Olenko ainoa, joka mieluummin maksaa mätkyjä kuin saa veronpalautuksia?
Tällä järjestelyllä saan paljon halvempaa lainaa kuin markkinoilta ikinä saisin. Pienemmällä ennakonpidätysprosentilla saan enemmän rahaa nettona käteen ja saan sijoitettua rahat, jotka maksaisin muuten saman tien veroina. Tavallaan siis lykkään verojen maksuja tulevaisuuteen, jonka ansiosta saan tuottoja.
Sitten vain varmistan, että mätkyjen maksupäivänä on tarpeeksi rahaa tilillä (kertaakaan ei ole käynyt niin, ettei olisi ollut). Toki niille veronpalautuksille maksetaan sitä nimellistä 0,5 % korkoa, mutta se on aika vähän.
Kommentit (14)
Joo mun mies tekee samaa, viime vuonna se sai 8000€ mätkyjä 😬 itse yritän pitää tilanteen aika nollilla.
Oikeasti jäännösvero ei ole sama kuin mätky. Mätky on verottajan harkitsema vero, kun verovelvollisen antamat selvitykset eivät ole riittävän vakuuttavia tjsp. Case Irwin Goodman, Loiri jms taiteilijat.
Minä olen niitä vuoden kärvistelijöitä ja joulukuun ilakoija. En vaan saisi säästettyä joka kuukausi rahaa niin että sitä olisi jouluun ja joululahjoihin pistettäväksi niin paljon kun tarvis on. Elän pienemmällä palkalla vuoden ja se 2000e palautus tarkoittaa ilmaista joulua ja joululahjoja.
Yleensä pyrin siihen että "joudun" maksamaan jäännösveroa, muttei kuitenkaan niin paljon että joutuisin maksamaan jäännösveron korkoa.
Oon niin köyhä ettei oo paljon rahaa kiinni veroissa ja vaikka voisin käyttää veronpalautuksen ennen aikojaan, en osais kuitenkaan sijoittaa niitä rahoja niin että saisin niille tuottoa.
Tuskin.
Itse en jaksais tommosta kikkailua. Osun joka vuosi lähes oikeaan, palautuksia tulee yleensä 20-50e.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niitä vuoden kärvistelijöitä ja joulukuun ilakoija. En vaan saisi säästettyä joka kuukausi rahaa niin että sitä olisi jouluun ja joululahjoihin pistettäväksi niin paljon kun tarvis on. Elän pienemmällä palkalla vuoden ja se 2000e palautus tarkoittaa ilmaista joulua ja joululahjoja.
Kohta loppuu tuokin "ilo", kun verottaja tasaa veroja pitkin vuotta ja erilliset veronpalautuspäivät loppuvat.
Miten tuo on edes mahdollista? Verokortissahan on tuloraja ja kaksi eri veroprosenttia. Jos menee tulorajan yli niin käytetään lisäprosenttia, joka on huomattavasti suurempi. Luulisi sen lisäprosentin kattavan mahdolliset mätkyt... Yleensähän mätkyt johtuvat esim. ilmoittamattomista vuokra- tai muista pääomatuloista.
1000 tulossa palautuksia. Ihan kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on edes mahdollista? Verokortissahan on tuloraja ja kaksi eri veroprosenttia. Jos menee tulorajan yli niin käytetään lisäprosenttia, joka on huomattavasti suurempi. Luulisi sen lisäprosentin kattavan mahdolliset mätkyt... Yleensähän mätkyt johtuvat esim. ilmoittamattomista vuokra- tai muista pääomatuloista.
Jos tekee loppuvuodesta muutosverokortin ja laittaa tulot yläkanttiin, saa alemman prosentin. Työnantaja ei kiinnostu kuin rajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee loppuvuodesta muutosverokortin ja laittaa tulot yläkanttiin, saa alemman prosentin. Työnantaja ei kiinnostu kuin rajoista.
Miksi tulojen laittaminen yläkanttiin johtaisi pienempään prosenttiin? Eikö siinä käy juuri päinvastoin...
Vierailija kirjoitti:
1000 tulossa palautuksia. Ihan kelpaa.
Minulla on tuo tonni jo pankkitilillä. Kannattaako maksaa liikaa veroja?
Mä olen samanlainen. Ilmainen laina kyllä kelpaa. Ei tulisi mieleenkään maksaa liikaa veroja siksi, että saisin palautuksia.
Et ole. Mutta joku raja niillä mätkyilläkin, itse lasken veroprosentin niin, että lopputulema on aina lähellä nollaa.
Eniten naurattaa pienituloinen työkaverini, joka hilaa prosenttinsa aina tosi korkealle, ja kärvistelee ja huokailee koko vuoden pienten tulojensa kanssa. Sitten joulukuussa on niin onnellinen, kun saa veronpalautusta! Voi hyvää päivää, kyllä ihmiset on yksinkertaisia :D Onhan säästäminen hyve, mutta yhtään järkevämpää tapaako yksinkertaiset ei keksi?