Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäiti yritti estää Myyrmannissa: 8-9-vuotiaat hakkasivat silmittömästi! ”Kukaan ei auttanut”

20.04.2017 |

Vantaalaisen perheenäidin kertomus Facebookin kaupunkiryhmässä hämmentää.

Hän oli mennyt vantaalaiseen kauppakeskus Myyrmanniin poikansa kanssa, kun hän oli nähnyt kahvilan edessä kolme ”pikkukundia”, jotka hakkasivat silmittömästi muuatta poikaa.

Kukaan kahvilan asiakkaista ei tehnyt mitään. He olivat aikuisia. Äiti päätti toimia.

-Juoksin poikien väliin repimään irti ja käy ilmi, että nämä kolme kaverusta ovat hakemalla hakeneet uhria Myyrmannista johon iskeä. Ilmoitin pääpukarille, että nyt hän tulee tuohon parturiin ja soitetaan sieltä vanhemmille/poliisille. Yrittää karkuun, jolloin nappaan raiveleista kiinni. Kaikki kolme poikaa huutaa kuorossa, kuinka heihin ei saa koskea ja kaikki maailman kirosanat perään. Kiinniottamani poika saa megakilarit ja hakkaa minua mihin vaan yrittää osua. Ilmoitin rauhallisesti, että en meinaa irrottaa otettani ja häntä itseään sattuu enemmän, mitä kovempaa joudun pitämään kiinni. Edelleenkään KUKAAN kauppakeskuksessa oleva aikuinen ei tee mitään, äiti kirjoittaa ryhmässä.

Lopulta ohimenevä teinipoika tuli auttamaan äitiä. Kun tämä irrotti otteensa, pojat säntäsivät karkuun. Teinipoika sanoi tuntevansa nuorista osan – ja että nämä ovat 8-9-vuotiaita.

-Jos joku tunnistaa kolmikon, kannattaisi asiasta infota vanhempia asap, äiti peräänkuuluttaa ryhmässä.

https://hymy.fi/uutiset/perheenaiti-yritti-estaa-myyrmannissa-8-9-vuoti…

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joutunut samassa paikassa samanlaiseen tilanteeseen joskus 10 vuotta sitten. Olin silloin noin 12-vuotias. Ventovieraat itseni ikäiset pojat kävivät kimppuun eikä kukaan ulkopuolinen reagoinut mitenkään.

Eli arvostan tuota naista aivan älyttömästi!

Vierailija
102/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa on virhe jo otsikossa, kukaan ei auttanut vaikka sai apua teinipojalta. Itse olen useasti mennyt tappeluiden väliin, mutta nuo tapaukset ei päädy ip lehtien sivuille. Ainoastaan kukaan ei auttanut on mediaseksikästä ja saa klikkauksia ei se jos Pertsa menee vkl kahden riitapukarin väliin se ei ole mediaseksikästä eikä sitä uutisoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella itsellä on iso riski tulla syytetyksi ties mistä lapsen aggressiivesisesta tönimisestä ja liika suuresta voimankäytöstä jos sinne menee väliin.

Ainut mitä voi tehdä on mennä viereen puhumaan josko pojat rauhottuisi, mutta tuskin he siitä rauhoittuvat. Olenko ylpeä, että joudun katsomaan vain sivusta? No en todellakaan, mutta näin asiat vain nykyyän ovat :/

Olisiko aikuisten aika ottaa valta takaisin lapsilta itselleen? En tajua, en sitten yhtään tajua tätä, että lapset vedättää aikuisia 10-0!

Olen 38v nainen ja kolmen kouluikäisen äiti. Olen itse vielä sitä sukupolvea, joka on kasvatettu kunnioittamaan omia vanhempia, opettajia, poliisia, vanhuksia ja ihan vieraatkin aikuiset olivat auktoriteetti. Ihan jo omien vanhempien kunnioituksesta jäi monet hölmöilyt hölmöiltyä. Olisi ollut ihan todella noloa jäädä kiinni ja tuottaa omille vanhemmille häpeää ja harmia.

Yhden ainoan kerran jouduin rehtorin puhutteluun eräässä tilanteessa, jossa kaikki paikalla olleet puhuteltiin. En ollut tehnyt mitään, mutta se häpeä oli kamala. Mitä nyky lapset tekisi; näyttäisi keskaria ja haistattaisi rehtorille vitut todennäköisesti?

Itse puuttuisin kuten ap, ja olen puuttunutkin tilanteessa jossa muut aikuiset tuijottelee vain kengän kärkiään. Ovat varmaan niitä samoja äitejä ja isejä, joita omat lapset pomottaa kotona.

Kyllä ne muita hakkaavat lapset ovat ennemminkin isien ja äitien pahoinpitelemiä lapsia kuin vanhempiaan pomottavia lapsia.

Vierailija
104/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella itsellä on iso riski tulla syytetyksi ties mistä lapsen aggressiivesisesta tönimisestä ja liika suuresta voimankäytöstä jos sinne menee väliin.

Ainut mitä voi tehdä on mennä viereen puhumaan josko pojat rauhottuisi, mutta tuskin he siitä rauhoittuvat. Olenko ylpeä, että joudun katsomaan vain sivusta? No en todellakaan, mutta näin asiat vain nykyyän ovat :/

Olisiko aikuisten aika ottaa valta takaisin lapsilta itselleen? En tajua, en sitten yhtään tajua tätä, että lapset vedättää aikuisia 10-0!

Olen 38v nainen ja kolmen kouluikäisen äiti. Olen itse vielä sitä sukupolvea, joka on kasvatettu kunnioittamaan omia vanhempia, opettajia, poliisia, vanhuksia ja ihan vieraatkin aikuiset olivat auktoriteetti. Ihan jo omien vanhempien kunnioituksesta jäi monet hölmöilyt hölmöiltyä. Olisi ollut ihan todella noloa jäädä kiinni ja tuottaa omille vanhemmille häpeää ja harmia.

Yhden ainoan kerran jouduin rehtorin puhutteluun eräässä tilanteessa, jossa kaikki paikalla olleet puhuteltiin. En ollut tehnyt mitään, mutta se häpeä oli kamala. Mitä nyky lapset tekisi; näyttäisi keskaria ja haistattaisi rehtorille vitut todennäköisesti?

Itse puuttuisin kuten ap, ja olen puuttunutkin tilanteessa jossa muut aikuiset tuijottelee vain kengän kärkiään. Ovat varmaan niitä samoja äitejä ja isejä, joita omat lapset pomottaa kotona.

Et kyllä ole. Siis sukupolvea, "joka on kasvatettu kunnioittamaan omia vanhempia, opettajia, poliisia, vanhuksia ja ihan vieraatkin aikuiset olivat auktoriteetti" . Olet siihen ihan liian nuori. Sun ikäisesi on ovat latte-sukupolvea, hemmoteltuja pullamössöjä, heti mulle kaikki lapsia. Tiedän, koska olen sua 15v vanhempi ja tiedän millaisia te olitte ja mitä teistä puhuttiin.

Vierailija
105/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa toimintaa! Ikävä kyllä varsinkin miehelle, jokainen tuollainen teko on suuri riskinotto. Jossain se raja kulkee, mutta aika moneen tilanteeseen jäisi puuttumatta. Olisi paljon helpompi elää, jos heittäytyisi pois urahaaveista ja antaisi itsensä valua täysin sossutuen varaan. Silloin voisi tuollaisia kakaroita ojentaa, olla totuuden äänenä julkisesti ja tehdä mitä vain haluaa hyvän puolesta. Mutta niin kauan kuin hyviä ihmisiä rangaistaan ja haluaa omaan elämäänsä jotain pysyvää luoda, täällä täytyy askeltaa munankuorilla ja katsoa sormien läpi kuinka maailma uppoaa hitaasti paskaan.  

Länsimaisesta yhteiskunnasta on tullut iso lastentarha, josta puuttuvat aikuiset. Viranomaiset ovat lähinnä vastuuttomia tarhatätejä, jotka tukeutuvat virallisiin sääntöihin ja poliittiseen korrektiuteen. Kukaan ei tee aikuisen työtä ja aseta rajoja ja realiteetteja lapsille tai lapsen tasolle jääneille aikuisille. Ehkä tämä on se syy, miksi menneet korkeakulttuuriset yhteiskunnat  ovat aina tuhoutuneet.

Vierailija
106/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien, kun aikuiset näette paskaa toimintaa nuorten tai lasten toimesta, puututte. Vaikka tilanteessa olisi jo yksi tai kaksi aikuista, menette osoittamaan heille tukenne ja kiellätte/moititte tekijöitä suusanallisesti.

Jo se, että paheksuvia aikuisia on enemmän, auttaa. Ei lapset ala uhittelemaan viidelle tai kymmenelle aikuiselle, joilta tulee kylmää kyytiä.

Sen vuoksi olisi kaikkien puututtava, vaikka kuinka tilanne näyttäisi siltä, että se on yhdellä aikuisella "hanskassa".

Lapset/nuoret voi aina kuitata, että se yksi aikuinen on sekopää/tukari/valittaja, mutta kun muut aikuiset ovat hänen kanssaan samaa mieltä, alkaa ryhmäpaine vaikuttamaan.

Kaikki mukaan siis, jos näkyy käytöstä, josta on vaaraa muille tai se on muuten vain tyhmää. Niin julkisissa liikennevälineissä, julkisilla paikoilla, koulujen pihoilla, missä tahansa.

Se voi jopa pelastaa jonkun hengen. Jopa sen kiusaajan, ajan myötä.

Näin!! Tästä pitäisi tehdä joku valtakunnallinen jatkuva kampanja varmaankin, että saataisiin kaikki mukaan! Sellainen entisajan kyläyhteisö meininki takaisin ja äkkiä!

Tämä olisikin hyvä. Av-palstalta lähtöisin hyvä idea. 

Tuossakin olisi varmaan riittänyt kun iso mies olisi karjaissut jotain. Tuskin olisi edes tarvinnut mennä fyysisesti väliin. Ja uhrille on varmasti henkisesti tärkeää, että joku puolustaa tavalla tai toisella.

Vierailija
107/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen kirjoituksen kommenteista selviää, että 2/4 oli tämän asiaan puuttuneen äidin sanojen mukaan "pellavapäitä". Yhdellä lapsella itänaapurilta kalskahtava nimi.

Myös kauppakeskuksen vartija oli saapunut jossain vaiheessa paikalle ja äiti kiitteli hänen ammattimaisuuttaan, mutta ilmeisesti tilanne oli jo tässä vaiheessa ohi ja pojat karanneet.

Siellä mitään nimiä lukenu

Miksi sitä kirjoitusta ei voi kopioida tänne tai laittaa linkkiä, vaan vängätään monessa kommentissa lasten värityksestä/taustasta? Tuollaista kirjoitusta on vaikeaa metsästää facesta, kun ei yhtään tiedä mikä ryhmä se voisi olla missä se on julkaistu.

Joku joka kirjoituksen on nähnyt, niin ole hyvä ja laita tänne se tai kerro tarkalleen mistä sen voisi lukea.

Tässä linkki ja ei todellakaan lue nimiä tai taustoista. Porukka vaan haluaa harrastaa omaa propagandaansa.

Mitä mä tällä samalla linkillä teen, joka on aloituksessa? Olen katsonut sen jo. Pyysin facekirjoitukseen linkkiä tai kirjoituksen kopiointia tänne. Ymmärryksessä vikaa?

Eli kukaan ei halua laittaa, joten jatkakaa vänkäystä. Eipä jaksa enää kiinnostaa.

Vierailija
108/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen kirjoituksen kommenteista selviää, että 2/4 oli tämän asiaan puuttuneen äidin sanojen mukaan "pellavapäitä". Yhdellä lapsella itänaapurilta kalskahtava nimi.

Myös kauppakeskuksen vartija oli saapunut jossain vaiheessa paikalle ja äiti kiitteli hänen ammattimaisuuttaan, mutta ilmeisesti tilanne oli jo tässä vaiheessa ohi ja pojat karanneet.

Siellä mitään nimiä lukenu

Miksi sitä kirjoitusta ei voi kopioida tänne tai laittaa linkkiä, vaan vängätään monessa kommentissa lasten värityksestä/taustasta? Tuollaista kirjoitusta on vaikeaa metsästää facesta, kun ei yhtään tiedä mikä ryhmä se voisi olla missä se on julkaistu.

Joku joka kirjoituksen on nähnyt, niin ole hyvä ja laita tänne se tai kerro tarkalleen mistä sen voisi lukea.

Tässä linkki ja ei todellakaan lue nimiä tai taustoista. Porukka vaan haluaa harrastaa omaa propagandaansa.

Mitä mä tällä samalla linkillä teen, joka on aloituksessa? Olen katsonut sen jo. Pyysin facekirjoitukseen linkkiä tai kirjoituksen kopiointia tänne. Ymmärryksessä vikaa?

Eli kukaan ei halua laittaa, joten jatkakaa vänkäystä. Eipä jaksa enää kiinnostaa.

Et tainnut lukea, että alkuperäinen kirjoitus on poistettu facesta...

Vierailija
109/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli homma meni niin, että 3 ihmistä puuttui ja meni väliin. Juttu on saatu kuitenkin taas perushysteriaksi väännettyä ja klikkihuoraamiseksi. Kukaan ei puuttunut,väärin 3 puuttui joka on ihan tarpeeksi parin räkänokan rauhoittamiseksi.

