Tarina kannabiksesta
Olen pitkäaikainen kannabisriippuvainen ja olen kokeillut monia päihteitä. Päihteet jotka ovat "nopeita" omaavat selvimmän euforian. Esimerkiksi jos otat elvansea/kokaiinia/metaa/katupiriä/mdma:ata saat kirkasta euforiaa, itsevarmuutta, energiaa ja muita päihteille yksittäisiä oloja (metalla saa kuninkaan olon ja mdma:a saa rakkautta, joka kohdistuu jokaisaan elävään olentoon) Näistä tulee kuitenkin vaikutuksen jälkeen tuleva lasku. Meta putken, mdma:an runsaan käytön tai koksu yön jälkeen olo tulee olemaan huono. Laskut ovat tavallaan vähän, kuin alkoholin aiheuttama krapula.
Kannabista ensimmäistä kertaa kokeilevat pettyvät (tähän ei lasketa kannabisöljyä, koska sillä harvoin aloitetaan) Heillä on vain rauhallinen ja iloinen olo, mutta he tuntevat, että pelottava huume `kannabis` ei ole tuonut mitä luvattiin. He ovat vain rauhallisia. He uskovat tarinoiden kannabiksesta olevan valheita. Kannabis ei ole pelottavaa. Se on rauhoittavaa. Se ei ole koukuttavaa, kuten muut luulevat. Se ei saa hulluttelemaan tai valvomaan ja harhailemaan, kuten amfetamiinit ja kokaiini. Se ei tyhjennä serotoniinivarastoja, kuten mdma tai aiheuta krapulaa, kuin alkoholi. Uudet käyttäjät ajattelevan sen olevan mukavan letkeä päihde.
Seuraavana aamuna kaikki on tavallista. Ei ole krapulaa tai muuten huonoa oloa, mutta ehkä pieni jälkikiilto on jäljellä. Se on myös halpaa, eli sitä saa viidellä eurolla gramman. Ihmiset sanovat kannabiksen olevan kallista, mutta he ovat väärässä. Seuraavana viikonloppuna he huomaavat päihteitä olevan paljon, mutta kannabis on paras, joten he ostavat koko viikonlopulle, koska se on halpaa. He päättävät käyttää kannabista viikonloppuisin.
Sanotaan nyt, että tämä henkilö käy töissä ja omaa muutenkin vastuuta, niin hän tietää, että töihin ei kannata mennä kännissä, mdma:an alaisena tai bupreissa. He eivät mene töihin päihtyneenä, jos kofeiinia ei lasketa, mutta kannabis muuttaa tämän, koska se ottaa työstä pois surkeuden, joka parantaa työn laatua. Sateinen ja pimeä Helsinki on tuntuu kauniilta, vaikka he heräävät puoli kuudelta aamulla ja lähtevät ajamaan ruuhkaan. Ruuhkassa tulee mietittyä vaihtoehtoisia asian kulkuja, kuten surkeana krapulassa olemista, mutta todetaan kannabiksen olevan parempaa. Elämä nähdään mukavana, vaikka ollaan ruuhkassa ja sataa. Elämä nähdään jokaisesta veden pisarasta ja kaikki on mahtavaa. Ei moni usko rakastavansa rauhallista elämää ruuhkassa. Kannabis on ihmelääke, joka on parempaa kuin mikään ja se tekee käyttäjän henkilöksi joka hän haluaisi olla. Kannabis tekee elämän kannattavaksi, mutta seitokyky nousee ja rahaa kuluu sitä kautta enemmän. Loppujen lopuksi käyttäjät tarvitsevat kannabista toimiakseen normaalisti, koska vieroitusoireet tekevät sairaaksi ja vie elämänhalun. Sietokyky on pian, niin korkea, että raha ei riitä. Idea viiden euron pilvestä on menneisyyttä. Tyyppi joka antoi kokeilla ensimmäiset hitit ei myy, vaan nyt pitää löytää oikea diileri, joka johtaa tapaamisiin ammattirikollisten tapaamiseen, mutta se on ainoa tapa saada kannabista.
Olen tämän tien kulkenut ja itsepetoksena monet yhdistää tähän omat puolitotuutensa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi ikinä olla ruuhkassa (ratin takana) kannabiksen vaikutuksen alaisena. En muutenkaan ymmärtänyt tarinan pointtia, mutta taisit ottaa idean minun keskustelustani. Aihe on kyllä rasittavan loppuun jauhettu, mutta pitihän se keskustelussa mainita, kun liittyi aiheeseen (tarkoitan omaa keskusteluani liittyen poikaystävään).
Mikä ketju sinulla on?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen avulla pääsen lähemmäksi Jumalaa kuin mitenkään muuten. Mutta ihmisten pitäisi ylipäätään tajuta että "onnellisuus" itse ei ole mitään erikoista, se vain on tunne mutta se ei ole tästä maailmasta. Pitää antaa itselleen myös lupa olla nauttimatta, jopa kärsiä. Historian suurimmat tieteilijäitkään eivät halunneet onnellisuutta, he halusivat tietää ja he olivat valmiit tarvittaessa laittamaan vaikka henkensä kirjaimellisesti pantiksi ja tehdä kokeita itsellään.
Ketkä? Haluaisin lukea näistä tieteilijöistä.
Käytän joka päiv'ä ja ihan fiksu olen.
Mitä on elvanse mistä alotuksessa puhutaan?
Oot ilmeisesti päihdelinkkiä lukenu mut kyllä haisee amatöörille alotus. Yritä ees.
Todella moni cannabiksen käyttäjä on vajonnut syvälle saatanan palvonnan syövereihin ja kelluu hulluuden rajamailla.
On raportoitu henkilöistä jotka kuvittelevat osaavansa lentää ja osa on kuorinut itseään halki siinä uskossa että ovat olleet banaaneita.
Kannabis aiheuttaa skitsofreniaa jo ensimmäisellä kokeilulla. Tästä on paljon raportointeja ympäri maailmaa. Erityisen paljon on ongelmia Hollannissa ja Coloradossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden aiheuttama "mahtava fiilis" on vain hetkittäinen oman pään sisällä tapahtuva kemiallinen harha, jolla ei ole mitään yhtymäkohtaa oikeaan maailmaan tai muihin ihmisiin. Onko ap:lle tullut koskaan mieleen, että jotkut ihmiset kokevat joskus maailman aamuruuhkineen ja sateineen todella kauniilta paikalta ilman, että käyttävät mitään?
Kyllä jotkut kokevat maailman olevan kaunis virheistä huolimatta, mutta on myös ihmisiä, ketkä eivät ajattele niin positiivisesti.
-apMiten sen itse koen on, että siinä ei varsinaisesti ole kyse positiivisesta ajattelusta, tai ajattelusta ollenkaan. Esimerkiksi joskus kun istun aamulla bussissa ja alan katsella kun sadepisarat osuvat ikkunaan ja ohi soljuu muu liikenne, tuntuu että aika jotenkin pysähtyy ja alkaa taas hitaasti valua elämän läpi ja siinä hetkessä vain on. En ajattele, että maailma on kaunis, olen vain siinä hetkessä ja siksi se hetki on kaunis. Eikä se joka päivä mene niin, välillä on huonoja päiviä ja hyviä päiviä, mutta joskus kaikki vaan on todella kaunista, ilman että sitä tarvitsisi ajatella kauniiksi tai hyväksi.
Kyllä tämä on totta, mutta päihteisiin ajautuvat ihmiset harvoin ovat positiivisia.
-ap
Ei tuota päihteillä hoideta vaan tarttumalla elämän epäkohtiin.
Tie helvjettiin alkaa ensimmäisistä 5 euron kantsuhiteistä.
-Jarppi 17, isonen
Vierailija kirjoitti:
Todella moni cannabiksen käyttäjä on vajonnut syvälle saatanan palvonnan syövereihin ja kelluu hulluuden rajamailla.
On raportoitu henkilöistä jotka kuvittelevat osaavansa lentää ja osa on kuorinut itseään halki siinä uskossa että ovat olleet banaaneita.
Kannabis aiheuttaa skitsofreniaa jo ensimmäisellä kokeilulla. Tästä on paljon raportointeja ympäri maailmaa. Erityisen paljon on ongelmia Hollannissa ja Coloradossa.
Banaanit ja appelsiinit lienee legendaa. Sen sijaan tiedän muutenkin veitsen terällä eläneen ihmisen, jolla puhkesi rajatilapsykoosi. Ei elä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaanit ja appelsiinit lienee legendaa. Sen sijaan tiedän muutenkin veitsen terällä eläneen ihmisen, jolla puhkesi rajatilapsykoosi. Ei elä enää.
Ei ole legendaa vaan totta. Hashispsykoosi aiheutti eräälle nuorelle sen että tämä kuvitteli olevansa appelsiini ja hyppäsi alas ikkunasta kuvitellen osaavansa lentää ja matkalla "alas" hän kuori itseään.
Tarina kertoo että hän oli kuunnellut Pink Floyd - Apples and Oranges kappaletta ja siitä saanut kimmokkeen silmittömään tekoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole legendaa vaan totta. Hashispsykoosi aiheutti eräälle nuorelle sen että tämä kuvitteli olevansa appelsiini ja hyppäsi alas ikkunasta kuvitellen osaavansa lentää ja matkalla "alas" hän kuori itseään.
Tarina kertoo että hän oli kuunnellut Pink Floyd - Apples and Oranges kappaletta ja siitä saanut kimmokkeen silmittömään tekoonsa.
Tuon tarinan on kuullut äärettömän monet 30-60 vuotiaat ihmiset aikoinaan huumevalistuksissa.
Miksi sellaisesta valehdeltaisiin?
Kerrotaan myös että saatanan palvonta monesti liittyy cannabiksen käyttörituaaleihin.
Martti Ahtisaari haluaa myös dekriminalisoida kannabiksen.
pyöreät hetelmät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon tarinan on kuullut äärettömän monet 30-60 vuotiaat ihmiset aikoinaan huumevalistuksissa.
Miksi sellaisesta valehdeltaisiin?
Kerrotaan myös että saatanan palvonta monesti liittyy cannabiksen käyttörituaaleihin.
Ja monta miljoonaa on kuullut, että Jumala loi ihmisen maan tomusta mieheksi ja naiseksi, tosin sen perään naisen uudelleen miehen kylkiluusta.
KISS=kids in satan's service.
LSD= Lucy in the sky with diamonds.
Onhan nää kaikki huuhaat jo kumottu!
Hasaa nautiskellut ex-läheinen ei palvonut pimeyden herraa- uskoipa vain henkiin, astraalimatkoihin ja muuhun mukavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden aiheuttama "mahtava fiilis" on vain hetkittäinen oman pään sisällä tapahtuva kemiallinen harha, jolla ei ole mitään yhtymäkohtaa oikeaan maailmaan tai muihin ihmisiin. Onko ap:lle tullut koskaan mieleen, että jotkut ihmiset kokevat joskus maailman aamuruuhkineen ja sateineen todella kauniilta paikalta ilman, että käyttävät mitään?
No mitä sinä sanot tästä, että itse erittäin traumatisoituneena persoonallisuutena, jolla on myös selkeitä lohkomisoireita aivoissa, eli en pysty siirtämään muistoja, jos olen eri osa persoonallisuuttani ja "unohdan", olen saanut apua kannabiksne poltosta.
Itse olen kärsinyt diagnosoimattomana vähintäänkin epävakaasta persoonallisuudesta, mutta kannabiksen ja meditoinnin myötä olen itselääkinnyt itseäni jo melkein normaalikirjoihin.
Toki, minähän en kannabista huvikseni käytä, ei toleranssi nouse, sillä minä teen näin:
Otan savukkeesta x 4 savut, sammutan savukkeen ja alan tutkimaan pääni sisältöä, sillä normaaliolossa mieleni blokkaa ison osan informaatiota tai omaa käytöstäni. Näin olen pikkuhiljaa tullut tietoisemmaksi toiminnastani ja omista mielen häiriömekanismeista, kiitos kannabiksen!
Kannabista voi tietenkin käyttää myös aivottomasti mielihyvään, silloinhan se ei ole tietoisuutta lisäävä lääke vaan osa samsaraa.
Itse käytän aivottomasti pippeliäni silloin kun haluan pääni sisään tutkimaan seksuaalisuuttani, tosin vain harvoin ettei synny toleja.
Ei kyllä jälkeenpäin tunnu haitanneeni ajamistani, mutta muuttujia on niin monta, että en suosittele ottaa kesken automatkan. Tarinan pointti oli, että minä ja moni kaverini käytettiin kannabista ja kaikki ei mennyt hyvin.
-ap