Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kampaajien PAKKO haukkua asiakkaan hiuksia?

Vierailija
17.04.2017 |

Alkaa ihan oikeasti ottamaan päähän tämä, tähän mennessä olen tavannut vain muutaman kampaajan, joka ei koko ajan jäkättäisi hiuksista.

"Voi voi kun on ohuet hiukset"
"Hirveesti kaksihaaraisia!"
"Onpa sulla kuivat hiukset!"
"Miten nää hiukset on näin huonokuntoiset"
"Ihan hamppua tää latva"
"Kannattaa käydä säännöllisesti kampaajalla niin hiukset ei pääse näin huonoon kuntoon"

Kampaajalla käyminen maksaa niin poskettomasti, niin voisiko ne kampaajat keskittyä siihen olennaiseen eikä saarnaamiseen. Asiakas varmaan tietää jos hiukset ovat aivan hirveät, ei sitä tarvitse varmaan erikseen kauhistella.

Olen huomannut, että tämä käytös vähenee mitä enemmän ikää tulee. Nyt olen jo kahdenkympin paremmalla puolen ja kampaajat ovat useammin miellyttävämpiä. Joskus teininä sai kuunnella jopa suoranaista vittuilua.

Yleensä nuoret, sellaiset todella laitetun näköiset kampaajat ovat kärkkäimpiä huomauttelemaan, samoin jotkut vanhemmat ihmiset. Paras kampaaja on nuori, mukavan ja hymyileväisen näköinen naishenkilö.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajien bisneksessä olennainen osa on hoitotuotteiden myynti, sitä he tietysti yrittävät buustata esittelemällä asiakkaalle tämän hiusten ongelmakohtia ja sitten lähtiessä selittämällä, miten heillä olisi niille kuiville latvoille justpresiis sopiva Redkenin arganöljy, eikä maksa kuin neljäkymppiä...

Joten älä masennu, äläkä loukkaannu, he vain yrittävät myydä. Hymyile vaikka leveästi ja sano, että "sukuvika kun suksi ei luista...." ja kun he alkavat tuputtaa sinulle hoitotuotteita, sanot, että sinulla on kotona riittävästi tököttejä jo, kiitos vain mutta ei kiitos tällä kertaa.

Vierailija
2/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuule kampaajan kannalta todella raivostuttavaa koittaa käsitellä todella huonokuntoista tukkaa, miten vaikeaa voi olla huolehtia omista hiuksistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kampaaja ei koskaan hauku mun hiuksia. Vaihda kampaajaa.

Vierailija
4/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ykkönen sen sanoi, kampaajat yrittää myydä sulle hoitotuotteita mollaamalla hiustesi heikkoa kuntoa ekaksi.

Vierailija
5/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuule kampaajan kannalta todella raivostuttavaa koittaa käsitellä todella huonokuntoista tukkaa, miten vaikeaa voi olla huolehtia omista hiuksistaan?

Joillakin on vaan luonnostaan huonokuntoiset, ohuet höttöhiukset. Olen yrittänyt kaikenmaailman tököttejä, mutta ei auta, luonnonkiharat näyttävät aina huonolta.

Pitää varmaan lopettaa kampaajalla käyminen, jos kerran on niin raivostuttavaa leikata huonokuntoisia hiuksia.

Vierailija
6/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan, kun ikää tulee, niin saat kuulla harmaista hiuksista (tai hilseestä). Nämä kuulutetaan suureen ääneen kaikille asiakkaille, ihan niin kuin en itse tietäisi, että kumpaakin löytyy. Lakkasin vuosia sitten käymästä kampaajalla, mutta mun tytär opiskeli parturi-kampaajaksi, ja hän leikkaa ja värjää nykyään hiukseni. Tytölle olen sanonut, että muista, että asiakkaan hiuksia ei haukuta millään tavalla. Ei kuulemma tulisi mieleenkään.

Vierailija
7/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tällä Jari Sarasvuon exällä Munkiivuoren ostarilla (Stil)

Leikkasi mielstäni vähän kummallisesti ja kun ihmettelin asiaa, niin sanoi: näin on pakko tehdä, jotta saadaan näistä nyt "jonkin näköiset". 

Oli viimeinen kerta ja siirryin naapuriin Tukkataloon, jossa palvelu on asiallista. 

Vierailija
8/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule se hius on kuollutta materiaalia joten mikään "huolehtiminen" ei siihen vaikuta.Mä en ainakaan halua päällystää omaa päätäni silikonilla sen takia ettei kampaajan päivä menisi pilalle. Mä maksan kampaajalle ja kampaajn tehtävä on pitää päänsä kiinni.

Vierailija
9/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n asemassa vaihtaisin kampaajaa. Kampaajan tehtävä ei ole saada asiakasta tuntemaan itseään (hiuksiaan) rumaksi ja toivottomaksi tapaukseksi, vaan kampaajalta pitäisi voida lähteä hyvillä mielin kotiin. Kaikki kampaajat ei ole empaattisia tai edes mukavia. Etsi itsellesi sopivampi ihminen leikkaamaan hiuksiasi.

Vierailija
10/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja on vähän sellainen ala (kuten muotibisneskin), että se vetää valitettavasti puoleensa niitä vähän ulkonäkökeskeisempiä ihmisiä. Kannattaa ihan rohkeasti vaihtaa kampaajaa jos palvelu on inhottavaa, kivoja kampaajiakin on.

11/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida hiuksiasi äläkä vain pese. Sopiva hoitoaine tarvittaessa ja säännöllinen latvojen leikkaus.

Mä olen saanut vain kehuja kampaajilta.

Vierailija
12/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule se hius on kuollutta materiaalia joten mikään "huolehtiminen" ei siihen vaikuta.Mä en ainakaan halua päällystää omaa päätäni silikonilla sen takia ettei kampaajan päivä menisi pilalle. Mä maksan kampaajalle ja kampaajn tehtävä on pitää päänsä kiinni.

Sano heti alussa, että pyydät, että hiuksesi leikataan ja haluat välttyä kommenteilta hiustesi kunnosta.

Turhalta tuntuva kommentti, mutta ainakin vältyt saarnoilta

Minä vaihtaisin kampaajaa enkä kuuntelisi mitään tuollaista. 

Hiuksiani on vain kerran haukkunut kampaaja, joka värjäsi hiukseni niin, että osa hiuksista oli keltaisia ja osa vihreitä vuosia sitten eli ennen violetteja ja vihreitä hiuksia. Hän tuijotti minua syyllistävästi ja totesi, että hiuksissani on liikaa punapigmenttiä eli syytti värjäysmokastaan minua. Olin nuori enkä osannut puolustautua - ja maksoin laskun. Nykyisin pyytäisin, että kampaaja korjaa tekemänsä virheen.

Vierailija
13/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa sellaiseen kampaajaan, jolta onnistuu.

Vierailija
14/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tukkaani ole koskaan kampaaja haukkunut.

Joskus jos edellisestä kampaajakäynnistä on ollut n. vuosi on kampaaja saattanut suositella, että leikataan vaikka viisi-kymmenen senttiä latvoista, en ole osannut sitä haukkumisena ottaa.

Eli vastauksena, ei ole pakko haukkua.

Vierailija
15/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin säästynyt noilta kampaajilta. Monesti kampaajan tuolissa istuneena kuulee, kun viereinen kampaaja haukkuu asiakkaansa tukkaa. Sitten kehuu ylenpalttisesti jälkeenpäin, että tekipä hyvää työtä, pitää oikein taputtaa olalle jne.

N45

Vierailija
16/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun kampaajat on aina kehunu mun tukkaa, että en ole kyllä kuullut ilkeyksiä parturilta ikinä. Ja ollut sekä pitkää, että lyhyttä ja värjättyä sekä värjäämätöntä mallia.

N24

Vierailija
17/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuori kaunis naisparturi nauroi pienelle kaljun alulle päässäni. En muista suosittelisi hän siihen jotain.

Näin miespuolisena itsetuntoni oli hetken aikaa pohjalukemissa :(.

Vierailija
18/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnonkiharat hiukset, jotka menee vääränlaisessa käsittelyssä pörröön ja suoraan sanottuna rumiksi. Mainitsin eräälle kampaajalle jo alkuun tämän hiustyyppini. Hän alkoi oikeasti suoranaisesti haukkua hiuksiani: "Ai, sulla ei oo kyllä käynyt geenilotossa voittoa. Mun siskollakin on luonnonkiharat ja se vihaa niitä. Ne on kyllä ihan kamalat." En edes tiennyt, mitä vastata. Jotenkin hämmennyin hänen sanoistaan.

Kun hän sitten alkoi lopuksi kuivata hiuksiani, tuloksesta alkoi muotoutua tuo mainitsemani ruma pörrökasa. "Joo, haluut varmaan et nää suoristetaan? Yritin kyllä tehä tähän föönillä kaunista pohjaa, mut eihän tästä mitään tuu!"

Ihmettelen, miksi ammattilainen käsittelee luonnonkiharaa hiusta kuin suoraa. Osaan amatöörinäkin kuivata hiukseni siten, etteivät ne mene täydelliseen pörröön.

Sain siis koko kaksituntisen myös kuulla, kuinka rumat hiukseni ovat. Jäi oikeasti aika paha mieli, mutta päätin äänestää jaloillani ja vaihdoin kampaajaa. Harmittaa vain, että olin silloin vielä nuorempi teini, joten en uskaltanut sanoa hänelle asiasta mitään...

Vierailija
19/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran erehdyin Helsingissä tunnettuun kampaamoketjuun menemään. nuori tyttö laittoi hiuksiani ja todennäköisesti omistaja (vanhempi nainen) laittoi vieressä toisen asiakkaan hiuksia. Hän kävi välillä seuraamassa minulle hiuksia laittaneen tytön työskentelyä. alkoi kovaan ääneen valittaa miten huonossa kunnossa minun hiukset ovat. olisi pitänyt leikata paljon yms. tuijotti silmälasiensa takaa julmasti minua. nolasi mut totaalisesti eikä antanut tytölle työrauhaa tehdä mun hiuksia loppuun. huomasin tytön ilmeestä että oli itsekkin ärsyyntynyt. melkein itkin kun lähdin, sain vain sanotuksi että en ota hiusten lyhennystä vain värin. menin lyhennyttämään toiseen kampaamoon ja siellä sain asiallisen palvelun. tästä on aikaa yli 10 vuotta mutta muistan kuin eilisen. sain melkein kammon kampaamoihin. olisi pitänyt tehdä valitus mutta olin niin järkyttynyt että en saanut aikaiseksi. onnekkaasti olen levittänyt huonoa palautetta muille kyseisestä paikasta.

Vierailija
20/77 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla ei pitäisi joutua kuulemaan haukkuja. Kannattaa antaa palautetta ja sitten tosiaan vaihtaa kampaajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan