Tunnustaako kukaan aikovansa pössytellä?
Kommentit (28)
ystäväpiirissä vallan monta erinomaista esimerkkiä
ja jälleen tuli tosi surullinen olo. Itse käytän alkoholiakin tosi tosi vähän; yhtä hyvin voisin olla kokonaan ilman, mutta mun mielestä kaatokänni on kuitenkin parempi kuin minkäänlaisten huumeiden vähäinenkin " kohtuukäyttö" . Ensinnäkin on tuo laillisuusnäkökulma ja sitten se, mitä harva " viihdekäyttäjä" näköjään tajuaa tai suostuu myöntämään, että huumeiden sisältämät myrkyt ovat rasvaliukoisia ja siten varastoituvat elimistöön piiiitkiksi ajoiksi. Jos juot kunnon kännit, kaikki myrkyt ovat poistuneet elimistöstäsi viimeistään reilun vuorokauden kuluttua, mutta esim. hiusnäytteestä voi vielä viikkoja, jopa kuukausia käytön jälkeen löytää jälkiä esim. lsd:stä... Todella pelottavaa. Ja saadakseen itsensä samanlaiseksi, millaiseksi huumeet tekevät käyttäjänsä aika helpollakin, pitää todellakin juoda PALJON ja USEIN. Eli en millään tasolla ymmärrä tätä alkoholin ja huumeiden rinnastamista...
Mä en kestä näitä kiihkoilijoita. Jos puhutaan kannabistuotteista, niin noi narkkijutut ja mihin kuntoon ihminen menee, kertoo vain siitä, että kirjoittajalla ei ole hajuakaan asiasta. Olen itse aikoinaan kokeillut ensimäistä kertaa kannabista joskus 17-vuotiaana ja alkoholia vasta yli 20 vuotiaana. Ei vain tehnyt mieli. Kukaan, joka poltti pilveä ei koskaan tehnyt mitään sekopäistä tai typerää. Normaalin ihmisen päätä pilvi ei sekoita, mielialaan se kylläkin vaikuttaa. Alkoholin vaikutuksen alaisena monikin meistä on tehnyt aika idioottimaisia asioita ja pahinta viinassa on, että aina kaikkea ei edes muista jälkikäteen.
No, nykyisin se on juuri noista laillisuus/saatavuusseikoista johtuen alkoholi, jota silloin tällöin tulee nautittua, mutta jos voisi vapaasti valita, pilvi voittaisi viinan mennen tullen. Siis jos se ei olisi rangaistavaa. Ei tule krapulaa eikä mene överiksi.
Ja olen akateemisesti koulutettu, hyvin keskiluokkaista elämää viettävä äiti.
Eihän siinä mitään jos se pilven polttelu jää siihen et joskus ja harvoin. Ikävä kyllä osa meistä sairastuu päihderiippuvuuteen ja sit sitä poltellaankin jo ihan liikaa ja ehkä siirrytään muihin aineisiin. Mistä tiedät, oletko juuri sinä altis päihteille? En ottaisi riskiä!
T. Entinen nisti
juu, se kuuluisa porttiteoria johti mun tapauksessa alkoholin käyttöön. Joka on siis mielestäni pahempi myrkky. Ja siihen kuuluisaan porttiteoriaan vedoten, voisi pelotella alkoholillakin. Siitä ne useimmat sen päihdeuransa aloittaa.
Itselläni on nyt vähän yli 20 vuoden kokemus aiheesta kannabis, eikä ole koskaan tullut edes mieleeni, mitään alkoholia vahvempaa kokeilla. Ja pössyteltyäkin tulee nykyisin kerran kolmessa vuodessa, joten ei sitäkään kai voi suureksi riippuvuudeksi sanoa. Vaikka nuoruudesta löytyy kyllä aktiivisempaakin käyttöä.
Minun mielestäni on kysymys alkoholin ja huumeiden suhteen siitä kumpi on laitonta? Muutama olut vai jointti? En äitinä kykenisi katsomaan peiliin jos uskottelisin itselleni olevan ok poltella silloin tällöin. Ei ylinopeuskaan ole oikein vaikka pääsisi nopeammin perille.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että näin äitinä pitää miettiä laillisuusjuttuja.
Pilvenpolttoa en käytännön kokemuksen ja tutkimustietojenkaan perusteella pidä alkoholia pahempana, siis satunnaisesti ja järkevästi käytettynä. Mutta kun pilvi on laitonta ja sen polttamisesta saa pahemman leiman kuin surkeinkaan rappioalkoholisti, niin en ala riskeerata. En halua, että minun hyvää äitiyttäni aletaan kyseenalaistaa.
Mielummin vedän nokat ja alkoholia.
Ei ole kyllä suunnitelmissa juuri nyt vetää nokkia, mutta teen sen siis mielummin kuin pössyttelen.
Olen sitten kai sellainen " bilekäyttäjä" .
..en tykkää siitä tokkurasta minäkään. Eipä silti - nykyinen mies on kans sen verran ' rajoittunut' että ero tulis oitis jos edes yrittäisin ehdottaa...
: )
ps. ja hyvä että on rajoittunut. ex oli narkkari ihan oikeesti. olkaa varovasti niiden pössyjenne kanssa.
Kysymys kuuluukin: teenkö sen salaa, vai kerronko nipomiehelle, joka kiukuttelisi?
ap
Toivottavasti nämä on vaan kakaroiden provoiluja.... Tulipas paha mieli näin idioottimaisista jutuista.
Varmaan sitte opetatte lapsillenekin samat tavat. tai ette ainakaan vedä hernettä nenään ku saatte lapsen kiinni pössyttelystä tai nokkien vetämisestä. Idiootit!
kerralla, miten käyttäytyy jne. Nokat kerran pari vuodessa jossain bileissä ei tee kenestäkään narkkaria ja vielä vähemmän pössyttely joskus. Samoin kuin ei satunnaiset kaatokännitkään tee ihmisestä alkoholistia. Kyse on siitä, kuinka päihteensä hallitsee. (ja ei nyt ruveta väittelemään siitä, mikä päihde aiheuttaa helpoiten riippuvaisuuden)
Minä kuitenkin olen jättänyt pössyttelypäiväni taakse ja turvaudun nykyään siihen viinipulloon jos tekee mieli päätä jollain sekoittaa ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että pössyttely on Suomen maassa laitonta. Sillä, kumpi mielestäni on elimistölleni tai psyykeelleni pienempi paha, viina vai mari, ei sinänsä ole väliä. Tai ylipäätään mielipiteilläni siitä, pitäisikö kannabis laillistaa ym. Olen nyt äiti, enkä siksi halua tehdä mitään maan lakien vastaista. Ennen olin vastuussa vain itselleni, nyt myös lapselleni.
Tiedän esim. tapauksen, jossa viattomasta pössyttelystä tehtiin " tapausesimerkki" ja ratsatuista bileistä kaikki vietiin kyttikselle ja myöhemmin oikeuteen kannabiksen poltosta. Mieluusti en äitinä olisi ollut siinä porukassa ja saanut sosiaaliviranomaisia hengittämään perheeni niskaan. Siitä, olenko kaatokännissä ravintolassa kun lapsi on mummilassa ei sitä vastoin kukaan ole kiinnostunut. Siihen minulla on laillinen oikeus.
Tietystikään sitä ei lasten nähden tehdä, mutta mun mielestä lasten nähden tupakointikin on ihan yhtä typerä juttu!!! Ei ne lapset erota sätkää ja marisätkää toisistaan!