Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitäisikö laittaa poliisi anopin perään?

Vierailija
24.03.2006 |

Heräsin eilisaamuna klo 8.15 siihen, että anoppi seisoo meidän eteisessä ja kailottaa: VIELÄKÖ TÄÄLLÄ NUKUTAAN! Nyt ylös ja ulos ja lenkille.

Meni siltä seisomalta repimään täydessä unessa olevan 1,5-vuotiaan sängystä MUMMIN SYLIIN!

Olin niin pöllämystynyt etten ehtinyt väliinkään vaan lapsi säikähti hereille ja sain häntä sitten rauhoitella seuraavan puoli tuntia.

Ja mitenkö anoppi oli sisään päässyt?

Oli meillä viime viikolla lasta hoitamassa kun minulla oli lääkäriaika, ja miehen tullessa kotiin ei palauttanutkaan saamiaan vara-avaimia vaan otti ne tyynesti mukaansa.

Kun sitten nyt kysyin asiasta niin totesi vaan että eikös kannattaisi antaa vara-avain heille jos jotain sattuu?

Ei ymmärtänyt ollenkaan kun sisuunnuin moisesta yllätyskäynnistä, ovikelloa ei soittanut vaan tuli siis avaimilla vaan sisään-olisin kyllä herännyt jos kello olisi soinut.

Tätä hän puolusteli sillä ettei voinut mitenkään tietää että meillä nukutaan NOIN MYÖHÄÄN!!!

Niinpä niin, varsinaisia koko päivän nukkujia meillä ollaankin....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisasia on tässä ihan sivuseikka, mutta omilla avaimilla ei todellakaan toisen kotiin tulla!

Vierailija
2/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tommosta kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ties vaikka olisitte yön nukkuneet huonosti yms. normaalia lapsiperheen arkea. Avaimet pois ja porttikielto vähäksi aikaa.

Vierailija
4/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi pelisäännöt ja jos ei niitä noudata, niin avaimet pois. Ja jos ei anna, niin sittenhän se on poliisi asia

Vierailija
5/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi...Ei koskaan tuolla lailla tulla kenenkään kotiin vaikka olisi kuinka anoppi tms...Meidän perhepiirissä on vara-avaimia ristiin rastiin, muttei kukaan käytä niitä omavaltaisesti. Ne ovat vain varalla jos itse kadottaa avaimen/ tulee hätätlanne. En sentään poliisia laittaisi mutta kunnon palaute ja avaimet takaisin.

Vierailija
6/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan tulisi sisään omilla avaimillaan(ei hänellä sellaisia meille olekaan) varsinkaan soittamatta etukäteen!

Luulen että anopin pointti oli tässä asiassa se, että halusi todistaa itselleen että olen laiska miniä kun en herää lapsen kanssa klo 06 joka aamu. Miksi niin tekisin, jos lapseni kerran nukkuu tyytyväisenä yleensä klo 8.30 asti?

Pitäisi siis väkisin nousta aamuvarhaisella koska lapsiperheissä yleensä noustaan aikaisin, vai?

AP

P.S; mieheni ei ole ottanut asiaan kummempaa kantaa- napanuora ei ole äidistä vielä katkennut vaan " äiti on aina oikeassa" , valitettavasti:o(

Vierailija
7/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini asuu samassa kaupungissa ja sain hänen avaimensa siltä varalta, että hänelle sattuu jotain tai hän on matkoilla ja haluaa että kastelen hänen kukkiaan tms.

Joka kerta soitan silti ovikelloa ja odotan että hän tulee avaamaan oven. Ei ole tullut mieleenikään, että vain ryntäisin sisään, vaikka hän tietää tulostani aina etukäteen.

Minusta anoppisi on kyllä todella juntti. Laita miehesi sanomaan hänelle, että omilla avaimilla ei heille tulla koskaan ellei asiasta ole etukäteen sovittu ja jos anoppi siihen ei pysty, hän luovuttaa avaimet nyt heti takaisin. Silloinkin kun tulee avaimilla, soittaa ensin ovikelloa, teidän kotinne ei ole anoppinne koti.

Vierailija
8/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus/puolustus ei ole ettei minun äiti ikinä tekis niin.

Toinen seikka mikä suomalaisessa kulttuurissa on vinksallaan on juuri perhe " kulttuuri" . Jos asuisit esim. Italiassa, Ranskassa, Espanjassa. Beligiassa, Turkissa, Puolassa jne... sinulla ei olisi tätä ongelmaa sillä anoppi olisi perheenjäsen;-)

Vierailija
9/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi ei aio sanoa asiasta äidilleen???

Pyydä vaan nätisti avaimet takaisin,(jos et kehtaa

suoraan niitä pyytää tee sitten niin että)

jätät joku kerta avaimesi tahallaan sisälle ja

menet anopin luokse ja pyydät

niitä avaimia itsellesi jotta pääset sisälle...

Etkä enää sen jälkeen anna niitä takaisin!!!

Ja tuohon,mitä joku sanoi nukkumisesta,niin tottakai

nukut itsekkin jos lapsi nukkuu aamulla pidempään.

Paremmin jaksat itsekkin!!!

Vierailija
10/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..PÄÄTTELIN että anopin pointti oli tuo mainitsemani koska hän voitonriemuisena hihkui että " Arvasinhan minä että täällä vaan aamukaudet maataan sängynpohjalla- ettekö te ulkoile ollenkaan?"

Hän oli tästä " löydöksestään" niin avoimesti onnellinen että en muuta voi kun ajatella että tätä hän halusikin.

Puhuin miehen kanssa, ja hän nyt sitten yrittää ehdottaa että jospa annetaan anopin pitää ne avaimet kun ne kerran sillä jo on!? on ressu niin varma siitä että minä vaan liioittelen asiaa ja ÄITI ON OIKEASSA.

Ja mua kun nyt ei huvita ajatus että se alkaa vierailla meillä tuohon tyyliin useamminkin.

Minusta on älytöntä että aikuista ihmistä mun pitää nyt sit alkaa ohjeistamaan että: " Ei saa tulla omilla avaimilla sisään!" Pitäisihän se itsekin ymmärtää.

LUOJAN KIITOS ei asuta missään sellaisessa maassa missä anoppi on perheenjäsen- minusta meillä saa olla oma elämä ja anopilla omansa, toki tavataan aika usein että lapsi näkee isovanhempiaan.

Eikä meidän nukkumiset hänelle joka tapauksessa kuulu!

Vierailija
11/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa etes pienen opetuksen tekosestaan ja ajattelimisen aihetta.

Vierailija
12/12 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän arvon anoppi olis sanonut jos lapsen/lasten nukkuessa olisitte olleet vähän sänkypuuhissa ja hän olis paukannut paikalle?! Olis voinut jäädä hihkuttelut sikseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan