Päiväleirit mahdoton tehtävä
Poika haluaisi kesällä päiväleirille,mutta me vanhemmat olemme töissä?! Joten hän joutuu olemaan yksin päivät. Miten kukaan ikinä voi lapsensa laittaa sinne jos käy töissä. Matkaa on niin paljon ettei poika yksin voi kulkea. Onko leirit täynnä lapsia joiden äiti/isä on kotona?
Kommentit (28)
Lyhennetty työpäivä? Itse teen kesän 4-tunnin päivää, ettei lasten tarvitse koko kesää olla hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko kimppakyyti, yhden kaverin vanhemmat vie ja toisen hakee. Tai vuoropäivinä.
Joo, meillä sovittu kimppakyyti toimi niin, että huomasin yht äkkiä kuskaavani yksin neljää lasta (1 oma ja 3 "kaveria"), kun muille vanhemmille tuli äkkinäisiä esteitä. Minulla on mahdollisuus järjestää työni niin, että pääsen kuljettamaan lastani ja kun muut tämän älysivät, olinkin jo helppo kuski. Jatkossa kukin hoitakoon omien lastensa kuljetuksen ;). Leiri sinänsä oli kuitenkin ollut kiva.
Meillä myös päiväleirit 10-16.. ei onnistu yksinhuoltajalta mitenkään kun vielä toisella paikkakunnalla työt. Itse ratkaisin kesäongelman ottamalla palkatonta koko kesän.
Ne on työttömien mukuloiden virikehoitoa ne päiväleirit tai niiden, kenellä liukuva työaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko kimppakyyti, yhden kaverin vanhemmat vie ja toisen hakee. Tai vuoropäivinä.
Joo, meillä sovittu kimppakyyti toimi niin, että huomasin yht äkkiä kuskaavani yksin neljää lasta (1 oma ja 3 "kaveria"), kun muille vanhemmille tuli äkkinäisiä esteitä. Minulla on mahdollisuus järjestää työni niin, että pääsen kuljettamaan lastani ja kun muut tämän älysivät, olinkin jo helppo kuski. Jatkossa kukin hoitakoon omien lastensa kuljetuksen ;). Leiri sinänsä oli kuitenkin ollut kiva.
Ai niin, ja kuluista tai kiitoksista ei tietenkään kuulunut mitään, olisinhan joka tapauksessa kuljettanut lastani...
-sama-
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole busseista tietoakaan. Treen kupeessa. Kimppakyyti ei käy koska työni alkaa aina 2h ennen leiriä. Maksaisin bensat jos joku veisi. Mutta ei kaikki lähtevät lomille, mökille ja mummolaan ja ja. No me emme lähde.
Nyt etsimään jollain puskaradiolla sopivaa kuljettajaa. Ettekö tunne muiden leirille tulevien vanhempia?
Kuulostaa oikeasti ihanalta lomatekemiseltä pojalle.
Itse oisin valmis vaikka nielemään ujouteni ja soittamaan jollekin tuntemattomalle vanhemmalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jos tosiaan pyytäisit palkatonta/käyttäisit pekkasia/kesälomapäiviä tuohon? Eihän siinä muuta vaihtoehtoa ole.
???
Eihän lapsi tarvitsisi päiväleiriä jos vanhemmat tai vanhempi on vapaalla.
KYLLÄ TARVITSEE! Ei leirit ole mitään hoitopaikkoja.
???
Eihän lapsi tarvitsisi päiväleiriä jos vanhemmat tai vanhempi on vapaalla.