Veljeni avovaimo vihaa veljeni tytärtä
Veljeni asuu avoliitossa itseään 25 vuotta vanhemman naisen kanssa. Veljelläni on päiväkoti-ikäinen tytär, joka asuu äitinsä kanssa ja käy välillä isänsä (veljeni) luona kylässä. Veljeni on useasti kertonut, että hänen avovaimonsa ei tykkää siitä, että tyttö käy heillä kylässä. Olen itse nähnyt, kuinka veljeni avovaimo välttelee tyttöä ja on haukkunut häntä idiootiksi ja rasittavaksi, kun veljeni ei ole kuulemassa. Veljelleni hän on sanonut tytön olevan mukava, kiltti, yms. Vanhempi siskoni on sanonut veljelle useasti että kannattaisi jättää se nainen, muttei veljeni halua erota.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (49)
Aloitus kuulostaa aika uskomattomalta, mutta monella on oikeastikin tällaisia ongelmia. Tuossa tilanteessa ap:n pitäisi avata oma kotinsa ja sydämensä tytölle, toivottaa aina tervetulleeksi ja antaa se ehdoton hyväksyntä, joka isän kotona jää puuttumaan. Isän ja avovaimon asioihin ei pidä puuttua eikä niistä pidä puhua tytölle, jollei tämä itse ota puheeksi. Lisäksi ap:n on syytä lopettaa sanojen "käydä kylässä" käyttäminen siitä, kun tyttö käy toisessa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljesi voi saada uusia lapsia tämän naisen kanssa, joten miksi hyysää entistä lasta?
Ei voi enää. Nainen on 52-vuotias. Veljeni rakastaa tytärtään ja haluaa olla osana tämän elämää, vaikka onkin eronnut lapsen äidistä.
Ap
Niin?
Kyllä 52-vuotias nainen vielä lapsia saa.
Se olisikin parasta tälle äitipuolelle,
voisi luonne vähän pehmentyä.
Tuon naisen ei kannata yhtään lasta hankkia, kun ei siedä tytärpuoltaan.
Onneksi tyttö ei sentään asu isänsä ja äitipuolensa luona. Tytön ei tarvitse kestää v--------aa äitipuolta jatkuvaasti. Myöhemmin tyttö voi päättää halutessaan, haluaako hän nähdä isäänsä ja äitipuoltaan säännöllisesti.
Jos suhde kerran menee kaiken edelle, on parempi ettei tytön tarvitse tavata isäänsä.
Geneerinen paha äitipuoli...ehkä äitipuoli ei muuten ole veemäinen, mutta tytärpuolessa on jotakin, mitä saa äitipuolen suuttumaan. Riippuu tietenkin tytöstä ja hänen suhtautumisesta uuteen perheenjäseneen.
Isä voi tavata tytärtään niin, ettei äitipuoli ole häiritsemässä. Tietenkin kannattaisi jutella äitipuolen kanssa ja kysyä syytä hänen käytökseensä.