Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille koskaan paha mieli facebookissa näkemistänne kavereiden päivityksistä tms?

Vierailija
17.04.2017 |

Olen miettinyt lähtöä kokonaan pois FB:sta, nimittäin huomaan pahoittavani usein mieleni ja olevani apealla tuulella selailtuani ystävien päivityksiä. Siellä jollain tapaa korostuu erityisen selvästi se, kuka on toiselle se tärkeä ystävä ja kuka taas ei. Nytkin katselin tosi haikeana aiemmin minulle todella tärkeän ystävän päivitystä, jossa hän ja muutama muu kaverini olivat upealla USA:n matkalla. Heillä näytti olevan tosi hienoa siellä. Tykkäilin kuvista ja kommentoin niitä pala kurkussa. Jälkeenpäin mietin, että miksi teen tämän itselleni, miksi käyn facessa selailemassa minulle kerran niin tärkeiden ihmisten päivityksiä, jotka eivät enää välitä tuon taivaallista. Huomasin miettiväni; kunpa minutkin olisi kutsuttu tuolle matkalle.. kunpa minäkin olisin noissa värikkäissä ja iloisissa kuvissa kera ystäväporukan. Ei tule tapahtumaan.

Joo, olen yksinäinen. Enkä oikein tiedä miksi. Musta tykätään, mulle uskoudutaan ja olen ollut niin monen ihmisen luottoystävä kunnes... jotain tapahtuu?! Esim. näiden nyt reissussa olleiden tyttöjen kanssa olin joskus tosi läheinen. Yksi heistä vaan lopetti yhteydenpidon kuin seinään ja jätti saapumatta sovittuun tapaamiseen - joka sitten jäi viimeiseksi. Toisen kanssa loppui samalla tavalla ystävyys kuin seinään, kun aloin seurustella vakavasti ja menin sittemmin naimisiin. Hän jotenkin suuttui siitä tai jotain?!

Eli pointtini siis on, että olisko parempi vaan lähteä kokonaan SOMEsta ja lakata tuhertamasta itkua niiden ystäväporukoiden kivojen kuvien takia? Oletko päätynyt sellaiseen ratkaisuun, anyone?

Niin ja sitten on nämä syntymäpäivätoivotukset; eräskin hyvä ystäväni postaa aina toisen kaverinsa sivuille piiiitkät tekstit miten ihana ystävä tämä on ja oiiiiiikeeeen ihanaa synttäriä rakkaalle "siskolle" ja mulle: onnea. Jotenkin niin loukkaavaa.. En vaan ilmeisesti osaa olla riittävän aikuismainen ja ottaa tota siten että huihai anti olla.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Käyn facebookissa enää harvoin. Koen usein jonkinlaista ulkopuolisuuden tunnetta. Olen aika yksinäinen ja siellä moni ihminen on sellainen, jonka kanssa olisin halunnut ystävystyä tai yrittänyt pitää yhteyttä, mutta olen kokenut niin pahoja torjutuksi tulemisen kokemuksia tai loukkauksia, että ikävältä tuntuu katsella heidän päivityksiään ja kaverikuvioita. Minussa on jotakin, mikä työntää ihmisiä pois. On siitä joku joskus maininnutkin, että ei pidä minusta. Useat käyttäytyvät jo ensi tapaamisessa hyvin töykeästi minua kohtaan. Koen välillä kiusaamista työ- ja harratusporukoissa, minun asemaa työelämässä ja järjestötoiminnassa yritetään kyseenalastaa, jne. Uudet tutut tuntuvat välttelevän minua, on vaikea saada sovittua mitään tapaamisia kenenkään kanssa. Olen mikä olen, mutta yksin. Pyrin viimeiseen asti välttämään loukkaamista, olen ystävällinen, kiinnostunut, yritän joka päivä olla parempi ihminen. On silti hyvin vaikea saada ystäviä ja entisetkin kaikkoavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme