Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, joka mieluummin maksaa mätkyjä kuin saa veronpalautuksia?

Vierailija
18.04.2017 |

Tällä järjestelyllä saan paljon halvempaa lainaa kuin markkinoilta ikinä saisin. Pienemmällä ennakonpidätysprosentilla saan enemmän rahaa nettona käteen ja saan sijoitettua rahat, jotka maksaisin muuten saman tien veroina. Tavallaan siis lykkään verojen maksuja tulevaisuuteen, jonka ansiosta saan tuottoja.

Sitten vain varmistan, että mätkyjen maksupäivänä on tarpeeksi rahaa tilillä (kertaakaan ei ole käynyt niin, ettei olisi ollut). Toki niille veronpalautuksille maksetaan sitä nimellistä 0,5 % korkoa, mutta se on aika vähän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Mutta joku raja niillä mätkyilläkin, itse lasken veroprosentin niin, että lopputulema on aina lähellä nollaa.

Eniten naurattaa pienituloinen työkaverini, joka hilaa prosenttinsa aina tosi korkealle, ja kärvistelee ja huokailee koko vuoden pienten tulojensa kanssa. Sitten joulukuussa on niin onnellinen, kun saa veronpalautusta! Voi hyvää päivää, kyllä ihmiset on yksinkertaisia :D Onhan säästäminen hyve, mutta yhtään järkevämpää tapaako yksinkertaiset ei keksi?

Vierailija
2/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun mies tekee samaa, viime vuonna se sai 8000€ mätkyjä 😬 itse yritän pitää tilanteen aika nollilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti jäännösvero ei ole sama kuin mätky. Mätky on verottajan harkitsema vero, kun verovelvollisen antamat selvitykset eivät ole riittävän vakuuttavia tjsp. Case Irwin Goodman, Loiri jms taiteilijat.

Vierailija
4/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niitä vuoden kärvistelijöitä ja joulukuun ilakoija. En vaan saisi säästettyä joka kuukausi rahaa niin että sitä olisi jouluun ja joululahjoihin pistettäväksi niin paljon kun tarvis on. Elän pienemmällä palkalla vuoden ja se 2000e palautus tarkoittaa ilmaista joulua ja joululahjoja.

Vierailija
5/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyrin siihen että "joudun" maksamaan jäännösveroa, muttei kuitenkaan niin paljon että joutuisin maksamaan jäännösveron korkoa.

Vierailija
6/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin köyhä ettei oo paljon rahaa kiinni veroissa ja vaikka voisin käyttää veronpalautuksen ennen aikojaan, en osais kuitenkaan sijoittaa niitä rahoja niin että saisin niille tuottoa.

Vierailija
7/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Itse en jaksais tommosta kikkailua. Osun joka vuosi lähes oikeaan, palautuksia tulee yleensä 20-50e.

Vierailija
8/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niitä vuoden kärvistelijöitä ja joulukuun ilakoija. En vaan saisi säästettyä joka kuukausi rahaa niin että sitä olisi jouluun ja joululahjoihin pistettäväksi niin paljon kun tarvis on. Elän pienemmällä palkalla vuoden ja se 2000e palautus tarkoittaa ilmaista joulua ja joululahjoja.

Kohta loppuu tuokin "ilo", kun verottaja tasaa veroja pitkin vuotta ja erilliset veronpalautuspäivät loppuvat.

Vierailija
9/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on edes mahdollista? Verokortissahan on tuloraja ja kaksi eri veroprosenttia. Jos menee tulorajan yli niin käytetään lisäprosenttia, joka on huomattavasti suurempi. Luulisi sen lisäprosentin kattavan mahdolliset mätkyt... Yleensähän mätkyt johtuvat esim. ilmoittamattomista vuokra- tai muista pääomatuloista.

Vierailija
10/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 tulossa palautuksia. Ihan kelpaa.

Vierailija
11/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on edes mahdollista? Verokortissahan on tuloraja ja kaksi eri veroprosenttia. Jos menee tulorajan yli niin käytetään lisäprosenttia, joka on huomattavasti suurempi. Luulisi sen lisäprosentin kattavan mahdolliset mätkyt... Yleensähän mätkyt johtuvat esim. ilmoittamattomista vuokra- tai muista pääomatuloista.

Jos tekee loppuvuodesta muutosverokortin ja laittaa tulot yläkanttiin, saa alemman prosentin. Työnantaja ei kiinnostu kuin rajoista.

Vierailija
12/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee loppuvuodesta muutosverokortin ja laittaa tulot yläkanttiin, saa alemman prosentin. Työnantaja ei kiinnostu kuin rajoista.

Miksi tulojen laittaminen yläkanttiin johtaisi pienempään prosenttiin? Eikö siinä käy juuri päinvastoin...

Vierailija
13/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 tulossa palautuksia. Ihan kelpaa.

Minulla on tuo tonni jo pankkitilillä. Kannattaako maksaa liikaa veroja?

Vierailija
14/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. Ilmainen laina kyllä kelpaa. Ei tulisi mieleenkään maksaa liikaa veroja siksi, että saisin palautuksia.