Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta kaulahuivia nainen tarvitsee?

Vierailija
18.04.2017 |

Mulla on tällä hetkellä erilaisia huiveja 9 kappaletta ja yksikään ei ole sellainen täydellinen. Paria käytän ulkoillessa, yksi on niin ohut rimpula että on lähinnä vain koriste, yksi villahuivi on kovia pakkasia varten. Sitten on polyesterihuiveja jotka ritisee ja rätisee koska ovat niin sähköisiä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä en nimittäin omista ainuttakaan kaulahuivia.

Vierailija
2/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut omiani, mutta kyllä niitä on käytössä ainakin 20. Muutama on jo hieman elämää nähnyt ja joutunut esimerkiksi takin tarraan kiinni, joten ne eivät ole enää paraatikunnossa, mutta suurin osa on hyviä. On ohutta, paksua, leveää, kapeaa, värikästä ja yksiväristä jne. Tänään käytössä oli aamulla ihanan raikkaan vaaleanvihreä, eilen puutöitä tehdessäni oli siniharmaa. Myös vanhin tyttäreni käyttää huivejani, hänen suosikki on vaalean pinkki huivi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee vähintään 20 erilaista, eri materiaaleja ja malleja ja värejä.

Vierailija
4/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasmirvillahuivi talveksi ja silkkihuivi lämpimille keleille. En tiedä mitä muita pitäisi olla.

Vierailija
5/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu elämäntavasta. Jos ei tarvitse pukeutua varta vasten mihinkään, ja viihtyy korkeakauluksisissa toppatakeissa, ei lämpöpolitiikan puolesta tarvitse yhtäkään.

Mutta jos pitää vähän edustaakin, on hyvä olla muutama erilainen, villaa talveksi ja silkkiä välikaudeksi/sisäkäyttöön. Itsestä, omista väreistä ja tyylistä on kiinni, montako riittää. 

Miehelle musta ja valkoinen kaulaliina ovat välttämättömät, jos joutuu hautajaisiin/arkunkantajaksi. 

Vierailija
6/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä sä suoraat kaulasi kylmältä talvella?

Vierailija
7/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä tarvitsee moneen eri lähtöön.

kashmiriä, silkkiä, puuvillaa, pellavaa, eri kuoseja, eri värejä.  Huivit on tosi monikäyttöisiä ja kauniita.

Vierailija
8/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kasmirvillahuivi talveksi ja silkkihuivi lämpimille keleille. En tiedä mitä muita pitäisi olla.

Ja ne sopii värien puolesta yhteen kaikkien vaatteittesi kanssa, vai etkö vain välitä väreistä?

Vierailija
9/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaulurilla. Minusta paljon kätevämpi kuin kaulahuivi.

Vierailija
10/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä erilaisia huiveja 9 kappaletta ja yksikään ei ole sellainen täydellinen. Paria käytän ulkoillessa, yksi on niin ohut rimpula että on lähinnä vain koriste, yksi villahuivi on kovia pakkasia varten. Sitten on polyesterihuiveja jotka ritisee ja rätisee koska ovat niin sähköisiä.

Erikoinen kysymyksen asettelu. Riippuu ihmisestä ja harrastuksista. Sanoisin että jos haluaa olla minimalisti niin selviää 2-3 huivilla, jos valitsee semmoiset värit mitkä sointuu kaikkien kanssa:

- 1 lämmin talvihuivi (mustakuvioinen, siisti jotta käy sekä urheiluvaatteiden että hienompien kanss)

- 1 ohut keväthuivi (neutraali väri tässäkin, tarpeeksi iso että lämmittää. hyvällä tuurilla semmoinen pitkä hartiahuivimainen jota voi käyttää juhlapuvun kanssa shaalina. itse omistan ohuen viskoosisen musta-beige kuvioisen vastaavan joka on todellakin jokapaikan huivi!)

- mahd. urheilutarkoituksiin joku hikeä imevä urheiluhuivi (en tiedä näistä mitään mutta voisin kuvitella et jollain laskettelijalla olisi preferenssinsä)

Minimalisti heittäisi/antaisi/myisi siis kaikki keskinkertaiset vanhat huivit pois ja hankkisi tilalle nämä pari perushuivia.

Vaate- ja tyyliharrastaja taas sitten haluaa erilaisen huivin joka tilanteeseen :D Esim:

- Värikäs huivi jolla korostaa neutraaleja vaatteita

- Neutraali huivi jonka yhdistää värikkäisiin vaatteisiin

- Kesäkuvioinen huivi loppukeväälle

- Kimalteleva huivi pikkujouluihin

...jne

Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään mutta kyllä välillä käy mielessä kuinka kätevää olisikaan olla minimalisti... :)

Vierailija
11/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä tarvitsee vain lämmikkeeksi, niin muutama riittää, kevyempi välikausitakin kanssa ja paksumpi pakkasille.

Mutta jos käyttää huiveja asusteena, niin taivas on rajana. Uudella huivilla saa asustettua vanhan paidan uuden näköiseksi kokonaisuudeksi. Jos on paljon erivärisiä takkeja, niin ulkokäyttöönkin tarvitaan monta huivia.

Laita ne polyesterihuivit roskiin ja osta tilalle yksi kunnon huivi. Kesäksi esim. raikkaan värinen pellavahuivi on hyvä arkeenkin. Jos on kesäjuhlia tiedossa, niin laadukas silkkihuivi asustaa juhlamekon.

Polyesterihuivi on halvannäköinen, epämiellyttävä käyttää eikä se edes lämmitä. Mieluummin yksi hyvä kuin kymmenen huonoa. Minulla on ulos alpakkaa, puuvillaa ja villaa, sisäkäyttöön silkkiä, pellavaa. Omistan lähinnä yksivärisiä huiveja, joita on helppo yhdistellä vaatteisiin: mustaa, harmaata, vihreää, punaista, valkoista, petrolia, ruskeaa...

Vierailija
12/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi talvea varten (jos on tottunut sellaista käyttämään) ja yksi kevät/kesä-kaudelle? Minulla ei ole tällaisia ulkoiluhuiveja, mutta minulla on yksi sisällä käytettävä juhlahuivi, jolla saa hautajaismekkoon väriä niin että sitä voi käyttää muissakin tilaisuuksissa.

Vierailija
13/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne sopii värien puolesta yhteen kaikkien vaatteittesi kanssa, vai etkö vain välitä väreistä?

Villahuivi on musta, eli käy kaikkeen. Silkkihuivi on tummanharmaa ja kuviollinen ja oikeastaan sekin sopii useimpiin vaatteisiini. Enimmäkseen käytän erilaisia tummia sävyjä vaatteissa, mutta on minulla värikkäitäkin vaatteita. Vaikeammalta tuntuisi yhdistellä vaikka punaista huivia muihin värikkäisiin vaatteisiin.

Vierailija
14/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vielä yhden. Tai ehkäpä kaksi.

Vierailija
15/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,3

Vierailija
16/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asustan paljon huiveilla, joten niitä on paljon! Rakastan huiveja, ja näin äkkiseltään laskien mulla on niitä melkein sata. Eri värejä, kuoseja ja materiaaleja. Huivi siis joka lähtöön :).

Vierailija
17/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kysymyksen asettelu. Riippuu ihmisestä ja harrastuksista. Sanoisin että jos haluaa olla minimalisti niin selviää 2-3 huivilla, jos valitsee semmoiset värit mitkä sointuu kaikkien kanssa:

- 1 lämmin talvihuivi (mustakuvioinen, siisti jotta käy sekä urheiluvaatteiden että hienompien kanss)

- 1 ohut keväthuivi (neutraali väri tässäkin, tarpeeksi iso että lämmittää....)

- mahd. urheilutarkoituksiin joku hikeä imevä urheiluhuivi

Erikoinen olet itse, tai ainakin neuroottisesti väreihin suhtautuva. Minä en oikeastaan koskaan käytä mitään muuta kuin yhtä heleänsinistä huivia, ihan riippumatta muista vaatteistani.

Eipä ole kukaan tullut kadulla valittamaan asiasta. Tosin ehkä se johtuu siitä, etten ole kohdannut sinua.

Vierailija
18/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 1 ohut keväthuivi (neutraali väri tässäkin, tarpeeksi iso että lämmittää....)

- mahd. urheilutarkoituksiin joku hikeä imevä urheiluhuivi

Erikoinen olet itse, tai ainakin neuroottisesti väreihin suhtautuva. Minä en oikeastaan koskaan käytä mitään muuta kuin yhtä heleänsinistä huivia, ihan riippumatta muista vaatteistani.

Eipä ole kukaan tullut kadulla valittamaan asiasta. Tosin ehkä se johtuu siitä, etten ole kohdannut sinua.

Vierailija
19/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaulurilla. Minusta paljon kätevämpi kuin kaulahuivi.

Iso huivi peittää ja lämmittää paljon paremmin. Minun talvihuivini suojaa myös alakasvot ja korvatkin halutessani ja on lisäksi kaunis ja tyylikäs. En kuunaan vaihtaisi kauluriin, eikö ne ole lapsille vähän niinkuin toppahousut ja kuomat?

Vierailija
20/25 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikamoinen huivifriikki, mutta joku täällä kommentoi, että omistaa melkein sata huivia. Luulin, että mulla on huiveja ihan liikaa =) Omistan aika paljon neutraaleja huiveja. En ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi sitä, mutta neutraaleja on tullut ostettua eniten. Värikkäistä tällä hetkellä on yksi oranssi, kolme pinkkiä, yksi vaaleanpunainen ja yksi syky/talvihuivi, jossa kirkkaanpunaista, oranssia ja pinkkiä. Neutraaleista mulla on harmaata, ruskean eri sävyjä, yksi nude/ihonvärinen villa-silkkihuivi jossa harmaita tähtikuvioita, yksi mustapohjainen tähtihuivi (puuvilla), yksi beige kashmirhuivi, yksi ruskea huppuhuivi (huopamaista villaa), yksi harmaa-valkoinen huppuhuivi (onkohan paksua puuvillaneulosta?), yksi beige huppuhuivi (materiaalia en tiedä) jossa karvareunus (pidän huppuhuiveista) ja yksi mustavalkoinen huivi. Nämä esimerkiksi. Suosin yleensä luonnonkuituja kuten puuvillaa, villaa ja pellavaa ja joskus silkkiä. Pellavahuivia mulla ei tällä hetkellä ole. Silkkihuiveja on kaksi, toinen pieni vihreä ja sitten ohut kapea, jossa jotain tummaa, ehkä  mustaa. Tekokuituhuivejakin on ollut, ostan joskus jos väri ja kuvio miellyttävät ja sopivat mulle, mutta mieluummin suosin luonnonkuituja.

Huivien lisäksi omistan aika paljon korvakoruja, oiskojan jotain 15-20 paria, muun muassa kuusi paria Aarikan korvakoruja ja yhdet Kalevalakorvakorut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan