Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran ulkoiluttajille!

Vierailija
22.04.2017 |

Olipa tympeää korjata omalta pihalta koiran kakkaa (taisi olla helmikuussa) ja sama toistuu taas eli pihaltamme löytyi kakan napukoita.
Monesti löytää lenkkeillessä tien reunasta kakkanapukoita.
Miksi ette viitsi kuljettaa mukana pusseja tai voisitteko hommata kakkaroskiksia sinne missä lenkkeilette?
Kiva ku pienet lapset kävelee niihin kakkaläjiin
ja pitää olla puhdistamassa kenkiä.
Ei kannata hommata lemmikkiä jos ei jaksa pitää siitä huolta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi kun pitää ottaa selfieitä.

Minä minä minä.

Muut saa korjata kakat!

Vierailija
2/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpana syynä on roskisten vähäisyys. Itse kerään kakat ja arvostan todella paljon kun jotkut omakotiasukkaat ovat liimanneet terran "saa laittaa koirankakat" tai muuta vastaavaa omiin ulkoroskiksiinsa, kiitos heille :)

Helpottaa huomattavasti koska kunnat ja kaupungit ovat nihkeitä lisäämään kakkaroskiksia.

Itseäni koiranomistajana ihmetyttää myös kuinka suurin osa näillä kulmilla jättää jätökset tielle ja tien viereen. Vaikka se oma koira on oikeasti se puhtain kultamussukka niin kakka on silti terveysriski. En itse ole kiinnostunut kahlaamaan paskassa ja siksipä oman koirani jätökset keräilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden paskojen olla, ne maatuu huonossakin paikassa kuukaudessa, keskity sen sijaan muoviroskaan joka ei maadu ikinä ja on oikeasti haitallista.

Vierailija
4/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon jäniksiä ja rusakoita kerrostaloalueella. Pitäisikö niiden papanat kerätä tuolta lenkkipolkujen ja teiden varsilta myös? Ja pihoissakin niitä näkyy olevan. Paska maantuu kuukaudessa. Muovijäte sun muu ei ja ovat haitallisempia ympäristölle kuin paska

Vierailija
5/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon jäniksiä ja rusakoita kerrostaloalueella. Pitäisikö niiden papanat kerätä tuolta lenkkipolkujen ja teiden varsilta myös? Ja pihoissakin niitä näkyy olevan. Paska maantuu kuukaudessa. Muovijäte sun muu ei ja ovat haitallisempia ympäristölle kuin paska

Ap varmasti jo kieltänyt villieläinten ruumiintoiminnot hänen lähialueillaan.

Vierailija
6/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksien vähyyden vuoksi annan sen paskan maantua maahan kun kuljetan kilometrikaupalla paskapussia kädessäni. Eipä näy muuten menevän muutkaan roskat roskiksiin vaikka niitä on enemmän -.-

Vierailija
7/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kerää pusikoista ym paikoista, vain näkyvimmistä paikoista ja pihoista jos sinne edes haluavat tehdä asiansa, mieluummin hakeutuvat puskiin.

Vierailija
8/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös kerään koirani kakat piha alueilta kuten asvaltilta, koska välillä vahinkoja sattuu ja koira ei jaksa odottaa metsään asti. Muuten kyllä annan luontoon tulleiden kikkarien jäädä sinne on paljon luontoystävällisempää kuin kerätä ne muoviseen pussiin. 

Vierailija
9/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs vapaina kulkevat kissat sitten? Nekin paskantavat lasten hiekkalaatikoille ja kuseksivat ympäriinsä. Niistä ei muuten puhuta koskaan mitään.

Ja juopuneet miehet kusevat liikkeiden ikkunoihin. Kerran näin juopon paskantavan keskellä kirkasta päivää kaupan ikkunaan. Kukaan ei puuttunut siihen. Mutta koira on se kaiken pahan alku ja juuri

Vierailija
10/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakon papanat harvemmin tarttuvat kengänpohjiin eivätkä ole tahmeita ja haisevia. Itse aikoinani kaupungissa asuessa kannoin niitä pikkupussukoita ja keräsin koirieni kakat niihin vaikka välillä ärsyttkin kanniskella niitä joskus pitkiäkin matkoja roskista odotellessa. Puskista, ojanpohjilta jne en kerännyt koska samaa mieltä kuin moni maatumisesta tässä keskustelussa mutta enemmän kaupungissa on paikkoja joista todellakin pakko kerätä. 

Ihan turha lietsoa koiravihaa ja jokavuotista kakkasotaa. Pahimmillaan jonkun viaton lemmikki (eläinhän on aina viaton, omistajan tehtävä on korjata jätökset) tai luonnoneläin syö myrkkyä/partakoneenteriä tms.

Vierailija
11/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napukoita? Oikeasti :D

Mutta siis joo, minä kyllä kerään koirani paskat aina hoidetuilta alueilta. Toivoisin enemmän roskiksia katujen varsille. En tiedä, miten niitä "hommataan". Ensimmäisen koirani hankin 20 vuotta sitten ja silloin roskiksia oli paljon enemmän.

Vierailija
12/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläpäin ole ainuttakaan koiranpaskalle tarkoitettua roskista. Yksi muille roskille löytyy mutta ei näy olevan sekään käytössä tässä lähipuistossa jossa liikkuu paljon koiria. Eikä kukaan kulje paskapussin kanssa. Siihen puskaan/ojaan ne jäävät. Jotkut tosin tekevät keskelle tietä. Omani menee "piiloon" paskalle kiven tai puun taakse. En tiedä miksi tekee niin. Eipähän ole keskellä tietä koirani pökäleet :)

Vierailija
13/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap varma että kyseessä on koiran jätökset? Voihan se olla villieläimenkin terveiset ap:lle

Vierailija
14/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistajana toimin näin. Aina kun näen paskat väärässä paikassa, roskaan kaikki laukkuni roskat maahan. Sitä saa, mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi