Miksi suomalainen mies on paras
Olen viettänyt aikaa sukulaisteni luona maassa, jossa kulttuuri on hyvin erilainen, tarkemmin en halua kertoa mutta määrittelisin paikalliset latinoiksi. Vierailujen aikana ajatukseni on vahvistunut entisestään: minulle suomalainen mies.
Tämän vuoksi:
- Tällä minut nähdään ensi sijassa ihmisenä. Suomalaiset miehet eivät ole tunkemassa iholle, kommentoimassa ulkonäköäni ja ylipäätään määrittelemässä minua ensisijassa naiseksi. He osaavat kohdella minua kunnioittavasti, poislukien toki törpöt - mainitussa latinomaassa kaikki tuntuvat olevan niitä iholle änkeviä ja tunkeilevia tyyppejä.
- Saan olla aloitteellinen ilman kummempia ihmettelyjä. Tuolla sukulaisten asuinmaassa odotus on, että nainen on sata kertaa passiivisempi kuin mitä suomalaiset ovat.
- Parisuhteessa ollaan Suomessa myös todennäköisemmin kavereita kuin latinoympyröissä. Ei ole jyrkkiä rooleja. Ilman ystävyyttä en voisi olla parisuhteessa.
- Miehillä on täällä enemmän tilaa olla myös herkkiä ja sitä kautta tasaisen vahvoja. Muka-kova, todellisuudessa äärimmäisen hauras macho on vastenmielistä seuraa itselleni. Suomessa on toivottavasti tulevaisuudessa tilaa miehille olla vieläkin vapaammin mitä vain, pehmoja tai vähemmän pehmoja.