Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaapäivät vain ansainneille

Vierailija
19.04.2017 |

Ateistit ja kirkosta eronneet töihin kirkollisina vapaapäivinä!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän minä olenkin! Uskovaiset tosin vetää herneen nenäänsä siitäkin. Muut eivät kuulemma saisi työnteolla heidän pyhäänsä häiritä.

Vierailija
2/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

No niinhän minä olenkin! Uskovaiset tosin vetää herneen nenäänsä siitäkin. Muut eivät kuulemma saisi työnteolla heidän pyhäänsä häiritä.

Vääräuskoiset ovat aina niin hirveän itsekkäitä. Kyllä sinä voit töitä tehdä ilman, että meitä häiritset. Hiljaa ja varovasti.

Ei sitä ennenkään piiat tulleet herrojensa eteen häiriköimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites ne uskovaiset ovat ansainneet vapaapäivänsä? Uskomalla että joku tapettiin pari vuosituhatta sitten?

Vierailija
4/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansainneille? Kirkkoon kuulminenko on sellainen meriitti, että siitä pitää vähän vapaitakin saada?

Vakavammin - syy miksi minä en kuulu kirkkoon on juuri ap:t eli ihmiset, jotkva vaativat muiden ihmisten syrjintää uskonnon perusteella. 

Olen valmis toki yhteiskuntaan, jossa kaikilla olisi esim. enemmän lomia ja herrasmiessopimuksella jokaisen uskonnonharjoittajalla olisi etuoikeus käyttää lomia omien uskontojensa pyhien aikana. Tosin esim. joulun jättäisi yhteseksi vapaaksi ihan perinteiden takia. Tällöin krisityille jäisi enää pääsiäinen ja helatorstai. 

Vierailija
5/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites ne uskovaiset ovat ansainneet vapaapäivänsä? Uskomalla että joku tapettiin pari vuosituhatta sitten?

Nimenomaan. Meillä on sisäinen valo, usko. Tämä usko antaa meille voimaa ja vapautta.

Vierailija
6/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Meillä on sisäinen valo, usko. Tämä usko antaa meille voimaa ja vapautta.

Uskomisesta ei kuulu saada palkkaa, joten uskovaiset pitäkööt vapaansa palkattomina. Me muut tehdään tiliä silloin.

Vierailija
7/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomisesta ei kuulu saada palkkaa, joten uskovaiset pitäkööt vapaansa palkattomina. Me muut tehdään tiliä silloin.

Kyllä vaan kolehdit kirkoissa olleet niin kauan, kuin ollut kirkkojakin. Kyllä siitä joku palkkaa saa, eikä ole mikään pieni määrä.

Miksi uskontoa muuten tuputettaisiin melkein pakosta kaikille ja kaikelle, ellei se olisi miljardiarvoinen bisnes?

Vierailija
8/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskonnon perusteella saa vapaapäiviä, minä perustan uskonnon jolla on ainakin 300 juhlapäivää vuodessa.

Vierailija
9/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansainneille? Kirkkoon kuulminenko on sellainen meriitti, että siitä pitää vähän vapaitakin saada?

Vakavammin - syy miksi minä en kuulu kirkkoon on juuri ap:t eli ihmiset, jotkva vaativat muiden ihmisten syrjintää uskonnon perusteella. 

Olen valmis toki yhteiskuntaan, jossa kaikilla olisi esim. enemmän lomia ja herrasmiessopimuksella jokaisen uskonnonharjoittajalla olisi etuoikeus käyttää lomia omien uskontojensa pyhien aikana. Tosin esim. joulun jättäisi yhteseksi vapaaksi ihan perinteiden takia. Tällöin krisityille jäisi enää pääsiäinen ja helatorstai. 

Juuri joulun takia esim. sairaaloihin, pelastuslaitoksiin, poliisilaitoksille ja kauppoihin tulisi palkata muslimeja töihin. He voisivat olla jouluaattona töissä ja me muut saataisiin vapaata. Olen sitten vastaavasti mielelläni töissä heille tärkeinä päivinä.

Vierailija
10/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen ateisti. Tein pääsiäisenä 4 yötä ja tiliä odotellessa.. 😃

Oli kiva ajella ilman ruuhkaa ja vapaapäivistä saan nauttia arkena 5 putkeen..

Vierailija
11/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri joulun takia esim. sairaaloihin, pelastuslaitoksiin, poliisilaitoksille ja kauppoihin tulisi palkata muslimeja töihin. He voisivat olla jouluaattona töissä ja me muut saataisiin vapaata. Olen sitten vastaavasti mielelläni töissä heille tärkeinä päivinä.

Työnantajien kannalta Jehovan todistajat olisivat parhaita työntekijöitä. He eivät käsittääkseni juhli mitään, joten työvuorotoiveita ei heillä varmaan juuri ole.

Vierailija
12/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin oikein mielelläni töihin kirkollisina vapaapäivinä. Nyt ne on minulla palkattomia vapaita ja mitään asioitakaan ei voi mennä hoitamaan, kun kaikki paikat kiinni. Ja kyllä se lompakossa tuntuu, jos joulu sattuu keskelle viikkoa ja olen töissä vain kaksi päivää sillä viikolla. Ja vaikka haluaisin, niin en pääse töihin näinä päivinä, koska minunkin työpaikkani on kiinni. Kuten myös viikonloppuisin, joten silloinkaan en voi mennä tekemään töitä...

Enkä kuulu kirkkoon ja pääsiäisen ja joulut ei merkitse minulle yhtään mitään.

Vierailija
13/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, etköä tajua?  Nykyään yhteiskunta on samassa tilassa kuin 30- luvulla, hyvät haluaa että pahat viedään saunantaka.

Kysymyksessä on oman hyvyyden maksimointi, tyyliin ollaan parempia kuin hallitus näyttää mallia.  Kohta lisätään poliisien resursseja, koska politikot ovat tehneet pahoja virheitä, jotka korjataan pahemilla virheillä.

Vierailija
14/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät vain ansainneille?

Olen luullut, että kristinuskon yksi kulmakivistä on toisten kohtelu kuten itseään toivoisi kohdeltavan. Ap:n mukaan uskossa onkin kyse siitä, että kaikkia muita pitää kohdella huonosti. Mm. lomia ei saa pitää.

Kiitos tiedosta.

Vierailija
15/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät vain ansainneille?

Olen luullut, että kristinuskon yksi kulmakivistä on toisten kohtelu kuten itseään toivoisi kohdeltavan. Ap:n mukaan uskossa onkin kyse siitä, että kaikkia muita pitää kohdella huonosti. Mm. lomia ei saa pitää.

Kiitos tiedosta.

Vierailija
16/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin oikein mielelläni töihin kirkollisina vapaapäivinä. Nyt ne on minulla palkattomia vapaita ja mitään asioitakaan ei voi mennä hoitamaan, kun kaikki paikat kiinni. Ja kyllä se lompakossa tuntuu, jos joulu sattuu keskelle viikkoa ja olen töissä vain kaksi päivää sillä viikolla. Ja vaikka haluaisin, niin en pääse töihin näinä päivinä, koska minunkin työpaikkani on kiinni. Kuten myös viikonloppuisin, joten silloinkaan en voi mennä tekemään töitä...

Mitä teet työksesi, jos et saa ylimääräisitä vapaapäivistä palkkaa?

Vierailija
17/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi, jos et saa ylimääräisitä vapaapäivistä palkkaa?

Esim tuntipalkalla olevat, jotka saavat palkan tehdyistä tunneista.

Vierailija
18/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vapaata jo monta kuukautta.

Nytkin saan ihan rauhassa tehdä juuri sitä mitä kiinnostaa ja vaikka nukkua päiväunet.

Jäin vuodenvaihteessa työttömäksi.

Nyt minulla on ihanasti aikaa lukea kirjoja, harrastaa, käydä kuntosalilla, sisustaa ja järjestää kotia. Tehdä kaikkea sitä mitä töissä käydessä ei ehtinyt eikä jaksanut :D

t. agnostikko

Vierailija
19/19 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis toki yhteiskuntaan, jossa kaikilla olisi esim. enemmän lomia ja herrasmiessopimuksella jokaisen uskonnonharjoittajalla olisi etuoikeus käyttää lomia omien uskontojensa pyhien aikana. Tosin esim. joulun jättäisi yhteseksi vapaaksi ihan perinteiden takia. Tällöin krisityille jäisi enää pääsiäinen ja helatorstai

Ja juhannus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi