Millainen asuinalue on Roihuvuori?
Esim. onko rauhallista, millaiset koulut ja päiväkodit, jaksaako aina kulkea julkisilla, pärjääkö niillä pikkukaupoilla..? Kaikenlaiet kokemukset otetaan vastaan.
Kommentit (22)
Vanha lähiö. Kaljajuoppoja on, varsinkin ostarilla. Ostari on räkäinen ja siinä on Alepa ja K-market. Itikseen on lyhyt matka. Luontoa. On alemman tulotason ihmisiä, mutta myös siistimpää porukkaa, jotka ovat ostaneet sieltä ekan omistusasuntonsa.
Alkaa olla Kallion punaviherkuplan etäpesäke, joku viljelylaatikko joka kerrostalon pihassa. 50-luvun lopun taloja isoilla pihoilla, merenranta lähellä. Kouluista en tiedä kun ei ole sen ikäisiä lapsia. Ihana japanilainen puisto ja kiva leikkipuisto.
Osasta Roihikaa kävelee kätevästi Siilitien metroasemalle.
Juuri rempattu ala-aste Vuorenpeikontiellä ja toinen tupaten täysi Porolahdessa. Porolahdessa myös yläaste. Porolahden kanssa on yhdistetty Ihmu, eli todella korkeatasoista musiikinopetusta on saatavilla. Paljon harrastusmahdollisuuksia Roihuvuoressa ja lähialueilla.
Ihana, luonnonläheinen, merellinen, yhteisöllinen kaupunginosa. Hyvät liikenneyhteydet. Ostarin pikkukaupat ihan tarpeeksi hyviä, kaikki muu löytyy alle 10 minuutin bussimatkan päästä Itiksestä. Muuttaisin heti takaisin, jos olisi mahdollista. Jonain kauniina päivänä muutankin! :)
Kyllä mä tykkäsin. Koiralle oli parikin puistoa ihan kävelymatkan päässä, Itikseen pääsi vaikka kävellen, Siilitien metroasemalta kuljin töihin. Tosin, muutenhan paikka oli siihen aikaan muuten täynnä autokorjaamoja yms. eli ei siellä hirveästi tekemistä ollut. Muutin pois siis 2008. Voisin muuttaa takaisin :)
Yleisilme ankea ja tympeä. Johtuu ihmisistä.
Muutin noin puoli vuotta sitten Puistolasta Roihuvuoreen, enkä voisi olla yhtään tyytyväisempi. Onhan tuo Roihuvuori tuttu paikka, kun nyt jo edesmenneet isovanhempani asuivat siellä.
Luontoa paljon ympärillä, palvelut tarpeeksi lähellä, töihin pääsen julkisilla hyvin (joko bussilla tai kävellen Itikseen ja siitä sitten eteenpäin, tai sitten Herttoniemen tai Siilitien metroasemien kautta). Myös yöriennoista pääsee aika helposti ja nopeasti julkisilla kotiin ;)
Paljon rauhallisempaa kuin entisessä kotipaikassani Puistolassa. Kerrostalo, jossa asun, on varmaan kaikista hiljaisin kerrostalo, missä olen ikinä asunut.
Ystäväni, jotka eivät tunne itäisestä Helsingistä kuin maineen, ovat ihmetelleet koko Roihista, että onko täällä oikeasti näin rauhallista. Ostarilta nyt pari juoppoporukkaa löytyy, mutta ne nyt mielestäni vähän niin kuin kuuluvat lähes joka ostarille ;)
Yksi parhaimpia alueita stadissa. Ei paras mutta lähellä.
En asu Roihikassa, mutta lähellä. Mielikuvani alueesta on siisti, rauhallinen, vanhoja taloa ja myös vanhoja asukkaita, luontoa lähellä, kauppaa ja kirkkoa ja itis palveluineen lähellä. Voisin muuttaa Roihikaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi parhaimpia alueita stadissa. Ei paras mutta lähellä.
Ehkä jakomäkeä ja kontulaa hitusen parempi, siihen se jääkin.
Muuten ihan kiva mutta isännöintimonopolilla (+huolto) toimiva roihuvuoren lämpö harrastaa aika ikävää asukkaden ryöstelyä vastikkeilla. Silloin ku vielä tuli asuttua siellä parvekkeet mm malattiin uusiksi muutaman vuoden välein koska lohkeilivat. Lohkeilivat koska edellistä väriä ei otettu pois eikä kunnolla puhdistettu. Ainakin isännöinti sai tilattua itseltään asukkaiden laskuun työtä tiheään tahtiin....
Sieltä ei pääse turhaan mökkeilemään eikä matkustamaan, rahat menee asumiseen. Et sinänsä ihan hyvä että satama ja marjaniemi ovat lähellä ja on tuo iso nurmikko... (peukaloisentieltä)
Roihuvuori on todella ihana alue. Ennen sinne muuttoani ajattelin, että kyseessä vähän pussinperä, mutta keskustaan pääse nopeasti, parhaimmillaan taisi mennä 22min kotiovelta steissille. Toki asun lähellä bussipysäkkiä. Siilitiellekin voisi kävellä, mutta bussi menee sen verran usein että menen aina bussilla Hertsikään.
Ihanan yhteisöllinen alue, meidän taloyhtiössä oli nk. "kevätkarkelot" joissa soitti pihalla bändi, lapsille oli kasvomaalausta ja kaikille kasvisruokaa. Isolla pihalla tutustuu kesällä helposti naapureihin, kun menee lukemaan talon päätyyn tai lasten kanssa ulos. Rio ja japanilainen puutarha ovat maininnan arvoisia paikkoja. kesällä Riossa paljon pihakonsertteja, ihan mahtava paikka. Musiikkikoulu lapsille on lähellä ja viime kesänä avattiin joogakoulu aikuisille.
Pikkukaupat suhteellisen kalliita mutta hyvä valikoima kaikenlaisia kasvistuotteita, Fiskarsin saksia jne, isommat ostokset kannattaa silti hoitaa muualla. Itse käyn joko teollisuusalueen uudessa Lidlissä tai Hertsikassa S-marketissa. Minulla ei ole autoa ja hyvin pärjään silti. Tosi rauhallinen alue, ei mitään valittamista. Kouluista tai päiväkodista en tiedä, koska minulla ei ole lapsia.
Melko hyvä asuinalue, tuttu asunut siellä jostain 60-luvulta lähtien. Vähän aikaa oli samassa rapussa ollut kämppä, josta myytiin huumeita mutta noin yleisesti ottaen ihan rauhallista.
Roihuvuori, pommit tippuu
Mitä mitä mitä mitä mitä mitä vittuu
8-2, hoppipäät nyökkää, oikeistolle...
Palava mesta hyökkää
Mis valkoset ja mustat yhdes ylös kasvaa
Tää posse elääkseen kadul nippii haslaa
FLA on mesta, kasvatukses aukkoi
Roihikas enemmän kapakoita ku ruokakauppoi...
Chibi kirjoitti:
Paljon rauhallisempaa kuin entisessä kotipaikassani Puistolassa.
Rauhallisempaa kuin Puistolassa? Missä siellä on rauhatonta? Itse olen Puistolassa myös asunut, ja hyvin rauhallinen lähiö on minusta. Vai tarkoitatko Tapulia?
Vierailija kirjoitti:
Chibi kirjoitti:
Paljon rauhallisempaa kuin entisessä kotipaikassani Puistolassa.
Rauhallisempaa kuin Puistolassa? Missä siellä on rauhatonta? Itse olen Puistolassa myös asunut, ja hyvin rauhallinen lähiö on minusta. Vai tarkoitatko Tapulia?
Olen asunut monessa lähiössä ja kaikki ne tuntuu melko rauhallisilta, paitsi suurimmassa osassa kaamea ostari, jossa liikaa pubeja ja älämölöä. Roihuvuoressa onneksi vain yksi pubi ostarilla, mutta on sielläkin joskus juoppoja, varsinkin kesällä. Rio, Hard Rock House ja Ruiskumestari ihan kivoja paikkoja. Myös hyvä sushipaikka löytyy, jossa Artekin sisustus.
Roihuvuoressa oli pari vuotta sitten mummojenryöstöaalto. Tekijä jäi kiinni ja tuomittiin. Afrikkalaistaustainen maahanmuuttajamies, joka asui opettajavaimonsa ja lastensa kanssa Roihuvuoressa. Ryösteli mm. naapureitaan. Että sellaista yhteisöllisyyttä.
Itse aikoinaan asuin lumikintiellä ja tykkäsin.
Up