Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri istutti minun pihalleni TUIJIA!!

Vierailija
17.04.2017 |

Perkele inhoan tuijia ja tämä istuttaa niitä minun pihalleni!!! Ylittänyt rajaa ainakin 20cm ja kehtaa vielä väittää että piha-alue on hänen, vaikka tiedän tasan tarkkaan että se tuija on minun maallani. Sanoin hänelle kiukuissani kuinka ruma kukka tuija on ja hän myhäilee tyytyväisenä kuinka kaunis se on. Mielestäni tuijat ovat vain yksinkertaisesti rumia ja tuovat mieleen hautaijaiskasvin.
Mitä hemmettiä teen naapurin kanssa????

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, törkeää. Miksi ei ole tarkistanut, missä tonttien rajat kulkee? Mulla menis niin hermo. Onneks ei oo naapureita.

Asutko avaruudessa? Eiköhän kaikilta naapurit löydy?

Kaikilla ei ole toisen talon pihaa rajanaapurina. Munkin kotipaikassa naapurit molempiin suuntiin 500m päässä ja välissä metsää/peltoa. Ei tuu kiistaa istuttaako naapurit tuijansa omalle vai naapurin pihalle.

Vierailija
42/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on helppoa, mun naapurini on Tuija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ulos ja vedä linjalanka pyykistä pyykkiin. Sillä se raja selviää.

Vierailija
44/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, törkeää. Miksi ei ole tarkistanut, missä tonttien rajat kulkee? Mulla menis niin hermo. Onneks ei oo naapureita.

Kaikilla ei ole toisen talon pihaa rajanaapurina. Munkin kotipaikassa naapurit molempiin suuntiin 500m päässä ja välissä metsää/peltoa. Ei tuu kiistaa istuttaako naapurit tuijansa omalle vai naapurin pihalle.

Meillä on mökillä 4 hehtaarin tontti ja silti siellä on naapurit.

Vierailija
45/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ilmoittamassa naapurille tulevasta mittauksesta. Yritti estellä, mutta muutti mielensä, kun sanoin hänelle että jos minä olinkin ollut koko ajan väärässä ja tämä on sinun tonttisi.

Muuttui ääni heti kellossa ja soitin mittaukseen.

Sovittiin aika ja katsotaan olinko minä oikeassa vai väärässä

Teinkö nyt oikein?

Vierailija
46/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökillä 4 hehtaarin tontti ja silti siellä on naapurit.

No puhutaan meki saman kyläläisistä naapureina vaikka osaan etäisyys lähes 5km. Pointti onki tossa, että edes lähinaapurien kanssa ei tuu kiistaa pihan istutuksista. Eikä kyllä mistään muustakaan asiasta oo tullu.

Vierailija
47/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri istutti palmuja vinon kasan.. kivaa.

Vierailija
48/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni tuijat ovat hautajaiskasveja enkä minäkään niitä katsoisi mielelläni naapurin istuttamana omalla pihallani. Ei haittaisi jos naapurin omalla pihalla olisi niitä mutta en halua niitä omalle alueelleni

Vierailija
49/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ilmoittamassa naapurille tulevasta mittauksesta. Yritti estellä, mutta muutti mielensä, kun sanoin hänelle että jos minä olinkin ollut koko ajan väärässä ja tämä on sinun tonttisi.

Muuttui ääni heti kellossa ja soitin mittaukseen.

Sovittiin aika ja katsotaan olinko minä oikeassa vai väärässä

Teinkö nyt oikein?

Niin. Pääsiäismaanantaina soitit maanmittauslaitokseen? Ja tuijia on istuteltu jo hyvän aikaa vaikka routaa on metrin syvyydessä vielä suurimmassa osassa maata?

Vierailija
50/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pehmeä maa, eikä edes ole ollut kovin kylmä siellä missä asun. On ollut sen verran lämmintä ilmaa, jopa yli 15 astetta

Ja kyllä, pääsiäisenä voi soittaa

Vierailija
51/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pehmeä maa, eikä edes ole ollut kovin kylmä siellä missä asun. On ollut sen verran lämmintä ilmaa, jopa yli 15 astetta

Niin varmaan ja niin varmaan. Tuskin on Etelä-Suomessakaan ollut muuta kuin räntäsadetta tai kylmää viimaa viime viikkoina. Katsomme kyllä säätiedotukset.

Vierailija
52/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietääkseni tuija on puu tai pensas?

Vierailija
53/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään Turussa mitään routaa enää ole, mutta ei ole kyllä myöskään pääsiäisenä maanmittuaslaitoksen toimisto auki.

Vierailija
54/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kyllä soitin ja sanottiin että toimisto ei ole auki, mutta ajan voi varata.

Ja onhan tässä ollut sadetta, räntää yms mutta myös on paistanut aurinko

Vierailija
55/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijathan kasvaa suht leveiksi ja monta metriä korkeiksi. Miten ne voi olla hautajaiskasveja tai kukkia?

Ja jos tosiaan naapuri laittaa niitä omalle tontilleen, pitää jättää tilaa niin ettei ne kasva toisen puolelle.

Vierailija
56/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne kyllä soitin ja sanottiin että toimisto ei ole auki, mutta ajan voi varata.

Kumpi maksaa, sinä vai naapuri? On meinaan kallista maanmittaus.

Vierailija
57/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi maksaa, sinä vai naapuri? On meinaan kallista maanmittaus.

Porvoon maanmittauslaitos toimii talkookahvien voimalla. 

Vierailija
59/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL :-DDDD kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla naapuri suunnitteli istuttavansa vaahteran pari ja sekin tulisi olemaan minun tontillani. Vaikka kuinka huudan ja raivoan hänelle että menisi jakeluun, tyytyväisenä myhäilee tulevaa uutta hienoa "pihaansa"

Ap

Siinäpähän huudat ja raivoat, minä en siitä perusta koska sinä olet skitso.

Tiedätköhän sinä edes mikä skitso on?

Olisit itsekin varmasti raivoissasi jos joku istuttaisi sinun puolellesi monta kasvia jota inhoat?

Olisitko iloinen?

Ei ap

Skitso on juuri sinunlaisesi sekopää, joka alkaa karjumaan, kiljumaan ja sekoilemaan heti kun luulee, että joku hemmetin kukka on jotain 20cm hänen pihansa puolella.

Ensinnäkin tuija ei ole kukka. Toisekseen olen täysin varma, että se on minun puolellani, koska pihallani on selvät rajat. Ja sinuakin varmasti ärsyttäisi jos joku suunnittelisi vielä uusia kasveja/puita sinun puolellesi eikä tajuaisi että kyseessä on sinun pihasi.

Kolmanneksi, tämä talo on kuulunut lapsuudenperheelleni, ja samaiselle alueelle on istutettu meidän laittamia kasveja ja kukkia, ei naapurin

Miten niin selvät rajat? Rajapyykeistä se raja katsotaan eikä jostain nurmikon reunasta. Minusta alkoi tuntua että naapurisi on oikeassa ja häntä ärsyttää että olet laajentanut pihaasi hänen tontilleen.

Menette yhdessä katsomaan rajapyykit ja tarkastatte rajojen sijainnin.

Tarkoitin rajapyykkejä :)

Minulla on myös tallella taloni kartta, jossa näkyy myös pihan alue. Tätä olen näyttänyt naapurille, mutta väittää kivenkovaan alueen olevan hänen.

Ärsyttää

Ihan nyt ohiksena, mutta niihin vanhoihin karttoihin ja pyykkeihin ei todellakaan kannata luottaa varsinkin jos viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on tapahtunut alueella jotain kuntaliitoksia tms. Meillekin tuli yllättäen muutama vuosi sitten kaupungilta ukaasi että meidän kevytrakenteinen pihavaja on siirrettävä kun on kunnan maalla, tulevat muuten itse poistamaan sen. Rajapyykit oli ihan vieressä näkyvillä ja niiden perusteella oli aikoinaan vaja siihin pystytetty. Rupesin asiaa selvittämään ja perustelin kaikille jolta asiaa yritin kysellä että se on rajapyykkien mukaan ihan meidän maalla se vaja niin kappas kun sen jälkeen meni muutama viikko ja olikin yllättäen ilmestyneet uudet pyykit jotka tosiaan osoittivat että vaja oli kuin olikin kaupungin maalla. Kuntaliitoksen jälkeen toistakymmentä vuotta sitten kaupunki oli ottanut sen maan siitä katualueeksi mutta hups vaan oli unohtunut asia päivittää maastoon ja osaan karttojakin... Naapureilla oli vastaavia juttuja ja nyt on sitten suurimmalla osalla tontissa sellainen hoitamaton kaistale kun ei sinne saa mennä itse mitään tekemään eikä kaupunkikaan hoida maitaan... >:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi