Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet kylpylän buffet-ravintolassa

Vierailija
19.04.2017 |

Olin mieheni kanssa syömässä erään kylpylä-hotellin buffetravintolassa pääsiäisenä. Olimme selkeästi valinneet väärän päivän, koska paikka oli aivan täynnä lapsiperheitä, joilla ei käytöstapoja näyttänyt olevan ollenkaan. Yhden lähistöllä istuneen lapsen puheista päättelin, että ainakin he olivat tuetulla lomalla. Se huono-osaisuus valitettavasti näkyi näistä perheistä. Lapset kirjaimellisesti tulivat päälle esim. jäätelöä otettaessa, ei puhettakaan, että olisivat nätisti jonottaneet omaa vuoroaan. Lisäksi aivan liian pienet lapset laitettiin ottamaan jäätelöä itse, ja jäätelöastiat olivatkin sitten sen näköiset. Yäk. Lapset myös saivat tulla ja mennä ravintolaan ja pois oman mielensä mukaan, vaikka normaalisti lomapakettiin kuuluu ruokailu yhden kerran viikonloppuna. Lapset sitten tulivat ravintolaan syömään lisää jälkiruokaa kun heitä sattui huvittamaan, ilman vanhempia tietenkin. Eikö tuo olisi hyvä paikka opettaa niitä helkutin käytöstapoja? Istuimme ravintolassa yksin olevan äidin ja hänen poikansa lähelle. Pyyhin pöydän ja tuolit, jotka tietenkin olivat lapsiperheiden jäljiltä likaiset. Poika katsoi minua silmät suurena, ja kysyi äidiltään kuuluvaan ääneen: "Miks toi noin tekee?" Öö, ei ollut ilmeisesti ikinä nähnyt pöytää pyyhittävän. Sanoin sitten lapselle, että ei ole kohteliasta kysellä tuollaisia. Äiti tästä suivaantui ja sanoi, että minun olisi pitänyt selittää hänen lapselleen, että "Pyyhin tässä pöytää, kun se on likainen". Sanoin hänelle, että kasvattaisi itse lapsensa, ettei minun tarvitse. Hän sitten sanoi lapselleen: "Täti käyttäytyy nyt huonosti". Tuohan olisi ollut loistava paikka lapsen oppia, että vieraista ihmisistä ei puhuta heidän kuultensa, mutta ei, v*tuiksi meni sekin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsiten väärän päivän lisäksi myös väärän paikan, Olisi kannattanu pysyä vaan kotona.

Vierailija
2/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te paremmat ihmiset sinne rahvaan sekaan menitte? Oma vika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin huonolla provolla nolaat meidät kaikki lapsettomat...

Vierailija
4/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, mutta toi pöydänpyyhkimiskohtaus meni vähän överiksi. 4/5

Vierailija
5/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainako sun täytyy jokaisessa paikassa tehdä numero itsestäsi. ;)

Vierailija
6/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin huonolla provolla nolaat meidät kaikki lapsettomat...

Tämä ei valitettavasti ollut provo!  En käsitä miksi te alapeukuttajat ette näe ongelmaa siinä, että joutuisitte syömään apinalaumaa muistuttavan joukkion keskellä.

Ap

Vierailija
7/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo paljon on huonokäytöksisiä lapsia ja niiden perheitä. Mutta mekin oltiin pääsiäisenä lastemme kanssa kylpylähotellissa ja näin äkkiseltään en muista yhtään huonokäytöksistä lasta sieltä buffasta mutta heti tulee mieleen muutama tällainen aikuinen. Nämä aikuiset kaikki iältään n.50-65. Tuuppivat ja etuilivat jonoissa, kävelivät täysine lautasineen päin, varasivat ison pöydän vain kahdelle ja takeilleen ja laukuilkeen täydessä ravintolassa, yksikin rapsutteli nenäänsä ja tämän jälkeen otti salaattia. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
8/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten luulette, että tämä olisi ollut provo? Onko tuollaista tilannetta niin vaikea käsittää? Ette ole tainneet ikinä käydä buffetissa syömässä?

Ap

Vierailija
9/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo paljon on huonokäytöksisiä lapsia ja niiden perheitä. Mutta mekin oltiin pääsiäisenä lastemme kanssa kylpylähotellissa ja näin äkkiseltään en muista yhtään huonokäytöksistä lasta sieltä buffasta mutta heti tulee mieleen muutama tällainen aikuinen. Nämä aikuiset kaikki iältään n.50-65. Tuuppivat ja etuilivat jonoissa, kävelivät täysine lautasineen päin, varasivat ison pöydän vain kahdelle ja takeilleen ja laukuilkeen täydessä ravintolassa, yksikin rapsutteli nenäänsä ja tämän jälkeen otti salaattia. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Ihan totta tämäkin! Tuon ikäiset vain tuppaavat olemaan vähän huomaamattomampia kuin lapset.

Ap

Vierailija
10/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on provo, ehkä ei.

Mutta juurikin tuollaista sikailua se kylpylähotellien buffetravintoloissa on.

Vältän moisia viimeiseen saakka -onneksi on valinnan varaa.

Roskaväki porsastelkoot keskenään, jätän itse väliin.

Vierailija
11/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Lapset myös saivat tulla ja mennä ravintolaan ja pois oman mielensä mukaan, vaikka normaalisti lomapakettiin kuuluu ruokailu yhden kerran viikonloppuna. Lapset sitten tulivat ravintolaan syömään lisää jälkiruokaa kun heitä sattui huvittamaan, ilman vanhempia tietenkin.

Miten sinulla on ollut aikaa seurata näin tarkkaan, että sama lapsi on esim. tullut ravintolaan kahdesti syömään järkiruokaa. Sehän tarkoittaa, että itse olet istunut siellä ihan jumalattoman kauan. Etköhän olet itse syönyt enemmän maratonlounaidesi kanssa kuin yksikään lapsi konsanaan.

Huomaatko? Kannattaa laatia provot vähän paremmin.

Vierailija
13/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Lapset myös saivat tulla ja mennä ravintolaan ja pois oman mielensä mukaan, vaikka normaalisti lomapakettiin kuuluu ruokailu yhden kerran viikonloppuna. Lapset sitten tulivat ravintolaan syömään lisää jälkiruokaa kun heitä sattui huvittamaan, ilman vanhempia tietenkin.

Miten sinulla on ollut aikaa seurata näin tarkkaan, että sama lapsi on esim. tullut ravintolaan kahdesti syömään järkiruokaa. Sehän tarkoittaa, että itse olet istunut siellä ihan jumalattoman kauan. Etköhän olet itse syönyt enemmän maratonlounaidesi kanssa kuin yksikään lapsi konsanaan.

Huomaatko? Kannattaa laatia provot vähän paremmin.

Se lapsi tuli takaisin n. tunnin kuluttua edellisestä käynnistään. :) Ja tuli samaan paikkaan istumaan, siitä huomasin. Kyllähän tuolla sai aikaa kulumaan, kun yritti vältellä ruuhkaa ja lopulta jonotti niitten tahmanäppien kanssa.

ap

Vierailija
14/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus että mukamas lapsen puheista pystyi päättelemään että perhe on tuetulla lomalla. Ensinkin epäilen että vanhempi kertoisi varsinkaan pienille lapsille että tämä on nyt tuettu loma. Saatikka vanhempi mainostaisi sitä itse buffassa.

Vierailija
15/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus että mukamas lapsen puheista pystyi päättelemään että perhe on tuetulla lomalla. Ensinkin epäilen että vanhempi kertoisi varsinkaan pienille lapsille että tämä on nyt tuettu loma. Saatikka vanhempi mainostaisi sitä itse buffassa.

Oletko hieman yksinkertainen? Tarvitseeko sinulle aina sanoa ihan kirjaimellisesti, että ymmärrät? Minulle ei.

Ap

Vierailija
16/17 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/17 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up