Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakelin perunafanaatikot!!! Minä en tykkää keitinperunasta enkä sitä syö

Vierailija
20.04.2017 |

Miksi tämä asia on niin hemmetin vaikea ymmärtää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon tarvita mitään ymmärtämistä, et tykkää, et syö.

Vierailija
2/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on pyöreä, peruna on soikea,

peruna on ruoka ihan oikea

Perunan kun suuhun vie, sille alkaa pitkä tie,

vatsassa sen paras paikka, eikös lie.

Perunaa kun syödä saa, voimia se kasvattaa,

suuriksi saa meidät pieni peruna.

Hei hei peruna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa on syötäVÄ.

Vierailija
4/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa keitettynä,perunaa paistettuna,aah ihanaa perunaa.

Vierailija
5/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole ankeampaa kuin keitetyt perunat. Siinä tiivistyy hyvin suomalainen ruokakulttuuri. Ruskea kastike vielä päälle!

Vierailija
6/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä asia on niin hemmetin vaikea ymmärtää.

Selvä! :D ja aiheesta oikein aloitus!

Vierailija
7/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet ja tavat? Minulla tuli perunakiintiö täyteen jo lukiossa, kun aina oli sitä keitettyä peruspottua kotona, koulussa, tarhassa, kylässä, arkena ja juhlissa. Kotoa muutettuani en syönyt perunaa edes viikottain, ja vasta yli kolmekymppisenä on peruna alkanut hiipiä takaisin ruokavalioon. Keitettyjä perunoita ei meillä kyllä ole vieläkään koskaan, vaan peruna on vähintään muusina tai jo valmiina ruuan seassa (keitot, uuniruuat jne). Tai no joo, kesällä kun tulee uudet perunat niitä on grilliruuan kanssa ehkä juuri sen kerran viikossa, mutta siinä se.

Vierailija
8/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep hyi vittu, keitetty peruna kuvaa täydellisesti Suomalaista makua asioista. Makua ei ole

Vierailija
9/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä syö. Miksi tästä pitää tehdä tällainen vauhkoominen? En minäkään syö sitä mistä en pidä, eikä kukaan pakota.

Vierailija
10/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syöny pottua 10 vuoteen ja olen yhä hengissä-

Vierailija
11/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän on ihan kammottavia. Itsekään en keksi minkä kanssa niitä söisin, melko mauttomia pelkältään... Uudet perunat on sitten eri asia, aivan eri ruokalaji.

Vierailija
12/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ankeampaa kuin keitetyt perunat. Siinä tiivistyy hyvin suomalainen ruokakulttuuri. Ruskea kastike vielä päälle!

Pöh, monien kastikkeiden kanssa hyvä peruslisuke. Vaikka lihapullat, keitetyt perunat ja kermakastike. Mmmm.

Vierailija
13/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teethän omat ruokasi, niin saat mitä haluat! Niin minä toimin.

Vierailija
14/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä syö. Miksi tästä pitää tehdä tällainen vauhkoominen? En minäkään syö sitä mistä en pidä, eikä kukaan pakota.

No ei kai avaus ihan vauhkoamista ollut =) En todellakaan syö, en vaan jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät valintaani ymmärrä. En minäkään koko ajan ihmettele miksi työkaverini ei syö rapuja.

Vierailija
15/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen olo kun on perunanvastaisia ihmisiä.

Vierailija
16/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh, monien kastikkeiden kanssa hyvä peruslisuke. Vaikka lihapullat, keitetyt perunat ja kermakastike. Mmmm.

No makuja tosiaan on monia, minusta kammottava lisuke.

Vierailija
17/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parempaa muusin kanssa.

Vierailija
18/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillilihakastike ja keitetyt perunat,Aaaaah,aaah,mmmhhhhhh.

Vierailija
19/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteet ja tavat? Minulla tuli perunakiintiö täyteen jo lukiossa, kun aina oli sitä keitettyä peruspottua kotona, koulussa, tarhassa, kylässä, arkena ja juhlissa. Kotoa muutettuani en syönyt perunaa edes viikottain, ja vasta yli kolmekymppisenä on peruna alkanut hiipiä takaisin ruokavalioon.

Vähän sama juttu mulla ja käsittääkseni tosi monella meistä 80-90-luvun lapsista. Kotoa muutettuani en varmaan 10 vuoteen tehnyt itse minkäänlaista perunaruokaa, ja vasta sitten alkoi mieleen juolahtaa, että ai niin, tämmöinenkin eväs olisi. Nykyään olenkin sitten taas melko fiiliksissä perunasta ja sen muuntautumiskyvystä ja mahdollisuuksista. :D

Vierailija
20/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työntääkö joku perunaa sun suuhun väkisin, vai mistä moinen keuhkoaminen...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä