Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain elämää 2017 OFFICIAL

Vierailija
21.04.2017 |

Jee!

Kommentit (1715)

Vierailija
381/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa taas median vietävissä ovat lampaat tulevat määkimään miten hyviä artisteja kaikki ovat, ja miten hyvä on kun heihin voi ohjelmaa katsoessa "tutustua", vaikka kaikilla on selvä rooli päällä kameran edessä, joten ohjelma ei kerro heistä henkilöinä yhtään mitään. No, Suomihan on lammaskansaa joten ei ihme, että tällainen läppäformaatti menee lampaille läpi. Leipää, sirkushuveja ja heinää lampaille! Bää bää! 

Taisi mennä 12 lampaalla tunteisiin :D Bää bää! 

Vierailija
382/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nämä Yön uudet versiot puhututtaa nyt niin paljon, niin oon aika varma että nämä jää yhtenä mieleenpainuvimmista vedoista mieleen koko Vain Elämään historiassa. Joko hyvässä ja pahassa.

Toisille tuntuu olevan aivan ylitsepääsemätöntä että niistä on tehty uusia versioita/ joku muu laulaa niitä. Lähinnä nyt tarkotan Joutsenlaulua ka Rakkaus on lumivalkoinen. Toiset taas sanoo et nyt näitä biisejä saattaa ensimmäistä kertaa edes kuunnella.

Mitä mieltä tahansa on tuosta Rakkaus on lumivalkoinen, niin ei voi millään kieltää että Robin kyllä veti sen oikestaan niin hienosti kuin nuin muokatulla versiolla se on mahdollista.

Eivät jää. hakulisen ja Yön versiot ovat niin hallitsevia, että tuollaisia lepsuja uudelleensovituksia ei kukaan muista. Ei ainakaan Joutsenlaulua, jossa laulukin oli puolinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli ylivoimaisesti vaikeinta kuunnella  Samun ja Robinin versioita. Joutsenlaulu on vaan kappale, johon ei pitäisi koskea ja Rakkaus on lumivalkoinen kappaleen olen kuullut muistotilaisuudessa, joten en pysty tätä Robinin esittämää kuuntelemaan toistamiseen. Mutta se on minun ongelma. Jos tästä jaksosta jotain hyvää etsin, niin toivottavasti nuoremmatkin kuuntelijat menisivät tutustumaan laajemmin Jussi Hakulisen tuotantoon, upeita kappaleita paljon ja ne ovat parhaimmillaan Jussin itsensä esittämänä. Upea biisin tekijä, nostan hattua.

Muuten tismalleen samaa mieltä, mutta suurimmaksi osaksi Jussin tuotantoa on kyllä paras esittäjä Olli ja siten vielä että biisi on Ollille ja Yölle tehty ja se menee Yön "prosessin" läpi. Muutamat biisit kuten nyt vaikka Joutsenlaulu toki on parhaimmillaan Jussin esittämänä, mutta pääosin näin ei ole. Muutenkin Jussin soolo ja muut Yön ulkopuoliset musiikki-projektit ei ole oikein lähteneet lentoon. Paras lopputulos tulee kun Jussi tekee biisit ja Olli ja Yö esittää ne.

Sait alapeukkuja, koska karu tosiasia on se, että mammat ja teinit ei tunne Yön ja Jussin historiaa juuri lainkaan. Jussin soolourahan Kinskeineen oli melkoinen floppi, eikä Jussi ole itse laulanut ainuttakaan hittiä Yön jälkeen. Yössäkin ainoaksi Jussin laulamaksi hitiksi jäi Joutsenlaulu. Päivänsäde ja mennikäinenkin sai Yön alkuvaiheessa kohtuullisesti radiosoittoa ja senhän siis lauloi Jussi, mutta kuten hyvin tiedämme, niin sehän ei tietenkään ole Jussin tekemä biisi, vaan coveri vanhasta klassikosta.

Sen sijaan kaikki Yön suurimmat hitit (Joutsenlaulua lukuunottamatta) on kyllä Jussin tekemiä, mutta nimenomaan Ollin laulamia, Kuten Likaiset Legendat, Särkynyt enkeli ja Rakkaus on lumivalkoinen.

Tunnen Yön ja Jussin historiaa, mutta alapeukutin, koska hiljattain oli netistäkin löydettävissä keskustelua biisistä, joka löytyy Yön ilmeisesti uusimmalta levyltä, mutta sitä ei olla tehty Yölle. Onkin siis hiukan epäselvää, mitä tämän biisin kohdalla on tapahtunut. 

Jossain oli hyvin sanottu, että Jussin pahin kiusaaja on ollut Olli; siltä se tosiaan vähän vaikuttaa. Mulle on tullut sellainen kuva, että Olli hyötyy toisesta (toisen lahjakkuudesta) ja ottaa vastaan kaiken sen, millä voi tehdä rahaa, mutta muuten on sitten ilmeisesti aika ikävästi kohdellut Jussia. Ärsytti se tapa, miten Vain Elämäässäkin piti vihjailla Jussin vaikeuksista. 

Häh? Kaikkihan Jussin huumetuomiosta esimerkiksi tietää. Siksi kai enää voi olla edes opettajana.

Edelleen toistan: Jussi on lahjakas, mutta se ei yksin riitä. Olli on myynyt ne biisit. 50-50, Jussihan saa rahaa, koska Yö ottaa häneltä kappaleita ja saa ne menestymään. En ymmärrä, miten Olli muka hyväksikäyttäisi Jussia. Hehän tekevät rahaa yhdessä, Jussi saa siitä sen osuuden, joka hälle kuuluu.

Olli tekee sitä käytännön työtä eli esittää kappaleita konserteissa ja levyttää ne. Aika harva bändi menestyy ilman että konsertoidaan välillä ja vielä harvempi siten että ei edes levytetä kappaleita :)

Vierailija
384/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli ylivoimaisesti vaikeinta kuunnella  Samun ja Robinin versioita. Joutsenlaulu on vaan kappale, johon ei pitäisi koskea ja Rakkaus on lumivalkoinen kappaleen olen kuullut muistotilaisuudessa, joten en pysty tätä Robinin esittämää kuuntelemaan toistamiseen. Mutta se on minun ongelma. Jos tästä jaksosta jotain hyvää etsin, niin toivottavasti nuoremmatkin kuuntelijat menisivät tutustumaan laajemmin Jussi Hakulisen tuotantoon, upeita kappaleita paljon ja ne ovat parhaimmillaan Jussin itsensä esittämänä. Upea biisin tekijä, nostan hattua.

Muuten tismalleen samaa mieltä, mutta suurimmaksi osaksi Jussin tuotantoa on kyllä paras esittäjä Olli ja siten vielä että biisi on Ollille ja Yölle tehty ja se menee Yön "prosessin" läpi. Muutamat biisit kuten nyt vaikka Joutsenlaulu toki on parhaimmillaan Jussin esittämänä, mutta pääosin näin ei ole. Muutenkin Jussin soolo ja muut Yön ulkopuoliset musiikki-projektit ei ole oikein lähteneet lentoon. Paras lopputulos tulee kun Jussi tekee biisit ja Olli ja Yö esittää ne.

Sait alapeukkuja, koska karu tosiasia on se, että mammat ja teinit ei tunne Yön ja Jussin historiaa juuri lainkaan. Jussin soolourahan Kinskeineen oli melkoinen floppi, eikä Jussi ole itse laulanut ainuttakaan hittiä Yön jälkeen. Yössäkin ainoaksi Jussin laulamaksi hitiksi jäi Joutsenlaulu. Päivänsäde ja mennikäinenkin sai Yön alkuvaiheessa kohtuullisesti radiosoittoa ja senhän siis lauloi Jussi, mutta kuten hyvin tiedämme, niin sehän ei tietenkään ole Jussin tekemä biisi, vaan coveri vanhasta klassikosta.

Sen sijaan kaikki Yön suurimmat hitit (Joutsenlaulua lukuunottamatta) on kyllä Jussin tekemiä, mutta nimenomaan Ollin laulamia, Kuten Likaiset Legendat, Särkynyt enkeli ja Rakkaus on lumivalkoinen.

Tunnen Yön ja Jussin historiaa, mutta alapeukutin, koska hiljattain oli netistäkin löydettävissä keskustelua biisistä, joka löytyy Yön ilmeisesti uusimmalta levyltä, mutta sitä ei olla tehty Yölle. Onkin siis hiukan epäselvää, mitä tämän biisin kohdalla on tapahtunut. 

Jossain oli hyvin sanottu, että Jussin pahin kiusaaja on ollut Olli; siltä se tosiaan vähän vaikuttaa. Mulle on tullut sellainen kuva, että Olli hyötyy toisesta (toisen lahjakkuudesta) ja ottaa vastaan kaiken sen, millä voi tehdä rahaa, mutta muuten on sitten ilmeisesti aika ikävästi kohdellut Jussia. Ärsytti se tapa, miten Vain Elämäässäkin piti vihjailla Jussin vaikeuksista. 

Häh? Kaikkihan Jussin huumetuomiosta esimerkiksi tietää. Siksi kai enää voi olla edes opettajana.

Edelleen toistan: Jussi on lahjakas, mutta se ei yksin riitä. Olli on myynyt ne biisit. 50-50, Jussihan saa rahaa, koska Yö ottaa häneltä kappaleita ja saa ne menestymään. En ymmärrä, miten Olli muka hyväksikäyttäisi Jussia. Hehän tekevät rahaa yhdessä, Jussi saa siitä sen osuuden, joka hälle kuuluu.

Jussilla on psyykkinen sairaus. 

Ollista on viime aikoina julkisuudessa nähtyjen juttujen perusteella vahvistunut tietty kuva ja jos on kauan ollut samanlainen kaikissa vuorovaikutussuhteissaan, niin ei hyvä.

Olli ja Jussi on tunteneet toisensa n. 40 vuotta. Jussi olisi varmaan arvostanut hyvää ystävää ja häneltä saamaansa tukea. 

En ajattele niinpäin, että huumetuomiot ja rahaongelmat olisivat syy johonkin, vaan niinpäin, että ne ovat olleet seurausta psyykkisistä ongelmista. Tällaisissa tilanteissa lähipiirin ja ystävien tuki on tärkeää. Mikäli on niin, että Jussi sairautensa tietyssä vaiheessa tekee hitin ja Olli ottaa sen vastaan ja tekee sillä rahaa, niin on se minusta vähän arveluttavaa, jos muu aika ollaan sitten enemmän tai vähemmän riidoissa.                       

Toki jotain pientä tietoa on tihkunut siitä, miten Jussin nykyiset bändikuviot ovat menneet. Ei hänkään varmaan ihan helppo persoona aina ole. Silti sympatiani ovat sen puolella, joka on herkkä ja jolla on taustalla psyykkinen sairaus eikä sen, joka huutolaulaa samassa haara-asennossa vuodesta toiseen ja potkii bändikavereita ulos heti kun valtava kiertue on saatu onnistuneesti soitettua läpi...

Vierailija
385/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussilla on psyykkinen sairaus. 

Ollista on viime aikoina julkisuudessa nähtyjen juttujen perusteella vahvistunut tietty kuva ja jos on kauan ollut samanlainen kaikissa vuorovaikutussuhteissaan, niin ei hyvä.

Olli ja Jussi on tunteneet toisensa n. 40 vuotta. Jussi olisi varmaan arvostanut hyvää ystävää ja häneltä saamaansa tukea. 

En ajattele niinpäin, että huumetuomiot ja rahaongelmat olisivat syy johonkin, vaan niinpäin, että ne ovat olleet seurausta psyykkisistä ongelmista. Tällaisissa tilanteissa lähipiirin ja ystävien tuki on tärkeää. Mikäli on niin, että Jussi sairautensa tietyssä vaiheessa tekee hitin ja Olli ottaa sen vastaan ja tekee sillä rahaa, niin on se minusta vähän arveluttavaa, jos muu aika ollaan sitten enemmän tai vähemmän riidoissa.                       

Toki jotain pientä tietoa on tihkunut siitä, miten Jussin nykyiset bändikuviot ovat menneet. Ei hänkään varmaan ihan helppo persoona aina ole. Silti sympatiani ovat sen puolella, joka on herkkä ja jolla on taustalla psyykkinen sairaus eikä sen, joka huutolaulaa samassa haara-asennossa vuodesta toiseen ja potkii bändikavereita ulos heti kun valtava kiertue on saatu onnistuneesti soitettua läpi...

Täysin samaa mieltä, paremmin en olisi osannut itse tätä sanoa.

Vierailija
386/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli tekee sitä käytännön työtä eli esittää kappaleita konserteissa ja levyttää ne. Aika harva bändi menestyy ilman että konsertoidaan välillä ja vielä harvempi siten että ei edes levytetä kappaleita :)

Ollin tulot 2015:  Muusikko Olli Ilari Lindholm ansaitsi 217 045 euroa ja pääomatuloja hänellä oli 327 euroa.

Samaan aikaan Jussilla 100 000 e ulosotossa. http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artikkeli/helpotusta-velkahelvettiin-jussi-hakulinen-tyytyvainen-kesamokin-kauppahintaan/5260668

Vierailija
387/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu perjantaista lähtien aika koukussa Robinin versioon Rakkaus on lumivalkoinen biisisistä. Kun veto lähti tv:ssä eka käyntiin niin olin jo ekan säkeistön ja uujeen kohdalla, että hetkinen apua mitä tälle on tehty. Robin veti hyvin, mutta säikähdin kun biisiä oli muutettu niin paljon. Alkuperänen biisi ei oo ollu mulle mitenkään erityinen, mutta ajattelin että tästä tulee nyt kyllä kakkaa niskaan. Mutta meninpä sitten kuuntelemaan biisiä Spotifystä, ja tajusin, että yks ohjelman tärkein suola on, että biisistä tehdään omannäköinen. Näin teki myös Ankara. En keksi miten tuon Rakkaus on lumivalkosen ois voinu paljon paremmin päivittää moderniksi tämän päivän hitiksi.

Vierailija
388/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjää jo iltasanomatki ehtinyt tarttua Robinin isän aivokasvaimeen.

Vierailija
389/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ne tulevan viikon jakson paljastelut aloittaa jo maanantaina. Tää on kyllä yks syy miks katon jo ruudusta jaksot viikon etukäteen. On ärsyttävää, kun tv-tahtiin seuratessa pitäisi ummistaa silmänsä kaikelta viihdemedialta välttyäkseen spoilatuksi tulemiselta.

Vierailija
390/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ne tulevan viikon jakson paljastelut aloittaa jo maanantaina. Tää on kyllä yks syy miks katon jo ruudusta jaksot viikon etukäteen. On ärsyttävää, kun tv-tahtiin seuratessa pitäisi ummistaa silmänsä kaikelta viihdemedialta välttyäkseen spoilatuksi tulemiselta.

Sama ja itseasissa on ihan hauska veiketa et mistä aiheista näitä otsikoita sitte revitään.

Vierailija
391/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesiköhän Hakulinen, että Rakkaus on Lumivalkoinen biisiin ei jää alkuperästä lopulta muuta kuin kertsi? Ymmärsin näistä biisien ennakkokohu-uutisista, että tosta biisistä ois vaan viimenen jumalan kieltävä säkeistö poistettu, ja sekin jo makso ekstraa. Saihan hän toki sen 15 000 käteen, mutta epäilen tiesikö täyttä totuutta siinä vaiheessa.

Vierailija
392/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesiköhän Hakulinen, että Rakkaus on Lumivalkoinen biisiin ei jää alkuperästä lopulta muuta kuin kertsi? Ymmärsin näistä biisien ennakkokohu-uutisista, että tosta biisistä ois vaan viimenen jumalan kieltävä säkeistö poistettu, ja sekin jo makso ekstraa. Saihan hän toki sen 15 000 käteen, mutta epäilen tiesikö täyttä totuutta siinä vaiheessa.

No luulis kyllä et tiesi, mut kieltämättä aika hämärää et makso 5000e enemmän ku jätettiin yks säkeistö pois. Ku muutenki joka säkeistö oli ihan erilainen. Tuotantohan se oli ilmeisesi päättänyt että ei halua viimestä säkeistöä. Mulle kyllä jäi vähä epäselväksi että oliko Robin kuitenki alunperinki vetäny myös sen viimeisen säkeistön...

Vierailija
393/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lyhyt toi Nikke on? :D oletin, et kyseessä on karski ja komea räppäri, yllättävän patukka.

Voisiko vaikutelma johtua hänen (pukeutumisestaan ) housuistaan.  Katsoin itsekin yllättyneenä kun hänen jalkansa näyttivät niin onnettoman lyhkäisiltä.  Vieressä seisova vaikutti tosi pitkältä.  

Muut miehet on pitkiä,

Samu 193

Olli 185

Robin näyttäisi olevan vain hiukan Samua lyhyempi.

Kuinka pitkä nikke siis on? Samu on kyllä hurjan pitkä mutta kuitenkin sopusuhtainen, joten ei näytä hessu hopolta.

Vierailija
394/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin toivon, että Samulle selviää, että Jaccara todellakin on hoitopöytä, kyl Robin tiesi :D

Vierailija
395/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lyhyt toi Nikke on? :D oletin, et kyseessä on karski ja komea räppäri, yllättävän patukka.

Voisiko vaikutelma johtua hänen (pukeutumisestaan ) housuistaan.  Katsoin itsekin yllättyneenä kun hänen jalkansa näyttivät niin onnettoman lyhkäisiltä.  Vieressä seisova vaikutti tosi pitkältä.  

Muut miehet on pitkiä,

Samu 193

Olli 185

Kuinka pitkä nikke siis on? Samu on kyllä hurjan pitkä mutta kuitenkin sopusuhtainen, joten ei näytä hessu hopolta.

En tiedä, mutta hoitolan parkkipaikalla Nikke oli suurinpiirtein samanmittainen kuin Laura ja Petra. Robin, Samu ja Olli on kaikki tosi pitkiä, niiden rinnalla näyttää helposti lyhyeltä.

Vierailija
396/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se toverikunta oli, jonne Olli meni ja tuli sen ansiosta raittiiksi? Joku muu kuin AA?

Vierailija
397/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut miehet on pitkiä,

Samu 193

Olli 185

Eipä taida löytyä mistään suoraa tietoa. Mutta ilmeisesti hieman päälle 170 cm maksimissaan.

Vierailija
398/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kunnon B-luokan kattaus tämä kausi. Ihan liikaa artisteja joiden ura on jo hiipunut ja tällä koitetaan saada uutta nostetta.

Eikö kiintiöräppärin jo voisi vaihtaa vaikka hevariin. Kyllästyttää räppäreiden samanlaiset versiot lauluista, ensin elämä on niin vaikeeta räpit ja sitten kertsi lauletaan juuri ja juuri vireessä pysyen.

B-luokan. Samu Haber yksi menestyneimmistä artisteista suomen ulkopuolella. Robin joka ollut pinnalla 6,5 vuotta ja myynyt yli puolimiljoonaa levyä. Robinin kaikki levyt ovat myyneet ja streamanneet multiplatinaa. Olli ja yö legenda. Harvalla on kertoa 30vuoden taipaleesta. Laura multilahjakas esiintyjä. Irina vuosia musaa tehnyt ja superammattilainen joka todisti tähdet tähdet ohjelma. Nikke suomen taitavin räpin kirjoittaja joka tulee kaikille parin vuoden sisällä selväksi. Petralla on sama tarina kerrottavana kuin Robinilla koska myös aloittivat 13 vuotiaana. Petra on selkeä kysymysmerkki jota ohjelma kaipaakin.

Miksei Niken loistavat räpin kirjoittamistaidot ole tullut selväksi jo nyt? Muunmuassa "Koska sä eroot", "En mä tiiä ees sun nimee", "Rullaa" ja "Bang bang" on kyllä sellaista huttua että ei tosikaan, eikä ne muutkaan sen biisit mitenkään loista taidokkailla lyriikoilla. 

Vierailija
399/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tuosta Lauran Särkynyt enkeli -versiosta. Jotenkin levollisen kaunis. Puhdasta laulua. Myös Robinin ja Samun versiot oli mun mieleen.

Vierailija
400/1715 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä Ollin päivässä (katson uusintaa) onnistui kaikki muut paitsi Petra. No, ymmärrän toisaalta, ei ole varmaankaan esiintynyt paljoakaan moneen vuoteen ja sen huomasi äänestäkin. Toivottavasti seuraavat esiintymiset menee paremmin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi