Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu sammua?

Vierailija
12.03.2023 |

En tiedä mistä tämä tuli mieleeni, mutta ajoin miettiä miltä mahtaa tuntua sammua, siis alkoholin takia. En ole itse koskaan sammunut tai ollut lähelläkään, enkä muista nähneeni, kun joku sammuu juuri sillä hetkellä.

Ymmärtääkö sillä hetkellä, että kohta taitaa mennä taju? Vai onko vain normaalisti ja sitten kupsahtaa?

Olen 42 v. perheenäiti, joten ajattelin että parempi kysyä täältä kuin kokeilla käytännössä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse huomaa sitä. On tosi kännissä ja herätessään huomaa että on nukahtanut kesken kaiken. Ei se siis sinänsä tunnu miltään.

Vierailija
2/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samalta kuin nukahtaminen eli ei miltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niinkuin laittasi valot pois päältä. Tai katkaisisi interweb yhteyden.

Vierailija
4/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako sen etukäteen? Että "taidanpa kohta sammua"?

Vierailija
5/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Se on sitten eri asia jos tuntee olevansa väsynyt ja menee tarkoituksella nukkumaan.

Vierailija
6/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tajua mitenkään. Sitä sitten vain herää pää näppäimistöltä, näppis kuolassa ja niska kipeänä.

Vierailija
7/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sammumistahan edeltää niin kova humala, että muistikuvat ovat ensin hajanaisia ja sitten häviävät kokonaan.

Sammuminen siis ei tunnu miltään, mutta jälkeenpäin se voi olla ahdistavaa.

Heräät vain jostakin(mahdollisesti karseassa krapulassa) mieleesi tulee katkonaisia muistikuvia toilailuistasi...

Ahdistaa niin, että haukot henkeäsi...

8/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vasta herätessä huomaa että niin on käynyt. Onneksi jo vuosikausia viimeisimmästä 😆.

Vierailija
9/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt selvää kuvaa.

Vierailija
10/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaahan se on sammumiseen saakka, mutta herättyä tulee aina kamala morkkis. Ei perheenäidin tosiaan tarvitse itse tätä kokea.

Vierailija
11/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä tulee ihan hirveä väsymys, menen pitkäkseni ja melkein saman tien nukahdan. En ole ikinä niin paljon julkisilla paikoilla juonut, että olisin lähes pystyyn sammunut, mutta kotona olen joskus löytänyt itseni esim. joogamatolta nukkumasta kun en ole edes sänkyyn jaksanut kävellä

Vierailija
12/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muisti on mennyt jo reilusti ennen kuin putoaa tajuttomaksi. Ei se siten tunnu miltään. Kun herää voi juoda lisää.

Vierailija
13/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle sammunen on ihan tajuton väsymys. Eli hakeudun sänkyyn ja sammun.

Mulla on kyllä muutenkin todella hyvä viinapää eli en tavallaan edes sammu.

Kaikki ei sammu vaan osaavat hakeutua sänkyynsä vaikka ois kuinka kännissä

Vierailija
14/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie taijan sammuu lähes joka viikko, siis viinan takia kun en jaksa hakkee kuapista ja sitten herreen tuolista tai sängystä enkä muista käyneeni siihen nukkumaan.

Vierailija
15/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tunnu oikein miltään, kun sitä ei tajua sillä hetkellä. Joskus on ollut filmi poikki jo pidemmältä ajalta, joskus muistaa kaiken sammumiseen asti mutta ei itse sammumista.

Vierailija
16/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sekoitetaan humalan edesauttama nukahtaminen ja varsinainen sammuminen.

Sammuminen on voimakkaan humalan aiheuttama tajuttomuus.

Jos nukahdat nojatuoliin leffaa katsoessasi, kun olet juonut muutaman siiderin, se ei ole sammuminen.

Vierailija
17/26 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti sammuu, niin siitä ei ole mitään muistikuvaa eli ei mitään käsitystä miltä se silloin on tuntunut, tuskin paljon miltään kun on niin myrkyssä, eri asia sitten reilun alkoholin aiheuttama vahva väsymys, jolloin kuitenkin osaa yleensä itse hakeutua sänkyyn nukkumaan ja tämän yleensä muistaa. Yhden kerran olen kunnolla sammunut, heräsin jonkun helvetin kylmän mökin lattialta, ilman mitään muistikuvaa loppuillasta. Paikalla olleet kertoi että olin heilunut munasillaan ja sitten laatannut ja lopulta sammunut lattialle. Näistä ei mistään mitään muistikuvaa 

Vierailija
18/26 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tuolla asiantuntija Pirkkikseltä. Sammunut tänään(kin) jo moneen kertaan.

https://kick.com/taiga

Vierailija
19/26 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse huomaa sitä. On tosi kännissä ja herätessään huomaa että on nukahtanut kesken kaiken. Ei se siis sinänsä tunnu miltään.

Paitsi jos kaatuu tuolilta ja lyö päänsä pöydänkulmaan, kuten minä kerran. Istuin tuolilla ja yhtäkkiä sammuin.

Herätessä oli silmä turvonnut umpeen.

Sammumista ei voi etukäteen tietää, varoitusta ei tule. Siinä mielessä vaarallista touhua.

Vierailija
20/26 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin keittoa juon.Pari tuntia ehkä niin sammun. Ehkä tähän sohvalle, ehkä olen kömpinyt sänkyyn. Ei se miltään 'tunnu' kun en muista.

Aamuisin katon ekaksi puhelimen, että olenko soitellut johonkin. Hävettää jos olen soitellut, en muista noista puheluista mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi