Espanjaa hyvin osaavat.
Miten sinä opit kielen?
Olen opiskellut kieltä kansalaisopiston kursseilla ja etenemiseni on ollut aika surkeaa ja hidasta.
Ryhmät pienenee opiskelijoiden pikkuhiljaa hävittyä ja seuraavana vuonna kyseinen kurssi ei enää jatkukaan kun ei ole tarpeeksi ilmoittautuneita. Sitten pitää mennä johonkin ryhmään mikä taas ei vastaa omaa tasoa. Joskus taas oma motiaatio on kateissa milloin minkäkin elämäntilanteen takia. Harmittaa kun olen jäänyt un pocito tasolle. Miten oppisin puhumaan sujuvaa Espanjaa?
Kommentit (5)
Voin kuvitella, että kansanopistoissa ja vastaavissa edetään älyttömän hitaasti. Itse opiskelin espanjaa peruskoulussa ja lukiossa. Lukiossa opetus oli todella tehokasta. Aikuisena tuollaiset työväenopistot vaan taitavat lähinnä olla niitä paikkoja, joissa opiskella. Mutta jos osaat jo jotenkuten kieliopin, ala vaan katsomaan elokuvia espanjaksi ja lukemaan lehtiä ja kirjoja. Subjunktiivia lukuun ottamatta kielioppi on yksinkertaista, helppo oppia itsekin.
Puhumalla. Sitä ennen avoimen yliopiston kielikursseilla.
Olen asunut espanjan kielisessä maassa työn takia ja edelleen joudun käyttämään espanjaa työssäni täällä Suomessa. Parhaiten kielitaito karttui kuitenkin siis puhumalla natiivien kanssa.
päristelet kieltä joka ilta tunnin ajan peilin edessä. Sitten sanot monta kertaa peräkkäin namu.