Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syistä voi tekstiviesti jäädä tulematta perille?

Vierailija
17.04.2017 |

Jos kaverini on laittanut saman viestin sekä mulle, että miehelleni, niin missä tapauksissa voi käydä niin, ettei viesti ole tullut kummallekaan perille?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjällä ei ole saldoa.

Vierailija
2/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on ihan tavallinen liittymä? Voiko olla joku kenttään liittyvä juttu? Jos ollaan oltu jossain niin landella tai sellaisessa kohtaa, ettei ole ollut kuuluvuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koska käynnistänyt puhelimesi uudestaan? Puhelin voi olla rekisteröitynyt johonkin toiseen tukiasemaan, eikä  osaa reitittää viestejä perille. Tämä näkyy myös että ottaessasi puhelun kestää ennen kuin puhelu yhdistyy, tai netti tökkii.

Kännykkä pitäisi käynnistää vähintään viikon välein uusiksi. Jos liikut eri paikkakunnilla tai eri puolilla kaupunkia, niin suosittelen tekemään tämän päivittäin, jotta verkko löytää puhelimen ja rekisteröi sinut oikein.

Olen töissä matkapuhelin operaattorin aspassa. :)

Vierailija
4/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus (harvoin) oon käynnistänyt uudestaan eli silloin kun puhelin menee jumiin tai akku mennyt ihan loppuun vahingossa. Mut kaveri oli laittanut kuulemma saman viestin yhtä aikaa meille molemmille.

Vierailija
5/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestikeskus säilyttää viestejä puhelimeen määritetyn ajan, yleensä pari viikkoa, ja yrittää lähettää viestin niin kauan uudelleen, ennen kuin puhelin lähettää verkolle "vieti perillä" statuksen. Jos verkko ei saa kuittausta, yrittää verkko lähettää viestiä aika ajoin. Kun puhelin käynnistetään uudelleen, vaikka olisit ulkomailla, puhelimesi rekisteröityy uudelleen ja viestikeskus toimittaa toimittamattomat viestit perille.

Vierailija
6/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se kaveri ei ole kännistänyt puhelinta pitkään aikaan uudelleen ja viesti on statuksessa "odottaa lähetystä", eli jos kaverisi käynnistää puhelimen uudelleen (reboot) niin tieto tukiasemaan välittyy, ja kuittaus statukset päivittyvät!

Puhelin kannattaa käynnistää usein uudestaan, niin toimivuus ja esim. netin nopeus pysyy hyvänä. Jotain siivous ohjelmaa kannattaa käyttää myös vähintään viikottain (esim. ccleaner).

Vierailija
7/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkk0o status voi olla "jumissa" eli kaverisi saa viestit, mutta hänen viestit tai osa viestejä jää ns. odotustilaan odottamaan lähetystä. Eli kaverin kannattaa käynnistää se luuri uusiksi. ;)

Vierailija
8/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on ihan tavallinen liittymä? Voiko olla joku kenttään liittyvä juttu? Jos ollaan oltu jossain niin landella tai sellaisessa kohtaa, ettei ole ollut kuuluvuutta?

Kyllä. Eikä tarvitse olla lande. Asun isossa suomalaisessa kaupungissa ja laaksossa; puhelin ei tahdo pelata edes sisällä. Pitää mennä tuonne terassille. Usein käy, että txt tai whatsup ei olekaan lähtenyt, on lähtevissä odottamassa.

Vierailija
9/9 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vanhassa puhelimessa jäänyt pari kertaa viesti lähtemättä/saamatta. Minulla on nyt uusi puhelin, mutta useimmilla läheisilläni tekstiviestit ovat menneet päällekkäin/ristiin keskuksessa tai jossain. Eli esim maanantaina äitini laittamassa tekstiviestissä saattaa olla yhtäkkiä pala jotain toisen ihmisen minulle laittamaa vanhaa tekstaria, ja kun ihmetellen soitan äidille että mitä hänen lähettämässään tekstiviestissään luki, niin vastauksestaan käy ilmi, että osa tekstarista oli niin kuin piti, mutta puolet viestistä, jopa kesken lauseen, aivan eri ihmisen asiaa... Onko muilla ilmennyt tätä? Oletteko saaneet syytä selville? Minä epäilen että viestisignaalit ovat jotenkin menneet jossain kohti ristiin/sekaisin.