Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi naisystävä pyysi apua autonsa laittoon!

Vierailija
20.04.2017 |

Hänen autonsa kuulemma pitäisi käsitellä perusteellisesti ja se pitäisi myös pestä, kiillottaa, paikkamaalata ja vahata. Kyseessä on täysin terve nainen, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan autonsa. Fiksaan autoja työkseni, nainen oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa laittamaan kyseisen naisen autoa.
Nainen kuvittelee, että tuollainen auton käsittely onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.
Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.
Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!
Vaikka laitan autoja työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........
Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen pienet harmaat aivosolut taas kärähtää kun roolit vaihtaa toisin päin xD muutenkin tällä palstalla pidetään itsestään selvänä että uusi puoliso elättää yhmamman lapsia. Toisin päin asia tietenkin on riistoa ja sortoa.

Vierailija
2/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastine miesystävä pyysi siivoamaan... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamalaa tehdä jotain toisen puolesta 😂

Meillä mies tekee minun autolle kaiken tarvittavan ihan pyytämättäkin.

Vierailija
5/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastine miesystävä pyysi siivoamaan... :D

Ja vielä sana sanasta kopioitu.

Vierailija
6/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, käänetty mutta sama pätee. Ei mitään velvollisuutta ruveta naisen autoa laittamaan enkä ikinä kehtaisi itse pyytää.

Vierailija
7/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen naisystävän ammatti on? Häneltähän voi pyytää vastavuoroisesti yhtä mahdotonta oman alansa asiaa ruokapalkalla.

Vierailija
8/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikilla ei ole ammattilaisen ymmärrystä jokaisesta asiasta. Naisystäväsi ei ehkä ymmärtänyt, että homma ei suju kädenkäänteessä? Sen sijaan että raivoaisit kuin moniongelmainen teini-ikäinen, voisit ehkä kertoa hänelle millainen urakka tosiasiassa on edessä. 

Kukaan ei sun ajatuksia osaa lukea.

Vierailija
9/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerpele11 kirjoitti:

Toivottavasti tämä on kirjoitettu sarkastisesti. Jos ei niin siinä taas nähtiin naisten puolueellinen suhtautuminen ihmisten auttamiseen.

Vierailija
10/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen naisystävän ammatti on? Häneltähän voi pyytää vastavuoroisesti yhtä mahdotonta oman alansa asiaa ruokapalkalla.

Mies pyysi jo  siivoojana toimivaa naisystäväänsä siivoomaan, ei suostunu.

Vierailija
11/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää ymmärtää että työajan ulkopuolella, puolesta suoritettu, siivoustoiminta on naista halventavaaa.

12/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerpele11 kirjoitti:

Toivottavasti tämä on kirjoitettu sarkastisesti. Jos ei niin siinä taas nähtiin naisten puolueellinen suhtautuminen ihmisten auttamiseen.

No ei ollut sarkastista lainkaan, en ollut nimittäin tietoinen, että tämä on joku käännetty vastine jollekin toiselle ketjulle.

Mutta en siltikään muuta asiasta mielipidettäni, koska ei minulla tietääkseni ole mitään puolueellista suhtautumista toisen ilahduttamiseen/auttamiseen. Tänäänkin esim. käytin puolet vapaapäiväni aamusta ihan vain siihen, että leivoin ukolle läjän useammankin sorttista leipää, kun ei itse osaa. Ja ihan vain siksi, että se ilahduttaa häntä, itse en siitä mitenkään hyödy, kun en leipää syö.

Vierailija
13/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sanot että vie auton huoltoon ja maksaa siitä niin kuin kuka tahansa muu tai tekee itse.

Vierailija
14/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin trollia: härskiä toimintaa.

Mutta todettakoon, että pidän kyllä tuota siivousketjua erityisen pahana verrattuna vastaesimerkkeihin, joita sille on siellä ja tässä annettu (esimerkiksi auton ja tietokoneen fiksaus, remontointi). Kuten joku siellä totesikin, siivota pitää joka päivä ja kotitöiden jako on yksi isoimmista riidanaiheista parisuhteessa. Nuo muut ehdoteut hommat taas ovat kertaluontoisempia. Tapetointi, titeokoneen hajoaminen ja sellaiset auto-ongelmat, joille voi kotikonstein jotain tehdä, tapahtuvat harvakseltaan eivätkä ole osa parisuhteen arkea.

Mä olen nykyyän juristi ja olen aiemmin oikolukenut tekstejä. Musta ei olisi parisuhteelle huono merkki, jos mies pyytäisi multa lakineuvoja tai vilkaisemaan vaikka opinnäytetyötä tai muuta. (Toki pyynnön pitäisi olla kohtelias ja sen itse homman hallittavan kokoinen eikä mikään koko viikon duuni.) Se, että mä hoitaisin parisuhteen laki- ja lukuasiat kun mä ne nyt kerran osaan olisi musta täysin ok. Mä olen myös esimerkiksi huoltanut ja rakentanut polkupyöriä, koska sen nyt osasin paremmin kuin miesystävä. Vastaavasti olisin varmaan ihan ok sen kanssa, että hoitaisin tietokoneen korjaukset ja nikkaroinnit, jos minä olisin se, jolla nämä taidot olisi.

Mutta kaikkien (tai edes yhden) jokapäiväisten arkihommien kaatuminen mun niskaan ammatin perusteella olisi kyllä parisuhteen päättävä katastrofi. Jos olisin siivojaa, pesulan työntekijä tai kokki/keittäjä, ei olisi kyllä puhettakaan siitä, että hoitaisin siivouksen, pyykkäyksen tai keittiöhommat yksin.

Ensinnäkin nämä eivät ole perustasolla erityisosaamista vaativia hommia, kuten vaikka lakiasiat tai tietokoneen korjaus, jotka vaativat osaavan tekijän, vaan se ei-ammattilainen puolisokin voi ne vallan mainiosti hoitaa. Toisekseen nuo asiat syövät valtavasti aikaa päivä-, viikko- ja vuositasolla. Yhdessä kotitaloudessa ei käytetä tietokoneiden korjaamiseen, remontointiin tai auton huoltoon vuositasolla kuin murto-osa siitä ajasta, mitä siiovamiseen menee.

Eli musta siis asiantuntijapalveluiden pyytäminen suhteen ensimetreillä voi olla ihan ok, mutta geneeristen kodinhoitopalvelujen pyytäminen on kyllä sen parisuhteen kuolinisku.

Vierailija
15/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tuollaiseen tartte ruokapalkalla suostua varsinkaan tuoreessa suhteessa, kun ei vielä tunne toista ja tiedä esim että toinen tykkää myös tehdä vastapalveluksia. Ja erityisen tyhmää oli, että nainen suuttui kun et lupautunut hommaan. Taisi olla hyväksikäyttö mielessään kun ei edes alkanut neuvottelemaan.

Vierailija
16/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletusarvona on siis se että mies ei osaa siivota kotiaan mutta auton osaa. Ja että nainen ei osaa siivota autoa mutta kodin osaa.

Aika takapajuista sakkia täällä.

Kädetöntä myös.

Vierailija
17/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ja kulunut veto vääntää juttu käänteiseksi, väsynyttä touhua. Tän jutun aloittaja on tomppeli. Nyt tuli vaan fiilis ettei toi tyhmä, laiska ja saamaton parempaan pysty.

Vierailija
18/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammojen pienet harmaat aivosolut taas kärähtää kun roolit vaihtaa toisin päin xD muutenkin tällä palstalla pidetään itsestään selvänä että uusi puoliso elättää yhmamman lapsia. Toisin päin asia tietenkin on riistoa ja sortoa.

Tämä on ensimmäinen viesti tähän ketjuun ja jo siinä kerrot olettamuksesi, miten asiat ovat. Väärin. Ei kukaan järjissään oleva pyydä toista tekemään suursiivousta kotiin tai autoon.

Miten ihmeessä onnistuit ensimmäiseen lauseeseen ymppäämään yksinhuoltajat lapsineen? Tuo vaatii jo taitoa.

Vierailija
19/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää ymmärtää että työajan ulkopuolella, puolesta suoritettu, siivoustoiminta on naista halventavaaa.

Tein opiskeluaikana siivoushommia ja se oli minusta ihan kivaa. Kotisiivousta inhoan. Ei kaikki halua tehdä oman alan töitä vapaa-aikana. Meidän taloyhtiössä asuu autoasentaja, mutta niin vain hän ei saa oman autonsa pakoputkea kuntoon.

Vierailija
20/24 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan samaten, kuin vastasin alkuperäiseen: ilmottaisin, että voin tulla työnjohtajaksi ruokapalkalla, mutta nainen huoltaa autonsa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän