Miehen kommentti kaikesta mitä kokkaan "kyllähän tätä syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa"
Siis aaargh! Kaikki muut pitävät ruuistani. Ystävät, sukulaiset, jopa nirsoille lapsille kelpaa. Mutta varsinkin jos laitan jotain vähän hienompaa ja näen vaivaa niin ottaa päähän ettei koskaan voi sanoi mitään muuta!
Kommentit (46)
Mies kainuulainen? Pidemmän päälle helvetin rasittava fraasi.
Minä sanon tuon aina omista uusista kokeiluistani.
Huumorimies! No ei, sano sille ettei ole hauskaa. Sopii tulla itse hellan ääreen ja kuunnella sitten kommentteja :(
Lopettaisin kokkaamisen ja tilaisin pizzaa ittelleni tai kävisin ulkona syömässä. Että, herra on hyvä vaan.
Kuin isäni. Tarkoittaa kehua tuolla "syöhän tätä ennen ko selekääsä ottaa"... Alkaa kyllä ärsyttää kun 30 vuotta tuota kuunnellut ruokailun yhteydessä. :D
Tuon tarkoittaa, että ruoka on ihan hyvää.
Kamala kommentti.
Minä totesin nuorempana noin ja loukkasin silloista miesystävääni. Olin mielestäni hauska enkä oikeasti tajunnut, että loukkasin häntä.
Sano miehellesi, että kerta oli viimeinen tai jatkossa hän kokkaa - ja sinä haukut.
Meillä tuota käytetään, kun on onnistuttu tekemään jotain erikoisen hyvää uutta ruokaa. Ei kyllä mikään joka päivän sanonta.
Tuo on joku sanonta niiltä ajoilta (=pulavuosilta), kun lasten täytyi syödä kaikki, mitä eteensä sattuivat saamaan. Muu olisi ollut kiittämätöntä nirsoilua.
Hmm..seuraavan kerran kun olette harrastaneet seksiä, sano miehelle sama..."kyllähän tätä nyt harrastaa mielummin kun selkään ottaa"...katsotaan venyykö äijän huumori kun itseen kohdistuu.
Tuohan on kehumista. Sanon joskus, että on niin pahaa että on pakko ottaa lisää. :) tietysti vain tuttujen seurassa, jossa muutenkin yksi ja toinen puhuu joskus kierosti.
Sä et vaan osaa laittaa ruokaa, muut eivät kehtaa sanoa sitä ääneen! Eli olet huono kokki, miehesi kertoo totuuden. :D Hah! :)
Itäsuomalaista huumoria. Isoäitini oli aivan superhyvä kokki, ja silloin kun hän oli loihtinut jonkun erikoisen herkullisen ruuan, tuo oli vaarin vakiorepliikki. Hyvin vakavalla naamalla sanottuna.
Kaikki ymmärsivät yskän, ja mummo itse nauroi hereimmin.
Ja perinne muuten elää suvussa yhä. Viimeksi vävypoikani loihe lausumaan samoin pääsiäispöydässä hirvenlihapullia ja paahdettuja uusia perunoita ahmiessaan. Ja kaikkia naurattaa yhä yhtä makeasti.
Meilläpäin tuo tarkoittaa hyvää ruokaa, on siis kehu.
Oletko mennyt yksiin mun exän kanssa? Häneltä ei ikinä kiitoksen sanaa herunut. Vaikka olisi tehnyt mitä, ruokaa tai auttanut jossain, aina löysi kritisoimista, vähäteltävää tai ivaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tarkoittaa, että ruoka on ihan hyvää.
Ei vaan se tarkoittaa, että ruoka on aivan erityisen hyvää. Täytyy olla totaalinen huumorintajun puute, jos ei tuota tajua.
Voi olla, että miehesi kotona ei ole paljoa tunteista puhuttu ja toisia kehuttu. Jos lapsen onnistuessa on tullut vittuilua, sarkasmia ja lyttäämistä, ettei lapsi vain ylpistyisi, niin ei sellaisella perhemallilla opi kehumaan muitakaan. Tuolla sanonnallaan mies voi hyvinkin koettaa kertoa sinulle, että ruoka on turmiollisen hyvää, mutta hän ei ole koskaan oppinut ilmaisemaan itseään niin.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin tuo tarkoittaa hyvää ruokaa, on siis kehu.
Miksei voi vaan sanoa kiitos? Oli tosi hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Mies kainuulainen? Pidemmän päälle helvetin rasittava fraasi.
Jep. Ihan yhtä kauhea, kuin jotkut miehet sanoo "Kärsiikö puhutella?". En voisi ikinä ihan vain tuon sananparren vuoksi alkaa suhteeseen tällaisen miehen kanssa.
Miehesi on moukka. Se umpitampio luulee olevansa vitsikäs ja hauska. Lupaa sille seuraavalla kerralla selkäsauna ja ilmoita, ettei kotiruokaa tule enää,