Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin itsesäälissä pyörivän sinkkukaverin ja tajusin, mikä ns. kilttimiehissä ja -naisissa ärsyttää

Vierailija
20.04.2017 |

Tunnen sekä mies- että naispuolisia paritta jääneitä, joilla on ihan ok asenne elämäänsä. Kummassakin sukupuolessa on myös niitä, jotka valittavat suureen ääneen sitä, että eivät ole saaneet suhdetta/lasta/työtä jonka halusivat/mitä nyt voikaan kuvitella. Ilmiö ei siis liity vain parisuhteisiin, mutta tällä palstalla tulee ko. teeman kautta eniten esille.

Ymmärrän täysin sen, että raivostuttaa kuunnella besserwisseröintiä, kun sadas työhakemus johtaa ei-mihinkään ja deitti teki oharit. Ja sen, että kukaan ei jaksa olla positiivinen ja riemukas, jos vuosien ajan tulee vain p***aa eteen joka suunnalta. On kokemusta.

Se, mikä itseäni riepoo on näiden ihmisten, tällä kertaa miespuolisen tutun, asenne, että juuri HÄNTÄ kohdellaan väärin ja hänen ongelmiaan pitää ymmärtää. Sellainen lapsellinen oletus, että koska olen kiva tyyppi, minulle kuuluu se ja tämä ja on väärin että sitä asiaa ei ole. Kanssaihmisille raivotaan tai valitetaan kuin se olisi kollektiivisesti kaikkien muiden vastuulla, että elämä on välillä paskaa ja sattuma ei välttämättä tuo omalle kohdalle hyviä asioita.

Näiltä ihmisiltä tuntuu puuttuvan sellainen aikuisuus, jossa ymmärretään, että se ei ole yhtään kenenkään yksittäisen ihmisen vika, että itselle kävi paskasti. Sen ymmärtäminen, että aikuisten elämässä ei valitettavasti ole reilua peliä ja lopputulosta eikä kukaan voi odottaa, että hyviä asioita tapahtuu. Vastakohta ei ole sen ajatteleminen, että kaikki on turhaa, vaan ymmärrys siitä, että tämä elämä on oikeasti tällaista.

Oma lapsuudenkotini oli päihteiden ja välivallantäyteinen. Sairastuin nuorena vakavasti. Olen sen vuoksi tahattomasti lapseton ja menetin syvasti myös rakastamani miehen, koska hän halusi lapsia. En ole löytänyt avioeron jälkeen uutta miestä ja mistäpä tietäisin, vaikka ei löytyisi koskaan. On todella pahoja päiviä, jolloin olen vihainen siitä, että minulle kävi näin ja kyllä, tekisi joskus mieli huutaa sitä pettymystä ja surua. En ole mikään yli-ihminen ja totta kai aika ajoin avaudun läheisilleni - en vain kaada asiaa niiden niskaan sillä asenteella kuin minun suruni olisivat onnekkaampien syytä ja heillä olisi jotenkin vastuu asiassa, kuten ulisijat tekevät.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti olla: JA ärsyttää

20

Vierailija
22/23 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö: Olen yrittänyt tuota joskus, mutta se helposti kuulostaa aloituksessa mainitulta beserwisseröinniltä ärsyttää. Tosi vaikeaa sanoa mitään ilman että kuulostaa omahyväiseltä. Tai ehkä se olen vain mä. :D

Ei ole paljon muita vaihtoehtoja, koska ei sitä itsesääliäkään kannata ruokkia yhtään lisää. Tarkoitus on oikeastaan laittaa toinen tajuamaan, että ruikuttamisen jatkaminen tästä eteenpäin menee typeryyden puolelle, kun toinen kerta tarjoaa selkeää ratkaisua... ja tärkeä on vielä jopa tarjoutua auttamaan tai kannustamaan sen tärkeän askeleen ottamisessa jollakin tapaa, kun apu alkaa tuntua toisesta kiusallisen konkreettiselta, hän todennäköisesti pyrkii vaihtamaan puheenaihetta joko sanomalla, että hän on sittenkin ihan ok, tai lupautumalla kokeilemaan ehdotusta. Tavoite on kuitenkin saavutettu, koska puheenaihe vaihtuu mukavampaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää voi olla vähän asiatonta näin tasapainoiseen ketjuun, mutta tosi monissa jutuissa musta tuntuu, että erityisesti miehet kokee että maailman pitäs muuttua heidän halujen mukaiseksi ja sitten kitistään kun niin ei tapahdu. Ja syyllistetään muita.

Naiset tekee asioille jotain, koska me ei oikein saada asioita ilmaiseksi koskaan, ja se on myös aika noloa jos niin käy. Miehillä on enemmän tätä "mä olen oikeutettu naiseen jne" ajattelua.