Jos sulle syntyisi just nyt tyttövauva, niin minkä antaisit hänen nimekseen? :D
Ei tarvitse koko nimeä sanoa, pelkkä ensimmäinen etunimi/kutsumanimi vain. Näitä on hauska lukea.
Ja ei, en ole raskaana ja yritä keksiä teidän kautta vauvalle nimeä, ihan muuten kyselen kun tykkään nimijutuista :)
Kommentit (428)
M-kirjaimella täytyisi alkaa, koska pidän niin paljon siitä kirjaimesta ja oma nimi ja aviomiehen nimi alkaa myös M-kirjaimella. On vaan niin hankalaa sanoa, mikä kaikista "M-nimistä" miellyttäisi itseä kaikista eniten...
Periaatteessa haluaisin vain kaksi nimeä, mutta toisaalta olen avoin myös kolmelle etunimelle. Ainakin yksi nimistä saisi olla suvusta ja sellaisia nimiä olisivat Maria, Emma, Katariina, Hannele, Kristina ja Johanna, eli hyvin perinteiset suvuissa kiertävät nimet. Hannele- nimeä en tietyistä syistä antaisi, vaikka sekin on kyllä kaunis ja perinteinen nimi. Kristina on suvussamme yhden i:n kirjoitusasulla, joten sellaisena sen itsekin säilyttäisin.
Etunimen jälkeen voisi siis seurata mm. Seuraavanlaisia yhdistelmiä:
Emma Johanna
Emma Kristina
Emma Katariina
Maria Johanna
Maria Kristina
Maria Katariina
Kristina Johanna
Johanna Kristina
Mutta sitten se etunimi tosiaan vielä uupuu... Haluaisin jonkun hieman erilaisen nimen, esim. Nimet Mila, Milla, Maria, Milja ovat omaan makuuni liian tavallisia ensimmäiseksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimettömäksi taitaa jäädä. Miehelle ei kelpaa mun ehdotukset eikä mulle sen. Ollaan suomalaisbrittipariskunta ja asutaan espanjankielisessä maassa.
Miten ois vaikka Sofia, Stella, Maria, Olivia, Ella, Anna, Anne, Isabella? Onhan noita kansainvälisiä tyttöjen nimiä vaikka kuinka!
Minä olen Anna, siskoni ovat Sofia, Maria (ja Laura). Stellasta ja Ellasta en tykkää, miehen siskon tytöt ovat Isabel ja Olivia. Lähipiiri täynnä nättejä, kansainvälisiä nimiä! No kyllä me vielä jotain keksitään.
Jos minulle syntyisi tyttövauva, niin se olisi niin suuri ihme, että sen vauvan nimeksi olisi pakko tulla Ihmetyttö MacGyver. Minulle nimittäin ei voi syntyä vauvoja, koska itse en miehenä voi synnyttää ja teiltä naisilta en saa seksiä millään, niin kukaan nainenkaan ei voi synnyttää minulle vauvaa.
Tuleekohan nimi Marika vielä joskus muotiin? Mun mielestä Marika on kaunis nimi ja sopis hyvin tähän päiväänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vivian
Sama.
Olen ujo mies enkä varmasti saa koskaan naista itselleni. Jos kuitenkin tapahtuisi niin valtaisa ihme, että oikein isäksi tulisin, niin olkoon tyttäreni Mila, Jasmin, Mia tai Emilia.
Minttu vois olla mun tytölle kiva. Tosin Minttu Räikkönen vähän häiritsee
Hillariina <3