Syötän naapurin kissaa. Onko väärin?
Eli annan sille kalaa ja maitoa. Joskus se nukkuu sisällä. Voiki naapuri "valittaa" asiasta?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin entinen naapuri ruokki meidän kissaa. Antoi kaikki mahdolliset herkut joita kaupasta löytyy ja kissa jäi sille tielle. Kissa sai pennut ja olivat sitten meidän ovella ruikuttamassa että mitäs nyt tehdään. Olis varmaan pitänyt miettiä ennen kuin omi toisten kissan kokonaan itselleen moneksi kuukaudeksi.
Kummallinen ruokavalio, kun kissa tulee raskaaksi.
Pitänee lopettaa suklaansyönti...
Se on ok jos naapuri antaa sinulle luvan ruokkia kissaa. Mikset juttelisi naapurisi kanssa? Tai sitten ihan vain rapsuttelisit kissaa, jos se sattuu teilläpäin kulkemaan.
Mä ihmettelinkin miten kissa on kuralla...
Kissa ei todennäköisesti itse tiedä kuuluvansa jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään, jos joku muukin ruokkii esim. meidän kissaa. Kunhan ei tee mitään pahaa.
Kumpi?
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei todennäköisesti itse tiedä kuuluvansa jollekin.
Kissa ei kuulu kenellekään. Kissa omistaa ihmisen (ihmiset).
Juttele kissan omistajan kanssa. Itse en kehtaisi pahastua, koska tunnen pientä syyllisyyttä vapaana kulkevasta kissastani, mutta en silti tykkäisi, että sitä ruokitaan. Silloinhan se ei tule kotiin, missä sitä odotellaan! Omalla kisullani ei ole vaivoja eikä erikoisdieettejä, mutta olisi kyllä paikallaan ottaa selvää, ennen kuin ruokkii toisen lemmikkiä. Mutta mieluummin otan naapurikseni ihmisen, joka tykkää kissastani, kuin jonkun kissavihaajan.
Meidän jo edesmennyt kissamme oli kateissa enisn pari päivää, usein viikon kerrallaan, joskus jopa kauemminkin. Etsimme sitä perheen voimin lähialueelta usein. AIna siinä vaiheessa, kun ilmoitin sen kadonneeksi, se ilmestyi kotiin, hyvinvoivana ja tyytyväisenä.
Sattumalta kerran sitten selvisi, että se majaili noin puolen kilometrin päässä erään puolitutun perheen kotona. Siellä sitä hellittiin oikein kunnolla, pidettiin hyvänä ja syötettiin herkuilla - ja nautittiin sen seurasta.
Meillä vain oli hätä siitä, onko sille tapahtunut jotain ja mitä.
Kun sitten saimme tietää, että se majailee tämän tutun perheen luona, oli homma ok. Kissa tuotti iloa kahdelle perheelle, mikäs sen parempi. Tämä toinen perhe toi sille jouluisin joululahjojakin:)
Se oli muutenkin sellainen "kissojen suurlähettiläs", kaikki lähinaapurimmekin oikein pyysivät sitä kyläilemään. Se rakasti lapsia, sitä saivat lapset ottaa syliin ja halia, oikein hakeutui lasten seuraan. Työnnettiin sitä nukenrattaissakin, missä se köllötteli tyytyväisenä peittojen alla:)
Ihana kissa, oikein sellainen ihmiskissa, joka sai elää pitkän (18 vuotta, poikakissa)ja erittäin hyvän elämän monen rakastamana.
Kerro ap omistajille, jos tiedät , kenen kissa se on. He saattavat ihmetellä, miksi kissalle ei kotona ruoka kelpaa, luulevat vielä, että sillä on joku sairaus. Samalla helpottuu kotiväen mahdollinen huoli ja sinulle selviää, jos kissan terveys vaatiikin jotain erikoisruokavaliota.
Muuten kiva, että sinullakin on edes toisinaan kissakaveri. Kissojen seura tekee ihmiselle hyvää.