Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsi syödä ostosta ennen maksamista? Ruokakauppias kertoo

Vierailija
22.04.2017 |

– No vittu ei saa, Kimmo Nikula, Alepa- ja S-marketien ketjujohtaja HOK-Elannosta sanoo.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä, mitä se haittaa jos janoiselle lapselle antaa pillimehun hyllystä, ja kassalla antaa lukea viivakoodin siitä tyhjästä mehupurkista? Kauppa saa sen maksun jokatapauksessa, väliäkö sillä juodaanko se mehu ennen vai jälkeen kassan?

Syötkö itse useinkin ostoksesi ennen maksamista?

Entä jos kassalla huomaatkin, että lompakko jäänyt toiseen laukkuun tai eteisen pöydälle? Nii-in. Tai jos kortti ei jostain syystä toimikaan ja ne ostokset jo syöty.

No ei siellä kaupassa syödä tarvitse, mutta voihan kortti olla toimimatta ravintolassakin. Siellä yleensä maksetaan ruokailun jälkeen..

Vierailija
22/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se noin jyrkästi sano todellakaan. Sanoo, että on perusperiaate ja näin ollen toivottavaa, että tuote maksetaan ja syödään vasta sitten. 

Missä kaupassa paistopistetuotteet punnitaan kassalla? Jossain myymälävarkaiden kansoittamassa Jakomäessä? 

Meillä ainakin punnitaan itse paistopisteellä tai on kappalehinta. 

Lidlissä punnitaan kassalla niin hedelmät kuin paistotuotteet. Minusta se on hyvää palvelua.

Tuo mitään palvelua ole. Hidastaa aivan helkutisti kassajonoja. 

Osoitus vain siitä, että sinua pidetään lähtökohtaisesti rikollisena. Suomessa on toiminut ihan rehellisyydelle perustuva omatoiminen punnitseminen. 

Höpö höpö! Ei todellakaan hidasta. Lidlissä on todella ammattitaitoinen henkilöstö, punnitus ja kassakoneeseen näpyttäminen tapahtuu sekunneissa, jono ei paistotuotteista tai hedelmistä hidastu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se noin jyrkästi sano todellakaan. Sanoo, että on perusperiaate ja näin ollen toivottavaa, että tuote maksetaan ja syödään vasta sitten. 

Missä kaupassa paistopistetuotteet punnitaan kassalla? Jossain myymälävarkaiden kansoittamassa Jakomäessä? 

Lidlissä punnitaan kassalla niin hedelmät kuin paistotuotteet. Minusta se on hyvää palvelua.

Osoitus vain siitä, että sinua pidetään lähtökohtaisesti rikollisena. Suomessa on toiminut ihan rehellisyydelle perustuva omatoiminen punnitseminen. 

Ja osa on kumminkin unohtanut punnita. Myyjä sulkee kassan ja lähtee punnitsemaan. Jono seisoo...

Myyjä ei kyllä lähde minnekään, vaan asiakas.

Vierailija
24/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja osa on kumminkin unohtanut punnita. Myyjä sulkee kassan ja lähtee punnitsemaan. Jono seisoo...

Myyjä ei kyllä lähde minnekään, vaan asiakas.

Ja jono seisoo...

Vierailija
25/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mulle nyt ihmisten kullannuput ei millään malta odottaa, että ne ostokset ensin maksetaan kassalla.

Yksi tuttu on just noita pellejä, joiden kakara mussuttaa aina kaupassa mm. karjalanpiirakkaa ja lotkii mehua, sitten ihan vahingossa "roskat" jääkin jonkin hyllyn reunalle. Siinä mukula popsii evästä ilmaiseksi. Mistään ei välitetä mitään.

Vierailija
26/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi pitäisi syödä ennen maksamista?

Vierailija
27/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  sen pikkumussukan pitäisi saada juoda pillimehunsa kaupassa ennen maksua ?

Juota tai ota eväät mukaan  ennen kauppaan menoa jos ei sen vertaa ole oppinut odottamaan.

.Jos pentu saa raivarin niin anna raivota , kaikkea kun ei voi saada mulle-heti . tämä on hyvä oppia jo alusta asti, helpottaa loppuelämää.

Taas asia, joka ei mulle  olisi edes tullut mieleenkään tehdä joskus silloin.Ei ole ensimmäinen tältä palstalta bongattu .

Vierailija
28/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Onpa kovin vakavaa antaa penskalle joku naposteltava kaupassa. Kenen maailma tuohon kaatuu?

Vierailija
29/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi  sen pikkumussukan pitäisi saada juoda pillimehunsa kaupassa ennen maksua ?

Juota tai ota eväät mukaan  ennen kauppaan menoa jos ei sen vertaa ole oppinut odottamaan.

.Jos pentu saa raivarin niin anna raivota , kaikkea kun ei voi saada mulle-heti . tämä on hyvä oppia jo alusta asti, helpottaa loppuelämää.

Taas asia, joka ei mulle  olisi edes tullut mieleenkään tehdä joskus silloin.Ei ole ensimmäinen tältä palstalta bongattu .

Kyllä ne oppii, ollaan opittu kaikki. Suomalaisethan on maailmankuuluja siitä, että osataan odottaa ja jonottaa.

Maailma ei kaadu pillimehuun.;)

Vierailija
30/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kerran aikuisiällä sortunut juomaan vesipullosta ennen kassaa. Oli kauhean huono olo, joten siksi näin tein. Maksoin kyllä juoman, eikä mulle sanottu asiasta mitään.

Vierailija
31/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Onpa kovin vakavaa antaa penskalle joku naposteltava kaupassa. Kenen maailma tuohon kaatuu?

Joo, ei se yhden pillimehun varastaminen ole mikään maailmaa kaatava asia. Sinne kaupan hyllylle jäi vielä kymmeniä pillimehuja.

Vierailija
32/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on kauppa eikä ravintola! Kenenkään maailma ei kaadu siihen, että syödään vasta kun on maksettu.

Vierailija
33/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä, mitä se haittaa jos janoiselle lapselle antaa pillimehun hyllystä, ja kassalla antaa lukea viivakoodin siitä tyhjästä mehupurkista? Kauppa saa sen maksun jokatapauksessa, väliäkö sillä juodaanko se mehu ennen vai jälkeen kassan?

No aika usein se tyhjä pillimehu löytyy karkkihyllyltä tai puoliksi syöty sulanut jäätelö jauhopussien takaa. Siksi ei syödä kaupassa, kun ne on niin helppo unohtaa...

Vierailija
34/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia lasten pitäisi syödä tai juoda kaupassa?

Tämä! Kertokaa joku hyvä syy. Sen ymmärrän jos on hätätilanne, mutta muuten en.

Lapset vähän huutaa ja kiljuu ja saa haluamansa. Huomaa päiväkodeissakin nämä lapset joille annetaan periksi asioita.

Vierailija
35/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee diabeetikot vinkumaan, että on pakko saada syödä ennen maksamista, koska verensokerit laskee.

Vierailija
36/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaas mammat vetää pari keskaria kassajonossa, kyllä tulee lähtö! Voihan sitä yhtä lailla perustella, että oli niin kova darra että pakko alkaa tasottaan heti.

Vierailija
37/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan palvelupisteestä savukinkkua ja pyydän myyjää pesemään ja viipaloimaan meille muutaman tomaatin. Otan voipaketin ja levitän kosteuspyyhkeellä putsaamallani sormella voita jälkiuunipalojen päälle.

Levitän punanvalkoruudullisen pöytäliinan maahan ja istumme koko perhe tunnelmallisesti keskellä vihannesosastoa syömässä välipalaa.

Juomme limsaa yleensä pullonsuusta, mutta toisinaan tekee mieli jotain ylellistä, joten avaan samppanjalasipakkauksen. Joku saa varmaan halvemmalla sen paketin, josta olen ottanut muutaman jalallisen muovilasin meitä varten.

Juhlapäivinä kuumennan perheellemme trangialla lohikiusausta lämminhenkisen maustehyllyn luona. Jälkiruoaksi syömme jäätelöt.

Ihmeellistä, että joku voi kritisoida tapaamme. 

Vierailija
38/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan täällä meuhkataan, että ei se nyt mitään jos vähän syö kaupassa. Eli rehellisyys on vanha aikaista joillakin.

Vierailija
39/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon kerran aikuisiällä sortunut juomaan vesipullosta ennen kassaa. Oli kauhean huono olo, joten siksi näin tein. Maksoin kyllä juoman, eikä mulle sanottu asiasta mitään.

Äitini joutui kerran tekemään samoin, sanoi siitä vieressä seisovalle myyjälle ja se oli ok.

Eräs tunnettu alkoholisti joi juomia kaupassa. Oli krapula ja rahat oli loppu, joten pakkohan se oli, hän selitti asiaa. Sai porttikiellon.

40/44 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö itse useinkin ostoksesi ennen maksamista?

Entä jos kassalla huomaatkin, että lompakko jäänyt toiseen laukkuun tai eteisen pöydälle? Nii-in. Tai jos kortti ei jostain syystä toimikaan ja ne ostokset jo syöty.

Aina käteistä mukana. Ja tosiaan, jos kärryyn on kerätty viikon ostokset ja kauppiaalla on käynyt joku moka, ettei korttipääte toimi nii vähin mahdollinen korvaus on kyllä se välipala.

Kaikilla ei välttämättä ole. Ja korttivehkeen toimivuus ei aina ole kaupasta kiinni, voi olla pankilla käyttökatkos (esim. kuten huomenna joillain pankeilla on), kortti vanhentunut, ei yhtäkkiä muistakaan koodia, väärä kortti mukana jne. Tai vaikka ihan, että se muksu tiputtaa sen tyhjän pakkauksen jonnekin lattialle ja sinnehän se sitten jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi