Kätilö taas paikalla hetken
Kommentit (20)
Minulla juuri vasta-aine verikoe otettu, vastuksia odottelen.
Oletko törmännyt yhteenkään tapaukseen?
Vierailija:
Tilannetta tarkemmin tietämättä arvailisin syyksi:lapsen matala verensokeri, nälkä ja sinä nukuit tai olit käymässä jossain tms. Ihan " húvikseen" ei anneta vaan katsotaan sen silloin olevan vauvan parhaaksi.
klö
Vierailija:
Minulla juuri vasta-aine verikoe otettu, vastuksia odottelen.
Oletko törmännyt yhteenkään tapaukseen?
En ole törmännyt, että parvorokko olisi aiheuttanut sikiölle jotain, mutta teoriassa se on mahdollista.
klö
Kuinka kauan on yleensä maha sekaisin ennen tositoimia? tarkoitan siis luonnollisesti.
Aina kun vauvani liikkuu masussa,lorahtaa hieman jotain, lapsivettä? Vaarallista... Viikkoja 39 risat.
Mitkä ovat yleisimmät " oireet" pariakin päivää ennen synnytystä?
Huvikseen tai ei, niin syy kyllä keksitään aina. Eikä äidiltä vaivauduta kysymään läheskään aina. Niin että kannattaa kertoa kantansa selvästi ja/tai pitää vauva vierihoidossa, jos haluaa välttää lisämaidon muista kuin oikeista lääketieteellisistä syistä.
Mulla oli 3h11min ja just kun kutsuttiin imukuppilääkäri niin sain pökästyä vauvan maailmaan :O)
Vierailija:
Kuinka kauan on yleensä maha sekaisin ennen tositoimia? tarkoitan siis luonnollisesti.
Aina kun vauvani liikkuu masussa,lorahtaa hieman jotain, lapsivettä? Vaarallista... Viikkoja 39 risat.Mitkä ovat yleisimmät " oireet" pariakin päivää ennen synnytystä?
Vuorokausi,korkeintaan pari.
Jos epäilen lapsivettä tulevan, mene näyttäytymään infektiovaaran vuoksi.
Pari päivää ennen unentarve vähenee, tulee ns. pesäntekovietti, halu siivota ja järjestellä yms, limavuoto alapäästä lisääntyy yms.
klö
Alkuaikoina section, enää ei väliä ja eroa.
klö
Vierailija:
Huvikseen tai ei, niin syy kyllä keksitään aina. Eikä äidiltä vaivauduta kysymään läheskään aina. Niin että kannattaa kertoa kantansa selvästi ja/tai pitää vauva vierihoidossa, jos haluaa välttää lisämaidon muista kuin oikeista lääketieteellisistä syistä.
Tietenkin on sairaalakohtaisia eroja, mutta siitä vasta valituksia tuleekin, jos lisämaitoa ei anneta.
klö
Vierailija:
Muutaman päivän sisällä, arvelisisin. Hyvää synnytyskokemusta!
klö
Vierailija:
Mulla oli 3h11min ja just kun kutsuttiin imukuppilääkäri niin sain pökästyä vauvan maailmaan :O)
Omasi alkaa olla niitä pisimpiä.
klö
kondyloomasta kysymys, minulla oli se reilu puoli vuotta sitten ja näpyt katosivat itsestään.
onko kondylooma lopun ikääni elimistössäni ja voiko se vielä puhjeta minulla täyteen kukkaansa, ja voinko tartuttaa sukupuolikumppanini, jos se ei ole aktiivisena?
entä haittaako kondylooma raskautta?
Kiitos!
Vierailija:
Hyvää synnytyskokemusta!
klö
että vauva syntyy samaisena päivänä?
Vierailija:
kondyloomasta kysymys, minulla oli se reilu puoli vuotta sitten ja näpyt katosivat itsestään.
onko kondylooma lopun ikääni elimistössäni ja voiko se vielä puhjeta minulla täyteen kukkaansa, ja voinko tartuttaa sukupuolikumppanini, jos se ei ole aktiivisena?
entä haittaako kondylooma raskautta?
Kiitos!
Virus jää elimistöön ja voivat puhjeta aina silloin tällöin väghän herpeksen tapaan ja silloin myös tartuttavat. Ne kannattaa koidattaa jäädytyksellä tai penslauksella naistentautien polilla ettetivät olisi aktiivisena raskauden aikana.
klö
Joskus näin on, mutta joskus vaistoon pettyy, kun ei sitten niin käykään.
klö
En ole huomannut sitä nyt, mutta taisin eilettäin sellaista pitää.
klö
Tänne siis tämä kysymys tuolta vanhasta:
Virtsatulehdus pienillä poikavauvoilla:
Tiedätkö kuinka nuorille on todettu kyseinen tulehdus? Onko kuinka yleistä? Mistä johtuu?
Olen kymmeniä, ellen satoja. Ensimmäinen näytti aika kamalalta, mutta nyt on jo tottunut ajan myötä.
klö