Työhaastattelukysymys, apua!
Mitä vastata kysymykseen että miten toimit kun asiakas haluaa palauttaa tuotteen joka on selvästi itse rikottu?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastata kysymykseen että miten toimit kun asiakas haluaa palauttaa tuotteen joka on selvästi itse rikottu?
Tähän on vain yksi ainoa oikea vastaus: asiakas on AINA oikeassa. Eli pahoittelet asiakkaalle huonon tuotteen myymistä, annat rahat takaisin ja lisäksi lahjakortin, jonka arvo on vähintään 50 % huonon tuotteen hinnasta.
Hr-ammattilainen
Toimin työnantajan ohjeiden mukaisesti. Nyrkkisääntönä on kuluttajaviranomaisten ohje, mutta siitä voidaan joustaa asiakkaan eduksi.
Eli pahoittelen asiaa ja muistutan,että palautusoikeus on vain ehjillä tuotteilla, joissa ei ole vikaa jo ostettaessa. Oletuksena on, että siitä tuotteesta näkee selkeästi, että se on itse rikottu tyyliin haalarin polvessa kunnon vekki.
Tämä riippuu toki yrityksen käytännöistä. Jos olet epävarma niin voit sanoa mahd ystävälliseen sävyyn asiakkaalle että "korvaatte yleensä vain valmistusvirheistä aiheutuneet ongelmat joten et ole varma miten tässä tilanteessa toimitaan kun virhe ei vaikuta sellaiselta mutta voit kysyä esimiehesi paikalle". Yleensä asiakkaat jotka yrittävät kusettaa hiljenevät koska eivät halua vääntää aihetta esimiestahon henkilön kanssa vaan etsivät liikkeestä aina sen hermostuneimman nuoren harjoittelijan joka helpoiten palauttaa rahat. Siinä tapauksessa että haluaa esimiehen paikalle niin tulkoot ja esimies tehkööt päätöksen.
Kerrot asiakkaalle että tuote ei voi normaalissa käytössä mennä tuollaiseen kuntoon ja on epäilys että tuotetta on käytetty käyttöohjeiden vastaisesti jolloin palautusoikeus ei ole voimassa.