Hoi Tampereella asuvat!
Olemme avopuolison kanssa muuttamassa Tampereelle. Voitteko siellä asuvat kertoa vähän eri kaupunginosista, niiden hyvistä ja huonoista puolista?
Kommentit (39)
Laitetaas tuohon ei-listaan myös Multisilta ja Annala.
Millaista etsitte?
Tosi kiva kaupunki asua. Ei enää Hkiin/pääkaupunkiseudulle, mun kokemuksella. Lyhyemmät etäisyydet ihan huippua!
Mikään kaupunginosa ei oikeesti ole Tampereella paha, lähinnä kauhistelujuttuja kiertää enemmän keskustassa joutuu ärtymään humalaisten ja narkkadeisden takia kuin vaikka Tesomalla. Tesomalla tällä hetkellä rakennutetaan uutta kauppakeskusta (sinne taisi siirtyä kirjastokin jos e väärin muista) joka varmasti palvele hyvin valmistuttuaan.
Kalkku on vähän kaukana kaikesta paitsi kolmen kulman ABC:stä.
Hervanta o vähän kaukana mutta toisaalta siellä on hyvät palvelut itsessään. Itse en muuttais ensimmäiseksi koska bussit sinne on usein ruuuhkaisia ja liikunjoukoliikenteellä.
Polkupyöriä varastetaan erityisesti keskustan sunnalla ja lähimmis kaupunginosissa ja hervannassa niin paljon että joiltain epäonnisilta varastetaaan kolme pyörää vuodesssa, joka on olelinen tieto tietää jos muuttaa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaas tuohon ei-listaan myös Multisilta ja Annala.
Annalan ympäristössä on nykyään paljon uutta pientalorakentamista ja sinne on muuttanut paljon (suomalaisia) lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Millaista etsitte?
Tosi kiva kaupunki asua. Ei enää Hkiin/pääkaupunkiseudulle, mun kokemuksella. Lyhyemmät etäisyydet ihan huippua!
Melko halpa kämppä olisi hyvä, sillä olemme opiskelijoita.
Naanaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista etsitte?
Tosi kiva kaupunki asua. Ei enää Hkiin/pääkaupunkiseudulle, mun kokemuksella. Lyhyemmät etäisyydet ihan huippua!Melko halpa kämppä olisi hyvä, sillä olemme opiskelijoita.
No sitten te menette just noille epäsuosituille alueille, koska siellä halvimmat vuokrat...
Vierailija kirjoitti:
Ei Tesomalle, Hervantaan, Peltolammille, Lentäväniemeen, Kalkkuun, Rautaharkkoon. Pienellä varauksella Härmälään. Muut OK.
Mä taas itse nimenomaan haluan Hervantaan, Peltolammille tai Härmälään. Tai kaikki ne ovat mahdollisia koska on kätevä kulkuyhteys motaria etelään. Hervantakin on niin iso että siellä on kivoja asuinalueita.
Jos halpa vuokrakämppä tärkeä, muuttaisin Hervantaan, jossa tosiaan on palvelut ja pääsee julkisilla keskustaan. Jos ostaisin pienen oman, niin ehdottomasti keskustasta, jossa hyvä hintakehitys jatkossakin. t keskusta-asuja
Tesoman ja Lentävänniemen "välissä" mukavaa seutua Lamminpää. Paljon lapsiperheitä eikä lähellä kaupungin vuokra-asuntoja.
Tuota Hervantaa olemme juuri miettineet, koska molempien koulut ovat siellä.
Ilmeisesti Hervannasta on aika pitkä matka keskustaan? Millaiset palvelut siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Mikään kaupunginosa ei oikeesti ole Tampereella paha, lähinnä kauhistelujuttuja kiertää enemmän keskustassa joutuu ärtymään humalaisten ja narkkadeisden takia kuin vaikka Tesomalla. Tesomalla tällä hetkellä rakennutetaan uutta kauppakeskusta (sinne taisi siirtyä kirjastokin jos e väärin muista) joka varmasti palvele hyvin valmistuttuaan.
Kalkku on vähän kaukana kaikesta paitsi kolmen kulman ABC:stä.
Hervanta o vähän kaukana mutta toisaalta siellä on hyvät palvelut itsessään. Itse en muuttais ensimmäiseksi koska bussit sinne on usein ruuuhkaisia ja liikunjoukoliikenteellä.
Polkupyöriä varastetaan erityisesti keskustan sunnalla ja lähimmis kaupunginosissa ja hervannassa niin paljon että joiltain epäonnisilta varastetaaan kolme pyörää vuodesssa, joka on olelinen tieto tietää jos muuttaa tänne.
Tesomaan tosiaan tunnutaan nyt satsattavan kovasti. Koulua uudistetaan, uusia asuinalueita, uusi iso hyvinvointikeskus, jonne tulee moderni kirjasto ja ostari...
Hervanta on myös käsittääkseni hervantalaisten mielestä paljon mainettaan parempi asuinalue palveluineen kaikkineen.
Mun mielestä Lentävänniemi, Tesoma ja Härmälä ovat ihan ok aluetta. En ole itse asunut mutta kavereita ja sukulaisia. Voisin itsekin kyllä muuttaa noihin. Varsinkin Härmälä ja Tesoma ovat melko hyviä sijainniltaan. Kalkku on sellainen alua mihin en muuttaisi, mutta sekin enimmäkseen sijaintinsa vuoksi. Hervantakin olisi ihan jees mutta sijainti huono.
Kalevaan sanon minä! Hyvät palvelut ja kulkuyhteydet ja mukava asuinalue. Asunnot ei oo kalliita ja taitaapa TOASillakin olla siellä useempikin perheasuntokohde!
Itse oon asunut Kalevassa, Peltolammilla ja Hervannassa. Kaikki oli hyviä. Kaleva kallis, sellainen city-ihmisen paikka. Peltolammi siisti, hyviä taloyhtiöitä, 10min bussilla keskustaan. Hervanta ihan jees, aika täyteen ahdettu, mut ratikka tulossa joten iso +.
Naanaa kirjoitti:
Ilmeisesti Hervannasta on aika pitkä matka keskustaan? Millaiset palvelut siellä on?
Hervantaan sit. Uudet taloyhtiöt ovat ihan hyviä, vanhemmissa saattaa olla levottomampaa, ei kaikissa. Opiskelijatalot ovat ihan rauhallisia ja siistejä. Hervanta-keskuksesta löytyy S-market, Lidl, K-market, pikaruokaloita, ravintoloita, posti, kela, alko, kirjasto, terveyskeskus, baareja, aasialaisia kauppoja jne. jne. Keskustaan menee bussilla parisenkymmentä minuuttia, mutta busseja kulkee tiheästi, melko hyvin myös öisin.
Naanaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista etsitte?
Tosi kiva kaupunki asua. Ei enää Hkiin/pääkaupunkiseudulle, mun kokemuksella. Lyhyemmät etäisyydet ihan huippua!Melko halpa kämppä olisi hyvä, sillä olemme opiskelijoita.
Hervannassa asuu paljon opiskelijoita.
Naanaa kirjoitti:
Ei sieltä mikään mahdoton matka ole! Hervannassa on kaikki palvelut siinä määrin että toiset eivät käy keskustassa kuin harvakseltaan. Hervanta on toisille kuin oma pieni kaupunki.
Naanaa kirjoitti:
Hervanta on ERINOMAINEN alue jos koulut ovat siellä logiistikan takia. Palvelut ok + mahtava luonto lähellä. Opiskelijoile varmasti mukava että siellä asuu paljon ei-suomalaisia, kansainvälinen paikka se on sekä kouluissa että kaduilla.
Jos koulut herwoodissa niin kannattaa ensisijaisesti etsiä sieltä kämppää! Se on sellainen oma pikkukaupunki.
Ei Tesomalle, Hervantaan, Peltolammille, Lentäväniemeen, Kalkkuun, Rautaharkkoon. Pienellä varauksella Härmälään. Muut OK.