Millainen ihminen käyttää sanaa "rullatuoli"?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Noiden apuvälineiden oikeat nimet on kummallisia: pyörätuolista kuntoudutaan ensin tasofordin sitten rollaattorin avulla käveleväksi. Tasofordi ??? Sellaisesta jumpparit puhuu.
Ne rollaattorit olivat ennen "fordeja".
Tasoista en ole kuullut.
Minä. Olen myös itse joutunut käyttämään rullatuolia. En ymmärrä, miksi pyörätuoli olisi parempi sana. Rullatuolillahan rullataan, joten ihan loogista.
N38
Varmaan samat, jotka kutsuvat muffineja muffinsseiksi. Ei se kaikilla ole niin tarkkaa.
Minä. Mutta olenkin aika boheemi.
arvatkaa vaan kuinka ärsyttää just tuo rullatuoli. Olemme kohta 7-kymppinen pariskunta ja mieheni sanoo aina rullatuoli(itse en ole ikinä sanonut).
toinen on peräkärri!!!! se on -kärry-, hitto soikoon.
t.mummeli
Mekko on minun mielestäni lasten vaate,aikuisella naisella on leninki.Ihan naurattaa kun mainoksissa tyylikäs juhlaleninki kulkee nimellä "mekko".
Lapsuudessani ja nuoruudessakin ei ikinä ostettu "juhlamekkoa".Pikkutytönkin juhlapuku oli leninki.Mekko on pikkulasten kieltä.Neutraali sana olis kai sitten puku.Viron kielellä se tosin tarkoittaa mahaa.
Sellainen joka ei ymmärrä/tiedä,että seon pyörätuoli =D
Minä, paremmista piireistä Helsingistä.
Minä ja mieheni käytän aina sanaa rullatuoli. Samoin isäni, joka istuu sellaisessa hyvän osan päivää. Rullatuoli tulee ruotsinkielen rullstol sanasta. Tykkäämme käyttää perinteisiä ilmauksia eikä jotain kielenhuollollusia uusnimikkeitä.
Ja muffinsi on muffinsi.
Minä kutsun, enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi että se voisi jotakuta loukata.