Uskovaisessa perheessä sallitaan lapsen seurustelu?
Olinpa hämmästynyt kun sain kuulla, että tutun uskovaisperheen tytär oli ruvennut 15-vuotiaana seurustelemaan. On ollut öitäkin poikaystävän kanssa. Tiedän, että äitinsä ei hyväksy esiaviollisia suhteita koska on itse kommentoinut tätä. Mitenköhän tytön ja poikaystävän perheessä valvotaan, etteivät nuoret harrasta seksiä? Muuten on vähän kaksinaismoralistista touhua, jos perhe ei sitten tosipaikan tullen pidäkään kiinni periaatteistaan.
Kommentit (13)
Samma här. Pakko antaa seukata, yötä ei saa olla.
Rakkaus lienee kristinuskon yksi tärkeimmistä sanomista. En tiedä, miten perhe suhtautuu esiaviolliseen seksiin, mutta luottamus on myös rakkautta.
Ehkä tyttö ja poika nukkuvat eri huoneissa (tai ainakin vanhemmat luulevat niin). Mutta miten asia kuuluu sinulle?
Kuulostaa _hyvin_ erikoiselta että tyttö saa olla pojan luona yötä. Itse en antaisi lapsen mennä seurustelukumppanin luokse yökylään vaikka kuinka vakuuttelisivat että toinen nukkuu sohvalla tms. En itsekään ole harrastanut esiaviollisia suhteita ja olen havainnut sen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi tämä kiinnostaa sinua niin paljon?
No, kyllä 15-vuotiaat harrastamassa seksiä kiinnostaa ketä tahansa normaalia ihmistä.
Jos vanhemmat luulevat että teinit ihan vapaaehtoisesti pidättäytyvät esiaviollisesta seksistä. Aktiivisten seurakuntanuorten piireissä on monesti niin tiukka ryhmäkuri, että kukaan ei ainakaan uskalla myöntää ääneen harrastavansa esiaviollista seksiä ja vanhemmat luottavat lastensa sanaan. Varsinkin jos seurustelukumppani löytyy samasta seurakunnasta tai uskonnollisesta yhteisöstä, seurustelun pelisäännöt tulevat sieltä.
Näyttäkää Raamatusta kohta jossa kielletään esiaviollinen seksi.
Aika normaalia tuo on, mitä itse olen seurakuntapiireissä ollut. Seksiä ne teinit halutessaan harrastaa, yritti sitä estää tai ei. Vastuun antaminen ja jollain tasolla juttuun mukaan meneminen pitää vanhemmän enemmän mukana siitä missä mennään, kuin se että kielletään kaikki. Rakentavampaa on antaa suosituksia joiden pohjalta teini tekee itse valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyttö ja poika nukkuvat eri huoneissa (tai ainakin vanhemmat luulevat niin). Mutta miten asia kuuluu sinulle?
Olisiko tuo ajatus 15-vuotiaista harrastamassa seksiä aiheuttanut seksuaalisen vasteen ja sen mukanaan tuomaa ahdistusta on nyt hyvä käsitellä julkisella keskustelupalstalla. Taka-ajatuksena tietysti se, että kiihottuminen lasten välisestä seksistä olisi jotenkin hyväksyttävämpää jos sen tunnustaa julkisesti. : D
Vierailija kirjoitti:
Olinpa hämmästynyt kun sain kuulla, että tutun uskovaisperheen tytär oli ruvennut 15-vuotiaana seurustelemaan. On ollut öitäkin poikaystävän kanssa. Tiedän, että äitinsä ei hyväksy esiaviollisia suhteita koska on itse kommentoinut tätä. Mitenköhän tytön ja poikaystävän perheessä valvotaan, etteivät nuoret harrasta seksiä? Muuten on vähän kaksinaismoralistista touhua, jos perhe ei sitten tosipaikan tullen pidäkään kiinni periaatteistaan.
Mikset ilmoittaudu vapaaehtoiseksi valvomaan sitä, etteivät nuo nuoret harrasta seksiä? Näin voit osoittaa pitäväsi kiinni periaatteistasi ja arvostuksesi muiden silmissä nousee. Olisit hieno ihminen, joka on valmis uhraamaan omaa aikaansa nuorten seksuaaliterveyden ja -moraalin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa _hyvin_ erikoiselta että tyttö saa olla pojan luona yötä. Itse en antaisi lapsen mennä seurustelukumppanin luokse yökylään vaikka kuinka vakuuttelisivat että toinen nukkuu sohvalla tms. En itsekään ole harrastanut esiaviollisia suhteita ja olen havainnut sen hyväksi.
Kyllä nuo selitykset on niin nähty! Nukkuu muka sohvalla vaikka todellisuudessa lukkiutuvat tuntikausiksi huoneeseen tekemään seksuaaliasioita!
Ja miksi tämä kiinnostaa sinua niin paljon?