Mikä auttaa kuivaan päänahkaan?
En enää kestä. Mulla on hilsettä siitä kun on kuiva päänahka. Olen pessyt miedolla shampoolla joka toinen kerta ja joka toinen pesen pelkällä vedellä.
Mikä auttaisi vaivaan?
Kommentit (6)
Laita pari tippaa esim. oliiviöljyä shampoon sekaan joka pesukerralla.
Itse käytän omenaviinietikkaa, laitan pulloon vettä ja pohjalle 1-2cm tilkka etikkaa ja kaadan päähän.
Toinen toimiva voisi olla päänahkaan jätettävä hoitoaine, mitä myydään ihan marketeissa oiskohan ollut tressemme merkkiä ja semmosessa sinivalkisessa nokkapullossa
pesuun hilseshampo apteekista, hoitoon vispaa humektan voidetta ja tilkka vettä keskenään ja pariksi tunnuksi päähän. Hilseshampoolla sitten peset pois.
Harvenna pesukertoja ja pese pese ainakin välillä perusvoiteella.
Mulla auttaa suomalainen System 4 shampoo joskus myös apteekin Sebamed shampoo. Sitten jos saa päänahan kuntoon, niin hetken toimii XZ rauhoittava vanilja suklaa. Pahaan kutinaan ja hilseilyä ensiapuna käsidesi päänahkaan, alkoholi haihtuu pois, mutta kosteuttava glyseroli jää, tätä suositeltiin jossain Apteekki-lehdessäkin. Mutta nyt on kutina ja hilse vaihteeksi poissa, kun on käytössä taas Hulluilta päiviltä ostettu System 4:n iso shampoopullo. Toivottavasti löydät itsellesi toimivan keinon!
Mulla auttoi, kun jätin teolliset shampoot pois ja siirryin käsintehtyyn palashampooseen.