Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lievästi ateistinen aikuinen oppia sosiaalisia taitoja?

Vierailija
22.04.2017 |

Minulla on siis eräs tuttu joka kärsii ateismista, eikä osaa ottaa muita huomioon. Hän möläyttelee kesken keskustelun todella epäkohteliaasti, eikä tunnu ymmärtävän, että muut saattavat loukkaantua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sillä ateismilla on mitään tekemistä sosiaalisten taitojen kanssa.

Itse olen agnostikko ja olen luontouskovainen enkä silti möläyttele kesken keskustelujen toisten mielipiteiden päälle vaan kuuntelen ja yritän ymmärtää toistenkin ihmisten näkemykset.

Joskus jopa yhdyn vastakkaiseen näkökantaan siitä totutusta omastani.

"kavereina" on niin kristittyjä, tapakristittyjä, islamin uskoisia ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
2/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sillä ateismilla on mitään tekemistä sosiaalisten taitojen kanssa.

Itse olen agnostikko ja olen luontouskovainen enkä silti möläyttele kesken keskustelujen toisten mielipiteiden päälle vaan kuuntelen ja yritän ymmärtää toistenkin ihmisten näkemykset.

Joskus jopa yhdyn vastakkaiseen näkökantaan siitä totutusta omastani.

"kavereina" on niin kristittyjä, tapakristittyjä, islamin uskoisia ja kaikkea siltä väliltä.

Mutta eikö lievästi ateistisilla ole vaikeuksia ymmärtää toisten tunnetiloja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ateisti voi aloittaa pyhäkoulusta so sundayschool. :)

Vierailija
4/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuo ateisti nyt väärin tässä. Ei se ettei usko Jumalaan tee kenestäkään tuommoista, vaan sen syyt on jossain muualla. Ymmärtääkö hän itse olevansa loukkaava ym.? Toisilla tuntuu olevan paha olo ja yrittävät suoraan tai piilokavalasti saada muidenkin olon huonoksi.

Vierailija
5/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit kävi ennen apukouluja. Ei tuo ateisti ole tainnut edes käydä rippikoulua.

Vierailija
6/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisteilla on usein erinomaiset valmiudet oppia sosialistisia taitoja.

Vierailija
7/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse autismista? Ihminen joka elää enemmän tai vähemmän omassa maailmassaan ja jolle kommunikaatio muiden kanssa on vaikeaa. Voi sitä oppia, niin kuin vaikka vieraita kieliä voi oppia. Mutta jonkinlaista opettajaa tarvitaan, ja motivaatiota.

Vierailija
8/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on siis eräs tuttu joka kärsii ateismista, eikä osaa ottaa muita huomioon. Hän möläyttelee kesken keskustelun todella epäkohteliaasti, eikä tunnu ymmärtävän, että muut saattavat loukkaantua.

Tyhmä provo ja väärä termi. Se on autistinen, ei ateistinen. Menepäs kertaamaan sitä sanakirjaa.

Vierailija
9/9 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä provo ja väärä termi. Se on autistinen, ei ateistinen. Menepäs kertaamaan sitä sanakirjaa.

Eikun nyt on ihan kyse ateismista ei autismista. Älä sekoita niitä keskenään.