Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kysyä apua? (Mielenterveysongelmat)

Vierailija
21.04.2017 |

Mulla on eräs pitkäaikainen läheinen ystävä, jolla on vakavia mielenterveysongelmia. (diagnoosi.) Tällä hetkellä hänen ongelmansa heijastuvat minuunkin niin mistä voisin kysyä apua hänen kanssa toimimiseen? En siis halua tai voi keskustelupalstoilla avata enempää tilannetta mutta tarvisin oikeasti neuvoa, että miten menetellä, kun sairaus ei ole tällä hetkellä hallinnassa ja se vaikuttaa jo minuunkin.
Perheensä saa tukea ja neuvoa ystäväni hoitohenkilökunnalta mutta mistä itse voisin kysyä neuvoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi omasta terveyskeskuksesta, sieltä sitten ohjataan tarvittaessa eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. Finfami

Vierailija
4/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ystävä vaaraksi sinulle ap vai kärsitkö itse hänen puolestaan? Ei ihan auennut tämä kysymys. Voit toki itse mennä psykologille puhumaan jos siltä alkaa tuntumaan..

Vierailija
5/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi omasta terveyskeskuksesta, sieltä sitten ohjataan tarvittaessa eteenpäin.

Kiitos. Lähinnä ajattelin jotakin "etätukea", jonne voisi soittaa tai laittaa sähköpostia. Psykologille jonot ovat kuitenkin ilmeisen pitkät ja oma asiani on tietyllä tapaa akuutti. Ei luitenkaan akuutti siinä mielessä, että voisin mitään akuuttia apua hakea. Ap

Vierailija
6/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ystävä vaaraksi sinulle ap vai kärsitkö itse hänen puolestaan? Ei ihan auennut tämä kysymys. Voit toki itse mennä psykologille puhumaan jos siltä alkaa tuntumaan..

Ei ollut tarkoituskaan sen koommin aueta mistä on kyse, en aio aiheesta täällä avautua. :-) Ystävällä on mielenterveysongelmia ja haluaisin neuvoa miten hänen kanssaan pitäisi menetellä, kun nämä ongelmat tietyllä tapaa heijastuvat minuun.

Vierailija
7/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kts. Finfami

Kiitos! Tämän tyyppinen oli juuri se mitä etsin. Mietin vain, että voikohan näille yhteyshenkilöille laittaa suoraan viestiä vai onko tossa lähinnä tarkoitus, että omaisille/läheisille neuvonta tapahtuu näissä ryhmissä tms.

Vierailija
8/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kts. Finfami

Kiitos! Tämän tyyppinen oli juuri se mitä etsin. Mietin vain, että voikohan näille yhteyshenkilöille laittaa suoraan viestiä vai onko tossa lähinnä tarkoitus, että omaisille/läheisille neuvonta tapahtuu näissä ryhmissä tms.

Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse suoraan omaisneuvojiin, tai joillain alueyhdistyksillä on nettiajanvaraus tai yhteydenottolomake kotisivuilla. Sovitte todennäköisesti henkilökohtaisen tapaamisen, jossa saat luottamuksellista keskusteluapua. Puhelimitsekin onnistuu. Ryhmät on kans ihan hyviä paikkoja, jos vertaistukea kaipaa. Lähtisin sinua purkamaan omaisneuvonnasta käsin tilannetta ja myöhemmin ehkä ryhmiin, jos ne kiinnostaa. Tsemppiä! :)

Vierailija
10/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kts. Finfami

Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse suoraan omaisneuvojiin, tai joillain alueyhdistyksillä on nettiajanvaraus tai yhteydenottolomake kotisivuilla. Sovitte todennäköisesti henkilökohtaisen tapaamisen, jossa saat luottamuksellista keskusteluapua. Puhelimitsekin onnistuu. Ryhmät on kans ihan hyviä paikkoja, jos vertaistukea kaipaa. Lähtisin sinua purkamaan omaisneuvonnasta käsin tilannetta ja myöhemmin ehkä ryhmiin, jos ne kiinnostaa. Tsemppiä! :)

En vertaistukiryhmiä koe tarpeelliseksi ne sopivat varmasti enemmän perheenjäsenille, jotka ovat hänen kanssaan säännöllisesti tekemisissä. Mutta ajanvarauksella esim. puhelinaika olisi huippu juttu! Kiitos! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi