Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäiti yritti estää Myyrmannissa: 8-9-vuotiaat hakkasivat silmittömästi! ”Kukaan ei auttanut”

20.04.2017 |

Vantaalaisen perheenäidin kertomus Facebookin kaupunkiryhmässä hämmentää.

Hän oli mennyt vantaalaiseen kauppakeskus Myyrmanniin poikansa kanssa, kun hän oli nähnyt kahvilan edessä kolme ”pikkukundia”, jotka hakkasivat silmittömästi muuatta poikaa.

Kukaan kahvilan asiakkaista ei tehnyt mitään. He olivat aikuisia. Äiti päätti toimia.

-Juoksin poikien väliin repimään irti ja käy ilmi, että nämä kolme kaverusta ovat hakemalla hakeneet uhria Myyrmannista johon iskeä. Ilmoitin pääpukarille, että nyt hän tulee tuohon parturiin ja soitetaan sieltä vanhemmille/poliisille. Yrittää karkuun, jolloin nappaan raiveleista kiinni. Kaikki kolme poikaa huutaa kuorossa, kuinka heihin ei saa koskea ja kaikki maailman kirosanat perään. Kiinniottamani poika saa megakilarit ja hakkaa minua mihin vaan yrittää osua. Ilmoitin rauhallisesti, että en meinaa irrottaa otettani ja häntä itseään sattuu enemmän, mitä kovempaa joudun pitämään kiinni. Edelleenkään KUKAAN kauppakeskuksessa oleva aikuinen ei tee mitään, äiti kirjoittaa ryhmässä.

Lopulta ohimenevä teinipoika tuli auttamaan äitiä. Kun tämä irrotti otteensa, pojat säntäsivät karkuun. Teinipoika sanoi tuntevansa nuorista osan – ja että nämä ovat 8-9-vuotiaita.

-Jos joku tunnistaa kolmikon, kannattaisi asiasta infota vanhempia asap, äiti peräänkuuluttaa ryhmässä.

https://hymy.fi/uutiset/perheenaiti-yritti-estaa-myyrmannissa-8-9-vuoti…

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräsnyrkki kirjoitti:

Minä en puutu jos osallisina mamut. Sitä saa mitä tilaa ja minä pärjään hyvin lähes missä tilanteessa hyvänsä.

Voiko tätä oivana esimerkkinä rasistisesta ajatuksenjuoksusta?

Vierailija
62/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella itsellä on iso riski tulla syytetyksi ties mistä lapsen aggressiivesisesta tönimisestä ja liika suuresta voimankäytöstä jos sinne menee väliin.

Ainut mitä voi tehdä on mennä viereen puhumaan josko pojat rauhottuisi, mutta tuskin he siitä rauhoittuvat. Olenko ylpeä, että joudun katsomaan vain sivusta? No en todellakaan, mutta näin asiat vain nykyyän ovat :/

Todellako on mielestänne sivusta katsominen tai vierestä vienosti puhuminen ainoa, mitä voi tehdä?? Jos ei itsellä ole pokkaa mennä kunnolla väliin auttamaan, voi:

- hälyttää vartijat tai soittaa poliisit

- kuvata puhelimella video

- painaa tuntomerkit mieleen

- vierestä puhumisen sijaan voi mennä laukoon kunnon rippisaarnaa ja perkeleitä niille niin, että muistavat kuulleensa vielä aikuisenakin

- jos tietää lapset, voi ilmoittaa vanhemmille ja tehdä rikosilmoituksen

- uhrin auttaminen kun tilanne ohi

Parasta olisi saada tuollaiset kiinni, mutta ihan varmasti edes jonkinlainen väliinmeno, edes se kuvaaminen ja poliisille soitto saa heidät lopettamaan ja lähteen karkuun. Uhria kuitenkin pitää auttaa ja saada hänet pois tilanteesta, eikä vaan jäädä viereen toljottamaan ja lässyttämään, että älkääs nyt kuulkaas pojat...

Mikä hitto useimpia ihmisiä oikein vaivaa, kun ollaan näin uusavuttomia ja pelätään syytteitä???

Mutta, ei vääräuskoista kunnioiteta tai kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teräsnyrkki kirjoitti:

Minä en puutu jos osallisina mamut. Sitä saa mitä tilaa ja minä pärjään hyvin lähes missä tilanteessa hyvänsä.

Voiko tätä oivana esimerkkinä rasistisesta ajatuksenjuoksusta?

Miksi?

Vierailija
64/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella itsellä on iso riski tulla syytetyksi ties mistä lapsen aggressiivesisesta tönimisestä ja liika suuresta voimankäytöstä jos sinne menee väliin.

Ainut mitä voi tehdä on mennä viereen puhumaan josko pojat rauhottuisi, mutta tuskin he siitä rauhoittuvat. Olenko ylpeä, että joudun katsomaan vain sivusta? No en todellakaan, mutta näin asiat vain nykyyän ovat :/

Todellako on mielestänne sivusta katsominen tai vierestä vienosti puhuminen ainoa, mitä voi tehdä?? Jos ei itsellä ole pokkaa mennä kunnolla väliin auttamaan, voi:

- hälyttää vartijat tai soittaa poliisit

- kuvata puhelimella video

- painaa tuntomerkit mieleen

- vierestä puhumisen sijaan voi mennä laukoon kunnon rippisaarnaa ja perkeleitä niille niin, että muistavat kuulleensa vielä aikuisenakin

- jos tietää lapset, voi ilmoittaa vanhemmille ja tehdä rikosilmoituksen

- uhrin auttaminen kun tilanne ohi

Parasta olisi saada tuollaiset kiinni, mutta ihan varmasti edes jonkinlainen väliinmeno, edes se kuvaaminen ja poliisille soitto saa heidät lopettamaan ja lähteen karkuun. Uhria kuitenkin pitää auttaa ja saada hänet pois tilanteesta, eikä vaan jäädä viereen toljottamaan ja lässyttämään, että älkääs nyt kuulkaas pojat...

Mikä hitto useimpia ihmisiä oikein vaivaa, kun ollaan näin uusavuttomia ja pelätään syytteitä???

Jos joku kuolee niin voi viedä kukkia surmapaikalle.

Vierailija
65/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen niin agressiivinen ihminen että en kehtaa auttaa kun ratkasen ongelman aina pysyvästi

Tämä kuulostaa hyvältä syyltä. Nuo muut raukkamaiselta lässytykseltä.

Vierailija
66/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa riehui mamu. Hän kulki pitkin käytäviä ja löi ihmisiä. Lähestyi minua ja käytävän toisella puolen olevaa äitiä ja pikkutyttöä. Olen  väkivaltaan hyvin tottunut työni puolesta. Kävi käsiksi tyttöön ja silloin päätin poistaa mamun aika rajuilla otteilla bussista ja kun se oli tehty, niin alkoi huutelu:  - mikä poliisi luulet olevasi, natsi jne.

Otin opikseni ja seuraava kerta tulikin pian ja seurasin vierestä kun pahoinpitely käynnissä. Nyt en enää koskaan puutu mihinkään sillä en halua tulla nimitellyksi niiden toimesta jotka eivät itse kykene toimimaan.  Älä siis puutu voit pelastaa myös syyllisen!

Vierailija
67/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko videon kuvaaminen muka kiellettyä tällaisessa todistustilanteessa? Hitto tätä valtiota...

Vierailija
68/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko videon kuvaaminen muka kiellettyä tällaisessa todistustilanteessa? Hitto tätä valtiota...

No ei tietenkään ole. Uhriutujien tyhjänpäiväistä ruikutusta.

Vierailija
69/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa riehui mamu. Hän kulki pitkin käytäviä ja löi ihmisiä. Lähestyi minua ja käytävän toisella puolen olevaa äitiä ja pikkutyttöä. Olen  väkivaltaan hyvin tottunut työni puolesta. Kävi käsiksi tyttöön ja silloin päätin poistaa mamun aika rajuilla otteilla bussista ja kun se oli tehty, niin alkoi huutelu:  - mikä poliisi luulet olevasi, natsi jne.

Otin opikseni ja seuraava kerta tulikin pian ja seurasin vierestä kun pahoinpitely käynnissä. Nyt en enää koskaan puutu mihinkään sillä en halua tulla nimitellyksi niiden toimesta jotka eivät itse kykene toimimaan.  Älä siis puutu voit pelastaa myös syyllisen!

Siis muut matkustajat alkoi nimitteleen? Voi juma... Mitä ne äiti ja tyttö sanoi?

Vierailija
70/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kymmeniä pahoinpitelyjä työni ulkopuolella joissa uhreina naisia, lapsia ja vanhuksia, mutta portsarina en puutu, sillä kokoni ja kykyni väkivaltaan kaatuu päälleni oikeudessa jos sinne joudutaan. Kokemusta on.

Vierailija
71/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raukkojen tekosyitä ovat nuo, että muka joutuu syytteeseen, jos mahdollisesti estää jonkun lapsen kuoleman tai vammautumisen puuttumalla tilanteeseen. Niinköhän tuotakaan mammaa kukaan haastaa oikeuteen. Ja keskellä päivää yleisellä kadulla mies voi kyllä hädässä olevaa tyttölastakin mennä auttamaan ilman, että häntä ensimmäiseksi pedofiiliksi epäillään.

Raukkoja nössöjä vain olette, teille on tärkeämpää vaikka kuvata someen kuolevaa lasta, kuin mennä edes viereen huutamaan, että nyt riittää.

Tunnustaudun raukaksi tuollaisessa nahistelutilanteessa. Otit taas esiin tuon ääriesimerkkisi. Kuinka liikuttavaa.

Mutta mieluummin häpeän hetken, kuin pälyilen loppuelämäni stigmatisoituneena.

Hyvää päivänjatkoa t. setämies.

Stigmatisoituneena mihin? Siihenkö, että et auttanut vaikka olisit voinut. Ei kukaan vaadi mitään uhkarohkeita sankaritekoja, vaan ihan pientä puuttumista, osoittamista, että tuollainen toisen hakkaaminen ei käy. Monesti huutaminen riittää herättämään riehujan, ja jos lähellä on useita setämiehiä, niin sitten voisi jo pidellä jotain 8-vuotiasta pahoinpitelijää paikoillaan, kunnes virkavalta saapuu.

Itse olen jo vanha vaivainen akka, mutta mukanani on käsilaukun pohjalla helvetin pahaääninen pilli, johon puhaltaminen on jo kerran  hajoittanut nujakointiseurueen.

Lapsen pahoinpitelijäksi, pedofiiliksi. Näin nyt alkajaisiksi.

Todellakin nostan kytkintä tuossa tilanteessa.

Pari vuotta takaperin haettiin jotain autoilija äijää pedofiilina, kun oli yrittänyt auttaa hätää kärsivää lasta Espoossa. 

Niinpä. Naiset ei voi käsittää missä tilanteessa miehet nykyään on.

Kun se että haluat auttaa meneekin siihen että oikein lehtien sivuilla mainostetaan sitä että olet pedofiili ja poliisit etsii sinua pillit soiden.

Siinä ei auta mitkään todisteet että en olekkaan pedofiili. Ihminen on jo leimautunut. Mikään ei sitä muuta.

Naapurisi yrittävät hakata sinut, naiset halveksivat sinua, työpaikalla työntekijät halveksii sinua ja pomo yrittää savustaa sinua ulos jne.

Vierailija
72/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole. Uhriutujien tyhjänpäiväistä ruikutusta.

Lopeta valehtelu. Laki on laki

Vierailija
73/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallista voimankäyttöä kirjoitti:

Olen nähnyt kymmeniä pahoinpitelyjä työni ulkopuolella joissa uhreina naisia, lapsia ja vanhuksia, mutta portsarina en puutu, sillä kokoni ja kykyni väkivaltaan kaatuu päälleni oikeudessa jos sinne joudutaan. Kokemusta on.

Sama kokemus. Iso mies on aina syyllinen. AINA!

Vierailija
74/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis muut matkustajat alkoi nimitteleen? Voi juma... Mitä ne äiti ja tyttö sanoi?

Äiti ja tyttö olivat niin peloissaa, etteivät tainneet sanoa mitään, mutta en mitään kiitoksia ollut hakemassakaan vaan toimin sen hetkisten asenteideni mukaisesti.

Vierailija
75/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vartijoita hälytetty paikalle?  :o 

Miksei hälytetty? No kun kukaan ei muutenkaan asiaan puuttunut, niin eivät varmaan vartijoitakaan hälyttäneet. Mistä muuten satunnainen ohikulkija hälyttää vartijat paikalle?  Onko sinulla vartijoiden hälytysnumero puhelimessasi?

No ei muuten olis pöllömpi idea kaikkien tallentaa yleisimpien vartiointifirmojen hälytyskeskusnumerot puhelimeen. Ostoskeskuksessa on myös vartiointifirman tarroja läiskittynä eri puolille, joissa on numero yleensä osassa.

Tai ihan voi vaikka kahvilan myyjää pyytää soittamaan. Tai kipaista itse etsimässä vartijan...

Vierailija
76/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen kirjoituksen kommenteista selviää, että 2/4 oli tämän asiaan puuttuneen äidin sanojen mukaan "pellavapäitä". Yhdellä lapsella itänaapurilta kalskahtava nimi.

Myös kauppakeskuksen vartija oli saapunut jossain vaiheessa paikalle ja äiti kiitteli hänen ammattimaisuuttaan, mutta ilmeisesti tilanne oli jo tässä vaiheessa ohi ja pojat karanneet.

Vierailija
77/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liiallista voimankäyttöä kirjoitti:

Sama kokemus. Iso mies on aina syyllinen. AINA!

Natsihuuutelut ovat myös tuttuja.  "Hauskin" oli kun en enää itse puuttunut vaan toinen henkilö puuttui aika vakavaan lapsen ahdisteluun  ja päälle tuli natsi ja rasisti huutoja  valistuneilta suomalaisilta. Otti kaveri varmaan opikseen.

Vierailija
78/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saavat hoitaa Suomessa aivan kaiken. Isot miehet ei voi.

Vierailija
79/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen kirjoituksen kommenteista selviää, että 2/4 oli tämän asiaan puuttuneen äidin sanojen mukaan "pellavapäitä". Yhdellä lapsella itänaapurilta kalskahtava nimi.

Myös kauppakeskuksen vartija oli saapunut jossain vaiheessa paikalle ja äiti kiitteli hänen ammattimaisuuttaan, mutta ilmeisesti tilanne oli jo tässä vaiheessa ohi ja pojat karanneet.

Miksi sinulle olisi tärkeää saada hirviöt todistettua pellavapäiksi ja vielä venäläisiksi? Minä taas aina toivon, etteivät kantikset  syyllistyisi mihinkään pahaan vaan olisivat tälläisten yläpuolella, mutta meillä on ilmeisen erilainen ajatus -ja aatemaailma.

Vierailija
80/115 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset saavat hoitaa Suomessa aivan kaiken. Isot miehet ei voi.

Niin, ei voi kun isot miehet ovat valistuneiden kansalaisten mielestä syyllisiä ja natseja jos puuttuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi