Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pahoinvointi loppua lyhyeen?

24.03.2006 |

Mulla alkoi pahoinvointi rv 6+jotain ja nyt on 8+0 ja pahoinvointi loppunut kokonaan. Koko aikana ei ole tarvinnut oksentaa, mutta etova olo oli todellakin. Nyt hieman huolettaa. Maanantaina tuli kerran pyyhkiessä vaaleanruskeaa limaa, siis ihan vähän. Verta en ole nähnyt ja sen jälkeen ei ole tullut mitään. Lerkuri sanoi, et tosi yleistä. Mulla oli vielä vähän niinku " menkka-aika" . Samoihin aikoihin loppui myös hiivaoireet. Ultrassa köllötteli viikko sitten reilun kokoinen sikiö ja sydän sykki voimakkaasti. Kaikki siis PITÄISI olla kunnossa. Huolettaa vaan, ku yks keskenmeno takana. Sillon oli kyllä liian pieni sikiö heti alussa ja verta tuli koko ajan ennen keskenmenoa. Nyt ollut muutenkin positiivisempi olo koko raskauden suhteen, vaikka se vaaleanruskea lima hiukan säikäytti. Nyt vaan tuntuu, että yhtäkkiä onkin enää vain rinnat arat ja alamahassa painontunne. Onko nyt siis tapahtunut jotain sellaista tuolla masussa (lähinnä positiivista), että pahin pahoinvointi olis jo ohi? Vai kestääkö se yleensä sinne rv 12, jos joskus alkaa? Esikoinen ja niin paljon kysymyksiä. :)

Vastauksista kiitollinen,

MollyJii

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ollut selkeää pahoinvointia, vain etovaa oloa. Eniten sitä oli about viikolla 8 ja seuraavalla viikolla se alkoi jo helpottaa. Muistan esikoisen odotuksesta, että ylipäätään monet oireet (palelu, väsymys) alkoivat helpottaa just tuossa 9.viikon paikkeilla. Se on kuitenkin hyvä asia, että sulla muut oireet jatkuu :)

Vuodosta: itse panikoin rv10, kun tuli vähän vuotoa ja KOVAT menkkakivut, jotka kesti vuorokauden. Olin täysin valmistautunut keskenmenoon ja kaavintaan, kun elokuinen keskenmenoni alkoi täsmälleen samalla tavalla. Samaan syssyyn taisi mahan turvotuskin laskea, joten itkua tihrustaen lähdin äitipolille " kaavintaan" . No, niinhän siinä kävi, että ultrassa kaikki oli ihan hyvin: itselläni ei ollut lainkaan moista toiveajattelua, joten yllätys oli suuri. Olihan mullakin taustalla hyvin mennyt alkuraskauden ultra ja olisi pitänyt ehkä ajatella, että kun siinä kaikki on hyvin, niin todnäk raskaus jatkuu hyvin (toki välillä tulee ikäviä poikkeuksia).

Mulla myös km:a edelsi ultra, jossa alkio ei vastannut lainkaan viikkoa, vaikka syke näkyikin. Se kertoo minusta jo aika paljon km-riskistä. Samaten tässä ja ekassa raskaudessa raskausoireet (menkkakivut, palelu, väsymys, etominen, rintojen arkuus & turvotus) ovat olleet PALJON selkeämmät kuin keskenmenneessä raskaudessa, joka oli miltei oireeton.

Tsemppiä sulle, melko varmasti kaikki menee nyt hyvin!

Kerttukasperi rv18+3

Vierailija
2/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui viime syksynä ihan seinään pahoinvointi josta en edes oksentanut kuin kerran tai kaks MUTTA olo oli karmiva viikot 6-8,5. ja sit ei mitään ei etomista ei yhtään mitään huonoa oloa. Joten älä huoli. Mulla oli myös sellasta pientä ruskehtavaa vuotoa siinä alkuvaiheessa samaan aikaan kun ois pitänyt olla menkat. Ei mitään veristä vaan ruskehtavaa. Ja muista että esim seksin jälkeen sitä voi esiintyä kun paikat on niin verekkäät ja se ei ole vaarallista.

Joten ole huoleti ja luota siihen että kaikki menee hyvin. Muista että jokainen raskaus on omansa ja kahta samanlaista ei ole =) Lähetän hyviä ajatuksia sinne ja voimahalin! Onnellista odotusta!

Annu 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron kuitenkin oman kokemukseni, koska tässä niin monet tuntuvat vakuuttavan että " ole rauhassa" . Minulla loppui juuri noilla main pahoinvointi ensimmäisessä raskaudessani ihan yks kaks yllättäen. Tosin jatkui lievänä eteenkin päin, mutta voimakkuus muuttui hyvin selkeästi. Ultrassa oli ollut kaikki hyvin n. viikkoa aiemmin, mutta rusehtavaa vuotoa ollut aina välillä koko raskauden ajan, myös ennen ultraa. En siis osannut olla huolissani ja tästä johtuen hieman ennen voimakkaan pahoinvoinnnin loppumista tapahtunut keskenmeno löytyi vasta noin kuukausi myöhemmin kun vuoto alkoi voimistua (enkä meinannut päästä mihinkään päivystyksiinkään koska vuotoa oli ollut alusta asti).

Voit siis odotella - kaikki todellakin voi ja toivon mukaan on kunnossa - mutta jos haluat varmuuden nopeasti niin voit myös koittaa päästä ultraan.

Vierailija
4/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi onnittelut! :)

Mäkin odotan esikoista ja oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan. Etovaa oloa oli vain noin viikon tai 1,5 siinä rv 7-8 tienoilla ja sitten se loppui. Kaikki on kuitenkin mennyt toistaiseksi hyvin, joten eiköhän sullakin ole kaikki kunnossa. Tää on niin yksilöllistä, että ei sitä ikinä tiedä kuka on oireeton ja kelle tulee kaikki mahdolliset oireet. Esim. mun sisko joutui ihan sairaalaan, kun alkuraskauden pahoinvointi oli niin hurjaa. Älä siis huolehdi vaan koita nauttia raskaudesta, kun kerran vointikin on mitä parhain :)

Onnellista odotusta toivottaa

-Q- ja -q- 18+4

Vierailija
5/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä joskus tulee myös katkoksia pahoinvoinnissa, ja parin päivän päästä se taas jatkuu. Kunpa tietäisin mistä niitä katkoksia tulee, niin hankkisin itselle sellaisia :)

Coe rv 9+5

Vierailija
6/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi kuulostaa melko samalta kuin omani vajaa kaksi vuotta sitten. Mulla oli myös km taustalla ja seuraavassa raskaudessa pahoinvointi loppui jo ennen rv 8. Kaikki oli kuitenkin ultrassa hyvin, ja terve vauva syntyi aikanaan.

Tsemppiä sulle!

Ninnu