Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tykkäisitte, jos anoppi tulisi teille aina koputtamatta takaovesta?

23.04.2017 |

Häntä on kehotettu käyttämään etuovea, mutta asia ei ole mennyt perille. Ovea hankala pitää jatkuvasti lukossa, kun oma väki sitä paljon käyttää? Miten toimisitte?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että ovea ei voi pitää lukossa, vaikka oma väki sitä käyttää. Miten toimisit kerrostalossa, olisiko ovi silloinkin aina auki?

Vierailija
2/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää, että on tulossa käymään, niin joku jäätävä tavarakasa siihen eteen. Tai lappu "Rikki".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ovea lukossa silti. Ei ole okei, että kukaan vieras tulisi ilmoittamatta vaan sisälle, on kyse sitten anopista tai omasta äidistä tai kenestä tahansa, joka ei talossa asu.

Vierailija
4/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätkähtäisin, että mistä lähtien meillä on ollut takaovi.

Vierailija
5/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on aina tervetullut mistä ovesta vaan

: )

Vierailija
6/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5296 kirjoitti:

Häntä on kehotettu käyttämään etuovea, mutta asia ei ole mennyt perille. Ovea hankala pitää jatkuvasti lukossa, kun oma väki sitä paljon käyttää? Miten toimisitte?

Lyhyesti: ei tulisi.

Anoppi on jo entinen sellainen. Hänen ylisosiaalisella, hivenen tuppautuvalla luonteellaan toi ois voinut tapahtua. Mutta kyseessä on ymmärräväinen ja lämmin ihminen, joka ottaa toiset huomioon. Olisi tajunnut, kun asiasta olisi puhuttu.

Mä oon ent anoppini kanssa tosi hyvissä väleissä. Vaikka ollaan todella erilaisia... Ihana ihminen, vaikka joskus vähän rasittava hössöttäjä. Mutta rakastava mummo. Asuu kaukana, eli mun motivaattirina ei ole lapsenhoitoapu.

Vierailija
7/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin kovasti miten se onnistuu kiipeämään kuudenteen kerrokseen.

Vierailija
8/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päästä nyt se anoppi sieltä takapihan lehtimajasta käymään talon puolella lyhyempää reittiä, eli takaovesta. Pikkusen inhimillisyyttä nyt!

Vierailija
9/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahva irti?

10/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin kerrostalossa, pitäisin ovea lukossa. Olen asunutkin muinoin..mutta tuota meidän vanhaa takaovea ei saa ulkopuolelta lukkoon, ainoastaan sisältä kahvan avulla. Jotenki tuntuisi oudolta vaihtaa koko ovi anopin takia. Ja oma väki tosiaan kulkee takaovesta jatkuvasti, kun on useampi lapsi. Käytännössä jonkun pitäisi koko ajan juosta tarkistamassa, että ovi on lukossa. Anoppi ei tulostaan ilmoita etukäteen, vaan könyää takaovesta sisään silloin kun hänelle parhaiten sopii.

Vierailija
11/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5296 kirjoitti:

Jos asuisin kerrostalossa, pitäisin ovea lukossa. Olen asunutkin muinoin..mutta tuota meidän vanhaa takaovea ei saa ulkopuolelta lukkoon, ainoastaan sisältä kahvan avulla. Jotenki tuntuisi oudolta vaihtaa koko ovi anopin takia. Ja oma väki tosiaan kulkee takaovesta jatkuvasti, kun on useampi lapsi. Käytännössä jonkun pitäisi koko ajan juosta tarkistamassa, että ovi on lukossa. Anoppi ei tulostaan ilmoita etukäteen, vaan könyää takaovesta sisään silloin kun hänelle parhaiten sopii.

Onko se ovi jotenkin pieni, koska siitä pitää könytä?

Vierailija
12/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5296 kirjoitti:

Entä jos vaihtaisit lukon? mistä keksit, että ovi pitää vaihtaa?

Vierailija
13/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen pitää mennä aikuiselle puhumalla perille, jollei mene, antaisin jokaisesta yrityksestä tulla takaovestan, 2vkoa porttikieltoa asuntooni. Kyllä sen sitten tyhmempikin tajuaa. Suurin ongelma taitaa kuitenkin olla se että ihmiset eivät kehtaa sanoa, tästä heikkoudesta kun pääsee eroon, on elämä paljon helpompaa.

Vierailija
14/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu, mutta pyysin miestäni sanomaan äidillensä että lopettaa tämän.

Mies sanoi ja anoppi totteli. Sillä siitä pääsi.

Vierailija
15/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa, rivarissa tai muuten tiheämmin asutulla alueella on tavallista pitää takaovi lukossa, mutta jos omaa pihaa on yhtään enemmän, olisi tosi rasittavaa että olisi aina oltava avaimet mukana ulos mennessä. Maalla kasvaneena olen tottunut siihen, että ovi lukitaan vain jos talossa ei ole ketään. Ongelma ap:n tilanteessa ei ole oven lukitseminen, vaan anopin käytöstapojen puute.

Vierailija
16/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihe 1: Asenna takaoveen sellainen piilossa oleva nappi, jonka paikan kerrot vain muille, mutta et anopille ja vannotat muita olematta kertomatta anopille siitä nappulasta. Nappia pitää painaa samalla kun avaa takaoven. 

Vaihe 2: vedät napista piuhat vanhoista tietokoneromppeista tai muusta ylijääneestä elektroniikasta kasattuun "Ghettoblasteriin" jonka ohjelmoit soittamaan lujalla volyymilla CCR:n kappaleen "Lookin' out my backdoor" aina kun takaovi avataan painamatta piilossa olevaa nappia.

Tiedät aina milloin anoppi avaa oven, kun kyseinen kappale tärähtää äkkiyllättäen soimaan.

17/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, tuo 17 idea oli kyllä hyvä:-)! Mies sanoo asiasta nyt uudelleen ja päätin, että ellei tehoa, niin minä sanon. Aattelen, että koska on miehen äiti, sanominen on miehen tehtävä. Ja kyllä ongelma taitaa ennemmin olla kuitenkin tuo huonokäytöksinen anoppi, kuin meidän tapa lukita tai olla lukitsematta takaovea. Asumme myös maalla, kuten joku kommentoijistakin( täällä vähän erilainen kulttuuri ovien lukitsemisessa, kuin kaupungeissa). "Könyää"-termiä käytin, kun on melko isokokoinen anoppi.

Vierailija
18/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän paljon vähemmällä stressillä pääsee, kun ovi on aina lukossa. Voihan vara-avaimen jättää jonnekin ovelaan paikkaan lähellä, mutta itse kyllä pitäisin vaikka kaulassa (yötä päivää).

Vierailija
19/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisten meininkiä.  

Vierailija
20/27 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kuin yhden kerran ja sen jälkeen ei pitkään aikaan tulisi mistään ovesta/ikkunasta.