmiselle anneta enempää kuin mitä hän jaksaa kantaa.
Just. Tämän keksijä ei varmasti ole kuullut itsemurhista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ei tapa, se vahvistaa.
Aivan, se mikä ei tapa rikkoo.
Menot tulojen mukaan.
Outoa kuin ei muka itse voisi mitään.
Pidetään jotenkin negatiivisena asiana jos "menee siitä mistä aita on matalin". Todellisuudessa pellolla, kuka helvetti nyt menisi aidasta yli korkeammasta kohtaa jos vieressä on matalampi. Sehän matalalta meno on vain ja ainoastaan fiksua.
Poimia rusinat pullasta.
Kenen mielestä rusinat ovat pullan paras osa?
Vierailija kirjoitti:
Pidetään jotenkin negatiivisena asiana jos "menee siitä mistä aita on matalin". Todellisuudessa pellolla, kuka helvetti nyt menisi aidasta yli korkeammasta kohtaa jos vieressä on matalampi. Sehän matalalta meno on vain ja ainoastaan fiksua.
No eihän tuota tarkoitetakaan ikinä kirjaimellisesti.
"Parhaat meistä lähtevät ensin"
Ai kuten Jammu Siltavuori?
Ei haukku haavaa tee.
Eli töissäkin saat huutaa ja mesota kunhan et käy käsiksi.