Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet hakenut työtä, johon sinulla ei ole vaadittua osaamista?

Vierailija
18.04.2017 |

Kertokaa nyt anonyymisti! Väkeä rekrytoidessa tuli kännissä ja läpällä-tyyliin tehtyjä hakemuksia vastaan. Huokausten huokaus!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muitakaan paikkoja ei ole.

Sinkkumies

Vierailija
22/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua työkkäri käski kerran hakea erään yrityksen talousjohtajan/talouspäällikön paikkaa. Minulla oli siinä vaiheessa ikää vähän alle 20-vuotta, merkonomin koulutus eikä taloushallinnon työkokemusta muuten kuin muutama kuukausi työssäoppimisjaksoilta. Yritys haki kokenutta ja osaavaa taloushallinnon ammattilaista, joka olisi toiminut myös esimiehenä muille yrityksen työntekijöille. 

No, työkkäri käski hakea ja minä hain. Jostain kumman syystä minua ei kutsuttu edes haastatteluun. Varmaan kutsu hukkui postissa...

Hankalinta on, jos työkkäri käskee hakemaan firmaan, johon voisi oikeasti hakeakin ts. jossa joskus jatkossa olisi ehkä omaa osaamista vastaaviakin tehtäviä auki, mutta työkkäri käskee hakea ihan vääränlaista tehtävää. Ei haluaisi pilata tulevia mahdollisuuksiaan osoittautumalla idiootiksi. Tosin en tiedä, jääkö joku yksittäinen hakemus rekrytoijalle edes mieleen.

Saakohan hakemuksessa suoraan sanoa, että hakee koska työkkärin osoitus, vai voiko tuokin rehellisyys olla karenssiperuste? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi seikka, mikä pistää mol:n ilmoituksissa silmään, on kirjoitusvirheet. Siellä jossain joku kirjoittaa paitsi huonoa suomea, myös perus kirjoitus ja yhdys sana virheitä. Minä (aineenopettaja) luen sitten näitä sanoja, vaikka samaan aikaan tiedän, että osaisin hoitaa mol:n sivut paljon paremmin.

Vierailija
24/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko vika siinä ettei ollut juuri sitä tiettyä työkokemusta vaikka hyvin läheltä liippaava olikin. Täytin hakemuspohjan, mutta en liittänyt cv:tä tai valokuvaa. Olen niin kokematon tässä työnhaussa koska aikaisemmat työpaikat olevat tulleet ihan liukuhihnalta. Työnhaku on muuttunut täysin siitä mitä se oli ennen ja olen ensimmäistä kertaa työtön. En osaa vielä näitä sirkustemppuja. Työkokemuksessa ja koulutuksessa ei ole vikaa.

Vierailija
25/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

osin siksi että osassa hakemuksissa haetaan alle 25-vuotiasta, kahden tohtorin tutkinnon suorittanutta, 15 vuoden työkokemuksen omaavaa, joka tuntee firman inhouse koodatut järjestelmät ja sujuvan ruotsin ja englannin lisäksi venäjä ja kiina ois kiva.

Vierailija
26/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen hakenut ihan passiivisuusaggressiivisuuttani, kun on kyykytetty työttömiä mediassa.