Älkää antako faktojen kuitenkaan häiritä taas hyvää hysteriaa ja moraalipaniikkia.

Vierailija
110/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien, kun aikuiset näette paskaa toimintaa nuorten tai lasten toimesta, puututte. Vaikka tilanteessa olisi jo yksi tai kaksi aikuista, menette osoittamaan heille tukenne ja kiellätte/moititte tekijöitä suusanallisesti.

Jo se, että paheksuvia aikuisia on enemmän, auttaa. Ei lapset ala uhittelemaan viidelle tai kymmenelle aikuiselle, joilta tulee kylmää kyytiä.

Sen vuoksi olisi kaikkien puututtava, vaikka kuinka tilanne näyttäisi siltä, että se on yhdellä aikuisella "hanskassa".

Lapset/nuoret voi aina kuitata, että se yksi aikuinen on sekopää/tukari/valittaja, mutta kun muut aikuiset ovat hänen kanssaan samaa mieltä, alkaa ryhmäpaine vaikuttamaan.

Kaikki mukaan siis, jos näkyy käytöstä, josta on vaaraa muille tai se on muuten vain tyhmää. Niin julkisissa liikennevälineissä, julkisilla paikoilla, koulujen pihoilla, missä tahansa.

Näin!! Tästä pitäisi tehdä joku valtakunnallinen jatkuva kampanja varmaankin, että saataisiin kaikki mukaan! Sellainen entisajan kyläyhteisö meininki takaisin ja äkkiä!

Tämä olisikin hyvä. Av-palstalta lähtöisin hyvä idea. 

Tuossakin olisi varmaan riittänyt kun iso mies olisi karjaissut jotain. Tuskin olisi edes tarvinnut mennä fyysisesti väliin. Ja uhrille on varmasti henkisesti tärkeää, että joku puolustaa tavalla tai toisella.

Hihi, kiitos tästä tunnustuksesta. :-)

Voisiko joku iltalehti tarttua kerrankin tällaiseen aiheeseen ja tehdä tällaisesta jutun, että saataisiin kampanjaideaa levitettyä? Mitä muita keinoja otetaan käyttöön? Levitetään fb:ssä kyläyhteisö takaisin -aatetta ja haastetta?

Vierailija
111/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen juttu meni näin. Pojat tappeli, perheenäiti meni väliin ja häntä auttoi yksi teinipoika ja vartija. Juttu ei mennyt, kukaan ei auttanut, auttoipas.

Vierailija
112/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin toimittu ap:lta. itse törmäsin vastaavaan tilanteeseen kun kaksi noin10-12 vuotiasta poikaa piteli kaupan edessä kiinni kolmannesta ja väänsivät häntä, näytti vähintäänkin epämiellyttävältä tilanteelta. tilanne oli jo päällä mennessäni kauppaan, ja eräs virolainen nainen ystävänsä kanssa oli tullut siihen ja jo silloin puhutteli poikia päästämään kolmannesta irti ja torui heitä. kun tulin kaupasta tilanne jatkui edelleen ja kolmas poika oli seinää vasten kun kaksi piteli hänestä kiinni. menetin täysin hermoni kun lapset eivät uskoneet vieressä olevia aikuisia ja menin viereen ja huusin niin kovaa kun keuhkoistani lähti piteleville pojille "päästäkää irti tosta pojasta!!!!!!!" pojat irrotti otteensa välittömästi, naureskelivat ja kolmas poika pääsi pinteestä. 

aikuisten tehtävä on puuttua, jos omat vanhemmat ei lapsistaan välitä, täytyy jonkun edes joskus puuttua ja korjata vakavia tilanteita, edes pieneltä omalta osaltaan.

Vierailija
113/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon mukana!

Vierailija
114/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen juttu meni näin. Pojat tappeli, perheenäiti meni väliin ja häntä auttoi yksi teinipoika ja vartija. Juttu ei mennyt, kukaan ei auttanut, auttoipas.

No olipa taas yllättävää ettei juttu mennytkään ihan niin kuin se alunperin raportoitiin. En luota koskaan näihin facebookin "katsokaa nyt miten törkeää ja minä olin sankari joka pelasti päivän!" kertomuksiin. Niitä tehdään vaan omaa sädekehää kiillottaakseen.

Vierailija
115/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on vaan pitänyt saada lapsia, vaikka ei ole aikomustakaan niitä kasvattaa. Kiusaajien vanhemmat on roskaväkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän