Mitä hammastahnaa käytät ja montako reikää sinulla on vuodessa?
Olen huomannut että toiset hammastahnat ovat tosi huonoja verrattuna toisiin. Mitä hammastahnaa käytät ja onko tehokas?
Kommentit (16)
Elmex. Yhtään reikää ei ole koskaan ollut.
Käytän mitä sattuu hammastahnoja. Minulla ei ole koskaan ollut reikiä. Reikiintyminen on enimmäkseen ihmisen geneettinen ominaisuus.
Reikien ehkäisyyn riittää kun hammastahnassa on fluoria. Käytän itse kosteuttavaa (kuiva suu) Emmelleä ja välillä Sensodinea jos on ikenissä ongelmia. Olen jo ohi reikiintymisiän, 1 reikä on tainnut 10 vuoteen ollut ja sekin luultavasti tuli vanhan paikan irtoamisesta.
Frantsilan tilan fluoriton yrttitahna. Nuorempana oli reikiä paljonkin, nyt viimeisen viiden vuoden aikana kaksi. Fluoriton tahna käytössä nyt neljättä vuotta.
Frantsilan fluoriton täälläkin käytössä.
Reikiä ei ole ollut ikinä.
Rainbown Xylitol-fluoritahnaa, jossa ei ole vaahtoa tekevää natriumlauryylisulfaattia. Nolla reikää nykyisin, olen nelikymppinen, mutta lapsena ja teininä oli kolme-neljäkin reikää vuodessa.
Olen käyttänyt mitä tahansa hammastahnoja. Reikiä on eläissäni ollut kaksi, ja nekin yli 30 vuotta sitten.
Montako reikää vuodessa? Tosi outo kysymys, ikään kuin uusia reikiä olisi vuosittain.
Sokerin käyttö on tietysti minimissää, karkkia en syö, lukuunottamatta muutamaa suklaapalaa viikossa.
Parodontax (saa apteekista ja Tokmannilta) ja ksylitolipurkka jokaisen aterian jälkeen.
30 vuoteen ei ole tullut yhtäkään reikää!!
Ne keillä noi fluorittomat sopii on niitä kellä ei ole reikiä aiheuttavaa streptococcus mutans bakteeritartuntaa suussaan. Eli reikiä ei tulisi muutenkaan.
Omakohtainen typerä kokeilu fluorittomalla pilasi lapsen hampaat.Ikinä enää en hörhöjen juttuja usko.
Viime vuodet käyttänyt elmexiä ja sensodynea vihlonnan vuoksi. Ikinä ei ole ollut yhtäkään reikää.
Aikuisella ei ome reikiä. Hammastahna ei siihen vaikuta sitä eikä tätä vaan hampaiden puhdistus mikä on eri asia. Ja napostelu vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne keillä noi fluorittomat sopii on niitä kellä ei ole reikiä aiheuttavaa streptococcus mutans bakteeritartuntaa suussaan. Eli reikiä ei tulisi muutenkaan.
Omakohtainen typerä kokeilu fluorittomalla pilasi lapsen hampaat.Ikinä enää en hörhöjen juttuja usko.
Ai heti leimaat hörhöksi jos ei halua käyttää fluoria? Itse ainakin käytän mieluummin luonnollisempia ja ympäristöllekin ystävällisempiä tuotteita.
Lidlin hammastahnaa, koska siinä ei ole sodium laureth sulphatea. Ei ole yhtäkään reikää, lapsuuden kodin kaivovedessä oli paljon fluoria, johtuisiko siitä.
Fluoriton hammastahna on ok jos vedessä on paljon fluoria, mutta jos asuu kunnallisen vesijohtoveden varassa kannattaa käyttää fluorillista tahnaa, koska monissa vesilaitoksissa fluoria poistetaan vedestä.
Elmexiä, lähinnä koska se on vähentänyt lähes olemattomiin aftat joita olen pienestä asti herkästi saanut.
Reikiä on ollut yksi vuosi sitten 24 vuotiaana. Olen kova napostelemaan ja juomaan sokerijuomia mutta tuurilla tämmöset ei kovin reikiintyvät hampaat.
Montako reikää vuodessa?? Monta sulla on jos toi on validi kysymysmuoto? :D