Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön kaveri sapettaa niin

Vierailija
20.04.2017 |

Hänellä ei ole kaikesta päätellen mitään aikomusta siirtyä työelämään vaan löytää aina jonkun tekosyyn olla hakematta jotain paikkaa. Onko tuollainen asenne yleinen työttömien keskuudessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on, osalla ei todellakaan ole.

Vierailija
2/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpähän ei siirry työelämään. Mikä siinä sapettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinulta jotenkin pois, jos kaverisi ei ole kiinnostunut työnhausta?

Vierailija
4/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa etsii töitä. Osa on kyllästynyt ja pieni osa on niitä, mihin kaikki niputetaan. Todisteena siitä, että suurin osa työttömistä haluaa töitä, on minä ja kymmenettuhannet muut, jotka olemme joskus olleet työttöminä mutta menneet töihin, kun töitä on löytynyt.

Niin minuakin syytettiin työhaluttomaksi ja juopoksi, vaikken ole koskaan ollut kumpaakaan. En edes käydä alkoholia kuin harvakseltaan ja silloinkin vain vähän kerrallaan. Työhakemuksia tein koko ajan. Se 12 hakemusta kuukaudessa vai kolmessako se oli meni mulla kevyesti muutamassa päivässä. Paikat loppuivat kesken ja välillä pidin taukoa, koska ne kieltävät vastaukset masensivat. Erityisesti masensi se, kun kerran tiesin kuka valittu oli ja en missää nimessä olisi valinnut itse. Eikä ole ko. paikassa enää. Vaihtaa kun alkaa saada huomautuksia, että töitäkin pitäisi tehdä. Jostain syystä ainakin jonnekin saa itsensä valehdeltua. Sekä haukkuu työttömiä jatkuvasti. Hyvät puheenlahjat, mutta laiska kuin mikä. 

Sitten kun sain töitä, alettiin repiä muuallekin. Mikään muu minussa ei muuttunut muuta kuin että oli työpaikka. 

Vierailija
5/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta tuollainen asenne on enemmänkin yleistä näiden työttömien dissaajien keskuudessa.

Vierailija
6/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa asettua sellaisen työttömän asemaan joka on esimerkiksi ollut koulukiusattu ja hyljeksitty koko elämänsä ajan mutta voit yrittää. Maailmankuva on tällaiselle ihmiselle täysin erilainen kuin sellainen jolla on ollut ystäviä, joka on ollut hyväksytty ja kuulunut porukkaan. Ihmiset kasvavat sellaiseksi kuin elämä osoittaa eikä hyljeksitty vättämättä edes voi kuvitella että hänet otettaisiin töihin. Haluaisiko koulukiusattu hakea työtä siellä missä kiusaajat ovat töissä? Tuskin. Pienillä paikkakunnilla ei välttämättä ole muita vaihtoehtoja.

En väitä että ystäväsi olisi tällainen mutta yleisesti ottaen kaikenlaisia tarinoita löytyy ei aktiivisten hakijoiden taustalta. Jos ei ole saanut työkaluja kohdata vaikeita tilanteita niin ei halua takaisin "uhrin" asemaan.

Jokaisella on omat syynsä.

Vierailija
7/7 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohta 10 vuotta työttömänä, enkä ole tänä aikana hakenut yhteenkään työpaikkaan. Työkkärin toimenpiteistä olen keplotellut valehtelemalla ja saikuttamalla. Tarpeeksi kauan kun tätä jatkaa, niin sinut jätetään rauhaan.

Menee se elämä näinkin.