Laskuja 1190€ edestä. Siihen vielä ruoat, bensat niin 1570€ edestä menoja.
Sähkölasku, jätelasku, puhelinlaskut, terapialasku, nuohouslasku, vuokra. Ruokiin menee noin 300€/kk ja bensoihin noin 80€/kk.
Palkka 2000€ nettona. Kyllä taas tietää, miksi pitää käydä töissä.
Tuohon menoihin voi sitten vielä lisätä jotain muuta ekstraa, eihän sitä tiedä, vaikka kengät hajoaa tai jotain :D
Jippii. Mites muilla?
Kommentit (48)
Meillä menee laskutilille kuukausittain 1100 € ja vastaa meillä 5 henkisen perheen keskimääräisiä puhelin, harrastus, sähkö ja vastikelaskuja. Lainat sitten tuohon päälle eli toinen saman verran. Ruokaan kolmas... Ja sitten ne muut...
Mulla kanssa tilipäivänä aina sama tilanne. Kaikki menee mitä tulee ja meillä vielä hyvät tulot. Valintamme oli kuitenkin 4 lasta ja heidän harrastuksiin ja muihin menoihin menee ihan hurjasti rahaa. Nyt vielä autokoulu ja ylppärijuhlat sekä autoremontti vie ylimääräistä, joten taas kärvistellään. Säästötkin taas meni. No vielä 6 vuotta niin kuopuskin täysi-ikäinen jospa sen jälkeen jäis vähän rahaa itsellekin. No yritän olla valittamatta, kun itse olen halunnut suurperheen ja itse sen myös aiomme ne myös täysikäiseksi ja hieman ylikin rahoittaa, kunnes saavat omat elämät.
Miehen tililtä menee kaikki laskut joten mulle jää vaan kaupassa käynti.
Jos olemme ostoksilla yhdessä, mies maksaa.
No toihan on 430e ylimääräistä säästöön tai huvitteluun... Mitä ihmettä valitat
Hienoa, että rahasi riittävät kaikkiin menoihisi. Kaikilla ei riitä.
Meillä käy nuohooja kerran kahdessa vuodessa tai joskus olen nuohonnut itse. Jokseenkin liioittelet?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee laskutilille kuukausittain 1100 € ja vastaa meillä 5 henkisen perheen keskimääräisiä puhelin, harrastus, sähkö ja vastikelaskuja. Lainat sitten tuohon päälle eli toinen saman verran. Ruokaan kolmas... Ja sitten ne muut...
Mikä ihmeen laskutili? Miksi asiat pitää joidenkin aina tehdä vaikeimman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen laskutili? Miksi asiat pitää joidenkin aina tehdä vaikeimman kautta.
Koska ei kyetä hoitamaan asioitaan. Itselläni on säästötili erikseen, mutta laskut maksan tavalliselta tililtä ja olen aina maksanut. Lasken palkasta jo päässäni etukäteen pois vastikkeet, sähköt ynnä muut juoksevat kulut. En laske niitä edes mielessäni tuloikseni.
Tulot ovat ne mitä jää kaikkien laskujen jälkeen "käteen", eli tilille..
Sinkkumies
Tonni jää kuussa yli. Työnantajan toimesta auto, puhelin ja lounasetu. Olen karsinut menot minimiin kun yyteetä voi pukata. Vaimolla jää myös hyvin säästöön. Lehtiä ei enää tilata kun ei ehtinyt lukemaankaan jne.. Matkaillaan ja harrastetaan kyllä eikä lapsienkaan tarvitse puutetta kärsiä. Hyvä osinkokevät takana.
Oletteko vuokralla omakotitalossa? Eikö vuokranantaja osallistu mihinkään?
Laitan joka kuukausi yhteiselle tilille laskujen maksua varten 550 sis. sähkö vesi, omakotitalon muut kulut, vakuutus, päivähoito. Näin laskut jakautuvat tasaisesti koko vuodelle.
Lasten menoja varten laitan lasten tilille rahaa ja ostan lasten jutut niillä rahoilla.
Omat menoni:
Työlounas 100
Auto 40
Bensa 80
Asunnon Lyhennys 700
300 2 minun osuus taloustavaroista ja ruuista
Harrastukset, huvit 100
Visa lyhennys 0-150, nettikauppa, matkat, elektroniikka siis visalla
Yht. menot 550, sähkö vesi vakuutukset yhden lapsen hoito
Lasten menot 40
Säästö 200
Menot laskennallisesti 2100, nettotulot 2600. Käytännössä säästöön jää 200-400 per kk
Muitakin tuloja on.
Miehen menot samansuuruiset.
Taloudenhallinta on helpompaa näillä tuloilla, mutta helposti menee kulutukseen enemmän kuin tienaa ilman tarkkaa seurantaa.
Ruoka, lainat ja yhteiset laskut: mun osuus 50% on 900.
Loput ei ole korvamerkittyä: menee säästöön, vaatteisiin, harrastuksiin, huveihin, remonttiin, auton huoltoon/vaihtoon...
Toukokuussa tulee koko vuoden kaikki vakuutuslaskut... 1800€. Siellä yhteisellä laskunmaksutilillä on raha valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Sähkölasku, jätelasku, puhelinlaskut, terapialasku, nuohouslasku, vuokra. Ruokiin menee noin 300€/kk ja bensoihin noin 80€/kk.
Palkka 2000€ nettona. Kyllä taas tietää, miksi pitää käydä töissä.
Tuohon menoihin voi sitten vielä lisätä jotain muuta ekstraa, eihän sitä tiedä, vaikka kengät hajoaa tai jotain :D
Jippii. Mites muilla?
Sinun ei tarvitse ajella autolla, terapioissa ei tarvitse käydä ja voit lisäksi syödä vähemmän.
Yleensä kyllä vuokralla asuessa jätelaskut ja nuohoukset vuokralainen maksaa itse. Yhdessä asunnossani nuohouksen, jätemaksun ja sakokaivon tyhjennyksen maksoi aina vuokranantaja. Vuokrakin oli kaiken lisäksi sika halpa :D Mut harvoin ne noita makselee.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että rahasi riittävät kaikkiin menoihisi. Kaikilla ei riitä.
Voi nyyh. Ikävää jos sinulla ei riitä. Jokainen on kuitenkin oman onnensa seppä. Minullakin menee paljon laskuihin rahaa ja kyllä harmittaa vietävästi, ettei oikein ylimääräistä jää. Saan valittaa ja vetää vaikka itkupotku raivarit jos niin haluan. Miksi mun pitäisi ajatella, että "jollakin menee vielä huonommin, joten älä valita"? En elä muiden elämää, vaan omani.
Esim. mua ei tippaakaan kiinnosta joku Afrikan nälkää näkevät ihmiset. Monet ihmiset sanoo just sitä tyyliin "Kannattaa nyt vain syödä sitä ruokaa, vaikket tykkääkään. Monissa maissa ihmiset näkee nälkää".
No siis souuuu? En minä mahda sille mitään, jos jossain hevonkuusessa jotkut näkee nälkää. Saan kait mä esim. siltikin valittaa vaikka jostain ruoasta että se on pahaa, ilman, että pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, kuinka törkeä ja itsekäs olen kun kehtaan haukkua ruokaa, kun "jossain tuolla ihmiset näkee nälkää ja sulla sentään on edes jotain ruokaa"
Mullakin netto 2000€. Asumiseen 300€ ja 700€ elämiseen. Tonnin verran jää siis kuussa säästöön
Joka arkipäivä tulee tilille joitain satasia. Välillä tuntuu, että tili on tyhjä ja välillä rahaa olisi kuin roskaa. Jonkin verran laitan säästöön (asunto), pääasiassa menee laskuihin ja ruokaan. Melko leveästi kyllä eletään, vaikka mies on työtön.
Sama täällä. Kaikki mitä tulee, menee. Mutta onneksi riittää.
Lisätuloja tulee välillä.
Lapset olivat virpomassa ennen pääsiäistä. Tehtiin 100 oksaa. Asutaan keskustassa ja ei montaa taloa pitänyt tarvinnut käydä, kun tuli määrä täyteen. N joka 3.s ovi aukesi.
Ja oksat olivat todella upeita, käytettiin niihin paljon aikaa ja lapset tekivät 10 h "työpäivän".
Ei tarvi koko keväänä ostaa yhtään karkkia karkkipäivänä ja rahaakin tuli kiitettävästi. Lapsille pesämuna kesän lomaksi.
Meillä työpaikalla saa tehdä käsitöitä ja myydä ruokalassa. Ennen joulua ja pääsiäistä on ihan myyjäiset ja panostin tähän taas täysiä. Tein 200 kpl sellaisia rairuoho asetelmia, myin 5 e kpl ja sain tonnin.
Olen tehnyt näitä viikoittain marraskuusta alkaen. Nyt sitten keskitytään taas jouluun, jolloin valikoimaa pitää olla enemmän.
Vapun aikana laitan ilmoituksen taloyhtiön fb.hen. Käyn pesemässä ikkunoita, 30 e asunto ja aina se vähintään 20 asuntoa tulee käytyä läpi. Pesen vain meidän taloyhtiön ikkunoita, vain 1 per päivä .
Aina jotain viritystä pitää olla. Jos ei muuta niin toriin ilmoituksia.
Ja viikonloppuna aion ottaa ison urakan. N 300 tavaraa aion syöttää vähän käytetty sivuille.
Just maksoin vähän yli 2000 euron edestä laskuja, tilille jäi vähän yli 18 000 e. En käy töissä, tulot tulee sijoituskämpistä ja osakkeista.