Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet hakenut työtä, johon sinulla ei ole vaadittua osaamista?

Vierailija
18.04.2017 |

Kertokaa nyt anonyymisti! Väkeä rekrytoidessa tuli kännissä ja läpällä-tyyliin tehtyjä hakemuksia vastaan. Huokausten huokaus!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näitä työkkärin "työtarjouksia"... Eli pakko on hakea tai karenssia pukkaa.

Vierailija
2/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niitä te:n pakottamia hakemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston vuoksi ja siksi, etten saisi karenssia. Tiesin kuitenkin itse, ettei minulla ole työpaikkailmoituksessa vaadittuja pätevyyksiä.

Vierailija
4/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun osaaminen riitti 90 %:iin vaatimuksista, ja tiesin, että pystyn opettelemaan työssä loput. Sain paikan, ja näiden vuosien aikana minusta on kehittynyt pätevä asiantuntija. Enkä ole ikinä tarvinnut suoraan hakemuksessa mainittua osaamista, vaikka toki siihen liittyvää muuta osamista olen hankkinutkin.

Vierailija
5/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko työttömänä lähihoitajana hakea te-keskuksen osoittamaa psykiatrisen sairaanhoitajan paikkaa. Itse vastavalmistunut. Hävetti, mutta karenssin pakosta oli haettava.

Vierailija
6/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut.

Vierailija
7/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto ja/tai sossu (nykyään kela) pakottaa hakemaan, muuten tuet loppuu.

Vierailija
8/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki haen paikkoja, jotka uskon sopivan osaamiselleni. Aina eivät ihan kaikki vaaditut asiat täyty, mutta paljon asioita voi oppia töissäkin.

On ihan normaalia, että firmat rekrytoivat ihmisen, jolla ei kaikkia listattuja taitoja tai ominaisuuksia ole.

Vierailija
9/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi käydä niin, että ketään täysin pätevää/osaavaa ei löydy ja työantaja on valmis ottamaan kehityskelpoisen henkilön oppimaan. Tästä syystä jotkut yrittävät. Ja toki tuo em. TE-toimiston aiheuttama pakko.

Vierailija
10/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näitä työkkärin "työtarjouksia"... Eli pakko on hakea tai karenssia pukkaa.

OK, en tiennyt tuosta. Luulin, että Suomessa on paljon todellisuudentajunsa menettäneitä ihmisiä. Hakemuksissa oli toki ihan kunnollisia ihmisiä mutteivat he vain sovi mitenkään täytettävänä olevaan työpaikkaan.

Vierailija
11/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan voi saada vaikka vaatimukset ei ihan kaikilta osin täyttyisikään jos sopivaa hakijaa joka täyttää kaikki ehdot ei ole.

Vierailija
12/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, en tiennyt tuosta. Luulin, että Suomessa on paljon todellisuudentajunsa menettäneitä ihmisiä. Hakemuksissa oli toki ihan kunnollisia ihmisiä mutteivat he vain sovi mitenkään täytettävänä olevaan työpaikkaan.

Olen aina ihmetellyt työpaikkailmoituksiin liitettäviä hakusanoja. En tiedä kuka noita luokituksia tai hakusanoja päättää tai keksii.  Kun laitan oma ammattini tai siihen liittyviä perussanoja, tulee aivan käsittämättömiä töitä mol.fi sivulta esille. Työkkärin työntekijät epäilemättä tämän mukaan sitten lähettää niitä tarjouksia työttömille.

Vierailija
13/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt työpaikkailmoituksiin liitettäviä hakusanoja. En tiedä kuka noita luokituksia tai hakusanoja päättää tai keksii.  Kun laitan oma ammattini tai siihen liittyviä perussanoja, tulee aivan käsittämättömiä töitä mol.fi sivulta esille. Työkkärin työntekijät epäilemättä tämän mukaan sitten lähettää niitä tarjouksia työttömille.

Ok, kiitos!

Vierailija
14/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla melkein kaikki työpaikkailmoitukset listaavat niin pitkän litanian osaamistoiveita, ettei kukaan niitä kaikkia täytä. Alalla on myös normaalia, että uuteen työhön mennessä opetellaan ne teknologiat, joita juuri siellä käytetään. Toki aikaisempi osaaminen luo tälle hyvän pohjan. Samoin työn ohessa opitaan koko ajan lisää. Eli alalla on normaalia, että kaikkea ei osaa mutta pystyy oppimaan. Koska tiedän, että sitä valmiiksi täsmälleen yrityksen toiveiden mukaista henkilöä hakijoissa tuskin on, voin ihan hyvin pistää oman hakemukseni niiden kaikkin jossakin määrin toiveet täyttävien jatkoksi.

Vierailija
15/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla työnantaja, joka ei ole tietoinen työkkärin työhönosoituksista?

Odottakaas kun toteutuu se kaavailu, että on haettava vähintään 15 työpaikkaa kolmen kuukauden aikana.

Vierailija
16/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko työ mollissa myös? Työkkäri muutti meidän kesishakemuksen ihan hulluksi ja tuli virheitä esim. Paikkakunnassa

Vierailija
17/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua työkkäri käski kerran hakea erään yrityksen talousjohtajan/talouspäällikön paikkaa. Minulla oli siinä vaiheessa ikää vähän alle 20-vuotta, merkonomin koulutus eikä taloushallinnon työkokemusta muuten kuin muutama kuukausi työssäoppimisjaksoilta. Yritys haki kokenutta ja osaavaa taloushallinnon ammattilaista, joka olisi toiminut myös esimiehenä muille yrityksen työntekijöille. 

No, työkkäri käski hakea ja minä hain. Jostain kumman syystä minua ei kutsuttu edes haastatteluun. Varmaan kutsu hukkui postissa...

Vierailija
18/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ollut aikoinaan mitään osaamista. Pelkkä tutkinto. Nyt on osaamista omaan ammattiini, mutta tutkintoon se ei liity mitenkään. Se jäi hyllylle pölyttymään.

Vierailija
19/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt anonyymisti! Väkeä rekrytoidessa tuli kännissä ja läpällä-tyyliin tehtyjä hakemuksia vastaan. Huokausten huokaus!

Get used to it 😆😆😆tulet saamaan niitä vielä paljon lisää🤗

Vierailija
20/26 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuruudenhullu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi