Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä touhuatte vauvanne (5-6kk) kanssa päivisin?

24.03.2006 |

Tarkoitan touhuamisella lähinnä mitä leikkejä leikitte päivän mittaan? Itselläni on 5kk vanha tyttö ja välillä tuntuu, että hän on valveillaoloaikansa lähestulkoon lattialla lelujensa kanssa. " Punnertaa" vatsallaan ja kurottelee jalkojaan yms. mutta tunnen välillä huonoa omaatuntoa siitä, etten jaksa joka päivä häntä " viihdyttää" ja tarjota virikkeitä ja jutella. Tottakai pidän häntä paljon sylissä ja hellittelen ja hyppyyttelen ja välillä luen runoja tai satuja ja vähän lauleskelen, mutta pitäisikö teidän mielestänne hänen kanssa leikkiä aivan toisenlaisia leikkejä?? Anteeksi vähän sekava kirjoitus, kiitos kuitenkin jos joku vastaisi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt 7 kk ja harjoittelee kovasti liikkeelle lähtöä. Otan syliin ja leikin/juttelen sitten kun ilmaisee ärtymystään ja väsymystään treenaukseen. Ei mun mielestä pientä vauvaakaan tarvitse koko aikaa " hyysätä" , se on hienoa jos viihtyy myös itsekseen. Tuleehan sylittelyä ja hellittelyä joka tapauksessa paljon vaipan vaihdon, pesujen, syöttöjen ym. yhteydessä.

Vierailija
2/2 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvani on kyllä jo 7,5kk,mutta ajattelin silti vastata, kun eivät nuo leikit niin kauhiasti ole muuttuneet :0)!

Eli aamulla kun herätään 10-11, niin syötän aamuvellin, jonka jälkeen lasken vauvan yleensä leikkimatolle konttausharjoituksia tekemään ja leluillaan leikkimään. Itse syön tällä välin aamupalan.

Sitten nostan tytön sitteriin turvavöihin ja laitan lelukaaren viihdykkeeksi ja käyn antamassa aamulääkkeet ja aamupalan 93v vaarilleni, joka asuu omassa yksiössään tuossa seinän takana.

Kun tulen meidän puolelle, siirrän tytön yleensä sitteristä kävelytuoliin, jota pieni rakastaa yli kaiken, ja alan laittaa astioita ja siivoilla huushollia.

Oltuaan hereillä n. 2-3h, tyttö menee päikkäreille, minä käyn suihkussa ja yleensä meikkailen jonka jälkeen jatkan ehkä siivoilua tai luen kirjaa.

Kun tyttö herää n. klo 14-15 syötän lounaan, jonka jälkeen pieni menee taas hetkeksi vaeltamaan kävelytuolissaan. Laitan itse astiat koneeseen ja sitten lähdetäänkin kävelylle.

Pieni yleensä nukahtaa tunnin kävelyn aikana.

Kotiin tultuamme onkin taas ruoka-aika 17-18, jonka jälkeen leikin vauvan kanssa leikkimatolla jonkin aikaa, kunnes isi tulee kotiin ja omii vauvan ihan täysin.

Silloin vauva saakin kunnon lennätystä ym. mitä pieni rakastaa :0)! Itse en uskalla " riepottaa" vauvaa niin paljon, vaikka tiedänkin, että tyttö siitä tykkääkin.

19-20 onkin iltapuuron ja iltapesujen aika, ja nukkumaan mennään 20-21.

Niin, ja vaipanvaihdon yhteydessä laulan aina vauvalle itse keksimäni laulun hänestä...

Ja n. 3-4 kertaa viikossa käydään mummilassa, missä on kolme koiraa ja paljon kivoja leluja, joilla on kiva leikkiä. Ja siskonikin on siellä nyt käymässä.. siskoni yrittää opettaa pikkuiselleni konttausta....

Näin meillä!

HEather ja neiti-nessukka 7,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla