Ärsyttää, kun Turusta ei ole suoria lentoja just mihinkään
Tulee reissulle aina lisähintaa ja ennen kaikkea aikaa kuluu Helsinkiin mennessä. Esim lento Berliiniin Helsingistä klo 7.30, kentällä pitää olla viimeistään tuntia ennen. Turusta pitää lähteä bussilla kolmen jälkeen yöllä eli herätys kahdelta. ensimmäinen päivä menee puoliunessa huonon yöunen takia.... harmittaa
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. On ihmisillä valituksen aiheet. Muuta Vantaalle.
Onko huono päivä? Mulle matkustelu on sen verran usein tapahtuvaa, että harmittaa huonot yhteydet. Jos olisikin kerran vuodessa joku lomareissu, niin ihan sama se sitten olisi.
Sinun tapauksessa juuri olisi parasta muuttaa lähemmäs Helsinki-Vantaata.
-ohis
Siis joku vapaaehtoisesti Turussa asuva valittaa liikenneyhteyksistä? Itse olen ratkaissut asian muuttamalla niiden yhteyksien lähelle, kun en oikein voi olettaa että ihan jokaiselta kirkonkylältä lentäisi juuri minulle mieleiset lennot..
Tässä yksi erittäin hyvä syy asua Helsingissä. Tuntihan sinne kentälle meiltäkin menee ja ei kentältä pääse kotiin keskeltä yötä julkisilla, mutta kivan lähellä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin Turussa niin ottaisin lennot todennäköisesti Arlandan kentältä. Muutaman euron laivahytti tarjouksesta ja ei kun menoksi. Ainakin itse olen löytänyt Tukholmasta lähteviä lentoja, jotka ovat edullisempia kuin Helsinki-Vantaalta lähtevät.
Eikös kuitenkin Wizz Air liikennöi edullisesti Turku-Gdansk väliä? En tiedä onko muita vaihtoehtoja.
Ei taida päästä edes Gdanskiin enää (en tosin nyt tarkastanut), mutta kun viimeksi katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin Turussa niin ottaisin lennot todennäköisesti Arlandan kentältä. Muutaman euron laivahytti tarjouksesta ja ei kun menoksi. Ainakin itse olen löytänyt Tukholmasta lähteviä lentoja, jotka ovat edullisempia kuin Helsinki-Vantaalta lähtevät.
Eikös kuitenkin Wizz Air liikennöi edullisesti Turku-Gdansk väliä? En tiedä onko muita vaihtoehtoja.
Ei taida päästä edes Gdanskiin enää (en tosin nyt tarkastanut), mutta kun viimeksi katsoin.
Toki gdanskiin pääsee, ei kai olkiluodon voimala vielä ole valmistunut ja täytyyhän jonkun ne laivatkin rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Tampereeltakaan pääse juuri mihinkään. Ärsyttävää.
Esim pakettimatkoille olisi mukavaa päästä läheiseltä kentältä. Muisyan kun vielä lapsuudessani lähdimme kerran Turusta pakettimatkalle Välimeren rannalle. Ehkä Rhodokselle. Oli kätevää.
Kun niitä pakettimatkoja vielä oli Turusta ja Tampereelta, niin miksei ne koskaan olleet viimetingan tarjouksessa. Eli äkkilähtöln niitä ei koskaan riittänyt.
Pakettimatkat nyt on ihan jo muutoinkin aivan eri asia kuin reittilennot.
Kyllä niitä pakettimatkojakin järjestetään muualta Suomesta, jos vain matkatoimistot sen katsovat kannattavaksi.
Ei paljoo ressaa
t. Aina yöbussilla 7h lentokentälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olikin juhlan paikka, kun Ryanair toi Turkuun 4 uutta reittiä. Valitettavasti sitäkään iloa ei kestänyt kauan, vaikka lennot olivat hyvin suosittuja. Myös Wizzair lopetti suositut Budapestin lennot heti alkuunsa🤔 Ja ne SASin Köpiksen lennot -pitikö nekin lopettaa?! Olisi jo korkea aika saada Turkuun uusia reittejä!
Suosittu ei tarkoita samaa kuin taloudellisesti kannattava.
Ihan turkulaisia kiusatakseen sieltä ei järjestetä lentoja mihinkään, ei suinkaan siitä syystä että se ei ole taloudellisesti kannattavaa.
No hei mua ei kinosta onko kannattavaa vai ei. Mä haluun ja vaadin saada lentoja kotiovelta ja halvalla.
No mikä sitten kannattaa? Nämä Ryanairin lennot olivat aina täyteen buukattuja, joten jos ei ollut kannattavaa ei syy ollut matkustajien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki gdanskiin pääsee, ei kai olkiluodon voimala vielä ole valmistunut ja täytyyhän jonkun ne laivatkin rakentaa.
Välillä olivat kyllä poissa. Mutta hyvä niin.
On tämä kyllä ihme palsta! Täällä ei sellaista aloitusta ole, etteikö kaikenmaailman suunsoittajat sinne löytäisi länkyttämään. Keksikää te mielensäpahoittajat jotain parempaa tekemistä ja antakaa muiden keskustella asiallisesti.
En ole kyllä kokenut tätä suureksi ongelmaksi, en omilla enkä työnantajan matkoilla. Kyllähän Turun yhteydet ovat hyvät suurimpaan osaan muuta Suomea verrattuna, ja moottoritien myötä bussillakaan ei mene Hki-Vantaalle kuin pari tuntia (jollekin aiemmalle kirjoittajalle: Turun junat eivät pydähdy Tikkurilassa vaan Pasilassa, josta toki pääsee junalla kentälle, mutta bussilla pääsee suoraan ja yhtä nopeasti, yleensä halvemmallakin).
Esimerkiksi Aasian lennoissa liittymälennon osuus on usein vain muutama kymppi. Harvoin sen enempää, ellei matka-ajankohtaa ole tarkasti määrätty tiettyyn ajankohtaan ja jouston varaa löytyy, ainakin omissa lomalennoissani näin on.
Gdanskiin pääsee Turusta suoraan melkein päivittäin, ja mielestäni lennot eivät ole vielä koskaan olleet tauolla lukuunottamatta Turun kentän kiitoradan korjausta pari kesää sitten. Ryanairin koneet lensivät tosiaan täysinä, mutta samassa ajassa kun he lennättävät täyden koneen Lontoo-Turku-Lontoo, sama kone tekee täytenä kaksi lentoa Lontoo-Nizza-Lontoo. Siksi ne loppuivat lyhyeen, harmi.
Talvikaudella Turusta pääsee lomalennoilla suoraan Teneriffalle ja Gran Canarialle, mutta niihin matkoihin dottaa tarjouksia - koneet ovat aina täynnä. Siksi ihmettelenkin ettei joku kokeile ainakin talvikaudella vielä lisälennoillakin. Voi tietysti olla, että matkanjärjestäjienoma logistiikka ei anna myöden.
Vierailija kirjoitti:
Jos olemme lähdössä aamuseitsemän aikaan lennolle niin lähdemme (äiti ja pieni poika) kotoa kolmen aikaan yöllä. Asumme Itä-Helsingissä ja emme halua maksaa taksimatkaa. Puoli neljältä lähtee suora linja-auto lentokentälle, on perillä noin klo 4:15. Tuonne linja-auton lähtöpaikalle joko kävelemme (noin 2 km) tai viikonloppuisin sinne pääsee myös linja-autolla. Taksi lentokentälle maksaisi noin 45 € eli säästämme näin jo ison summan rahaa.
Miksi et ap käy edellisenä iltana jo aikaisemmin nukkumaan? Heräisit virkeänä yöllä ja linja-autossakin voi nukkua.
Turusta sentään pääsee ympäri vuorokauden lentokentälle. Monilta muilta paikkakunnilta joutuu joko tulemaan illan viimeisellä linja-autolla/junalla ja olemaan lentokentällä yötä tai sitten maksamaan vielä hotelliyöstä.
Apua, nyt on kyllä nuukuus huipussaan. Ilmeisesti matkustatte aika kevyin matkatavaroin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olikin juhlan paikka, kun Ryanair toi Turkuun 4 uutta reittiä. Valitettavasti sitäkään iloa ei kestänyt kauan, vaikka lennot olivat hyvin suosittuja. Myös Wizzair lopetti suositut Budapestin lennot heti alkuunsa🤔 Ja ne SASin Köpiksen lennot -pitikö nekin lopettaa?! Olisi jo korkea aika saada Turkuun uusia reittejä!
Ihan turkulaisia kiusatakseen sieltä ei järjestetä lentoja mihinkään, ei suinkaan siitä syystä että se ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Syynä kuulemma on liian lyhyt kiitorata. Syyttäkäämme turkulaisia päättäjiä.
Kiitoradasta se ei ole kiinni. Turun kiitoradalta on noussut jopa Boeing 747, joten ihan mikä tahansa lomalento kyllä pääsee Turusta liikkeelle.
Pidempää kiitorataa voi tarvita vain rahtiliikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee, Gdansk ei ole koskaan ollut edes tauolla. Joten älkää jauhako paskaa.
Lentää VIISI kertaa viikossa.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoradasta se ei ole kiinni. Turun kiitoradalta on noussut jopa Boeing 747, joten ihan mikä tahansa lomalento kyllä pääsee Turusta liikkeelle.
Kannattas lukea muutakin kuin seiskaa.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattas lukea muutakin kuin seiskaa.
Mitä ihmettä sä selität?
Gdanskiin ja Teneriffalle pääsee, eikös tuossa ole suomimammojen lomakohteet jo listattuna?
Mä oon niin iloinen kun asun Pähkiksessä ja juna lentokentälle 15min. Matkustan usein ihan siitä ilosta;)
Vierailija kirjoitti:
Tulee reissulle aina lisähintaa ja ennen kaikkea aikaa kuluu Helsinkiin mennessä. Esim lento Berliiniin Helsingistä klo 7.30, kentällä pitää olla viimeistään tuntia ennen. Turusta pitää lähteä bussilla kolmen jälkeen yöllä eli herätys kahdelta. ensimmäinen päivä menee puoliunessa huonon yöunen takia.... harmittaa
Olen kiroillut samaa. Miksi ne lennot eivät voi lähteä vaikka 10 aikaan tai 12 aikaan päivällä? Miksi eka lomapäivä pitää pilata sillä, että saa herätä 04:00 yöllä.
Sinkkumies