Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyylätäänkö muissakin taloyhtiöissä ihmisten vedenkäyttöä?

Vierailija
18.04.2017 |

Olen kipeänä ja ainoa mistä saa hetkeksi paremman olon, on lämmin suihku. Olen käynyt suihkun alla tänään kolmesti ja myönnän että olen oleskellut siellä kauan (30-40 min)

Normaalisti kyllä käyn suihkussa kerran päivässä tai joka toinen päivä ja pituus on ihan normaali.

Naapurin vanha herra tuli vihaisena koputtamaan, että ymmärränkö mitä minun suihkutteluni tulee taloyhtiölle maksamaan. Maksan siis kiinteää vesimaksua (40€/kk) ja minulla ei kuulemma ole oikeutta suihkutella näin, kun en itse maksa vesimaksuani.

Ymmärtäisin, jos suihkuttelisin näin ihan koko ajan, mutta minusta tämä on vähän kurjaa. :( Nyt ahdistaa, en uskalla varmaan käydä moneen päivään suihkussa.

Meillä siis tulee joka kuukausi talon ilmoitustaululle lappu, jossa näkyy kuluneen kuukauden vedenkäyttö ja vertaus muihin kuukausiin. Aina välillä lapussa on huomautuksia tyyliin:
"Vedenkäyttö on korkeaa asumismäärään verrattuna"
"Valutetaanko jossain vettä turhaan?"
"Vedenkulutus on ollut viimeaikoina liian korkeaa"
"Tarkkailkaapa ympäristönne vedenkulutusta. Valutetaanko jossain vettä turhaan?"

Tämä on ainoa talo jossa olen törmännyt tälläiseen, olen tehnyt aiheesta aiemminkin aloituksen tänne, mutta minusta tämä on edelleenkin vähän käsittämätöntä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää suuttumusta, mieti jotain hyvää sanottavaa ja sitten käyt papan ovella  pistäen hänelle jauhot suuhun :)

Ei ole oikeutta kytätä toisten vedenkäyttöä noin.

Vierailija
2/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie uusi lappu, pönttö vetämättä kaksi viikkoa, ei mahdu enää, saanko vetää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö korottakoon vesimaksua jos tuo 40 euroa kuussa ei muka riitä. Huoneistokohtaiset vesimittarit ja maksu todellisen kulutuksen mukaan on toinen vaihtoehto.

Vierailija
4/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on samanlainen systeemi. En koe kyyläämisenä. Hyvä että ihmiset näkevät ihan realistisesti kuinka paljon suihkussa lotraaminen maksaa.

Vierailija
5/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeinen kohta: mitää??

Mahtaa teillä taloyhtiö koostua kyyläävistä kurpista. Muuta pois, hulluja nuo on. 40€/kk vedestä on paljon, lotraa ihan rauhassa.

Vierailija
6/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa kuukaudessa vesimaksua on järjetön summa yhdeltä hengeltä.

Normimaksu on 18-21 euroa.

Vedenkäyttösi kyttääminen on  ahdistelua, sanot niin ja suihkuttelet rauhassa.

Vierailija
7/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi ne laput pois ja käske kyylää painumaan hautaan

Vierailija
8/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa kuukauden vesimaksu??? Maksat nyt jo tuplasti enemmän vedestä kuin minä vesiennakkona. Eiköhän se neljäkymppiä korvaa vaikka kävis viidesti suihkussa per päivä. Eipä ole aikaa lutrata käsin tiskaamassa sitäkään aikaa.

Vierailija
9/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitustaululle rutkutuslappujen viereen:

VAADIMME HUONEISTOKOHTAISIA VESIMITTAREITA VEDENKULUTUKSEN SEURAAMISEKSI !!!!!!

Vierailija
10/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo viimeinen kohta: mitää??

Mahtaa teillä taloyhtiö koostua kyyläävistä kurpista. Muuta pois, hulluja nuo on. 40€/kk vedestä on paljon, lotraa ihan rauhassa.

Onko yksityinen talo, eli koostuuko taloyhtiö osakkaista vai onko jotain kaupungin asuntoja?

Vierailija
11/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön hinta vedestä. :O Oletko varma, ettei jossain putket vuoda (siis muualla taloyhtiössä, tuo sun suihkuttelu ei ihan kauheasti vedenkulutusta lisää).

Meillä vesimaksu 15e/hlö/kk. 

Vierailija
12/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nämä lotraajat koskaan vaadi. :) Saattaisi tulla päivittäiselle puolen tunnin suihkuttelulle vähän hintaa, mikä on ap tasan tarkkaan enemmän kuin 40€

Vierailija
13/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön hinta vedestä. :O Oletko varma, ettei jossain putket vuoda (siis muualla taloyhtiössä, tuo sun suihkuttelu ei ihan kauheasti vedenkulutusta lisää).

Meillä vesimaksu 15e/hlö/kk. 

Kyllä muuten lisää, jos istuu päivittäin puoli tuntia juoksevan veden alla. Varsinkin jos on pieni talo, jossa kaikki muut peseytyvät asiallisesti.

Vierailija
14/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis pieni yksityinen kerrostalo. n. 20 asuntoa joista 3/4 on omistusasuntoja.

AP

Vierailija
15/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimaksuja on pakko korottaa, kun jotkut oikeasti istuvat koko päivän juoksevan veden alla. En tiedä missä akvaariossa nuorten ihmisten pitäisi asua, se on kai sitä evoluutiota.

Vierailija
16/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nämä lotraajat koskaan vaadi. :) Saattaisi tulla päivittäiselle puolen tunnin suihkuttelulle vähän hintaa, mikä on ap tasan tarkkaan enemmän kuin 40€

Eipä myöskään vedenkulutuksen kyttääjät vaadi. :)

Menisi silloin ainoa sisältö elämässä. Valittaa veden "lotraamisesta" , herranjestas sentään!!

Vierailija
17/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei ole kallista suomessa, tuhansien järvien maassa sitä luulisi riittävän .

Mitä helkkarin rutkutusta tuokin on taas.

Vesi on halpaa, mutta sen lämmittäminen kallista. Ei kuitenkaan niin kallista, että neljän kympin vesimaksua voisi ymmärtää. 

Vierailija
18/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesimaksuja on pakko korottaa, kun jotkut oikeasti istuvat koko päivän juoksevan veden alla. En tiedä missä akvaariossa nuorten ihmisten pitäisi asua, se on kai sitä evoluutiota.

Ihminen viihtyy luontaisesti vedessä, varsinkin lämpimässä vedessä. Liekkö sitten jotain vaistomaista kohdun kaipuuta. Oli joku tutkimus, että lämmin vesi tuo lohdun ja turvan tunnetta ihmiselle jolla on tunne-elämän ongelmia ja stressiä.

Ehkä nuoret eivät vain ymmärrä, miksi vanhempi sukupolvi pihistelee kaikesta, vaikka tarvetta ei välttämättä olisikaan.

Vierailija
19/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei ole kallista suomessa, tuhansien järvien maassa sitä luulisi riittävän .

Mitä helkkarin rutkutusta tuokin on taas.

Vesi on halpaa, mutta sen lämmittäminen kallista. Ei kuitenkaan niin kallista, että neljän kympin vesimaksua voisi ymmärtää. 

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, ajattelin juuri noin.

Vierailija
20/39 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen viihtyy luontaisesti vedessä, varsinkin lämpimässä vedessä. Liekkö sitten jotain vaistomaista kohdun kaipuuta. Oli joku tutkimus, että lämmin vesi tuo lohdun ja turvan tunnetta ihmiselle jolla on tunne-elämän ongelmia ja stressiä.

Ehkä nuoret eivät vain ymmärrä, miksi vanhempi sukupolvi pihistelee kaikesta, vaikka tarvetta ei välttämättä olisikaan.

Emme kuitenkaan ole mitään eläimiä jotka toimivat vaistojensa varassa! Hullukin tajuaa, että veden tuhlaaminen tuhoaa maapalloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän