Jos sulle syntyisi just nyt tyttövauva, niin minkä antaisit hänen nimekseen? :D
Ei tarvitse koko nimeä sanoa, pelkkä ensimmäinen etunimi/kutsumanimi vain. Näitä on hauska lukea.
Ja ei, en ole raskaana ja yritä keksiä teidän kautta vauvalle nimeä, ihan muuten kyselen kun tykkään nimijutuista :)
Kommentit (428)
Olen viime vuosina hurahtanut puutarhajuttuihin ja luontoon ylipäätäänkin, joten antaisin mieluiten kukkiin viittaavan luontonimen. Esimerkiksi Inkalilja tai Pilvikirsikka (väliviivalla tai ei) olisivat suloisia, uneksivan hippikesän nimiä. ;)
Edith, mun mielestä vaan tosi kaunis nimi
Sofia on Bulgarian pääkaupunki :)
Kaisa Loviisa Eufrosyyne ja vain sen takia että tuon nimisiä olivat isoäidit isän ja äidin puolella 1800-luvun puolella syntyneet
Taimi. Kuulin tuon nimen n. 10 v sitten ensimmäisen kerran ja nauroin koska se oli hassu. Hiljalleen se on syövyttänyt loputkin järjet päästäni ja nyt ainoa oikea vaihtoehto olisi Taimi. En osaa perustella. Valitettavasti en voi saada enää lapsia, ikä + endometrioosi tehneet tehtävänsä.
Nimi olisi Sina/Siina! Ehkä suomenkieliselle ihan tuo Siina- kirjoitusmuoto.
Nimi voisi olla esim.
Siina Mariela
Siina Sofia
Siina Aleksandra
Siina Matilda
Siina Amanda
Siina Linnea
Mutta lapsia ei minulle tule. :)
Josefina. Tosin en tiedä olisiko turhan hankala etunimeksi, en todellakaan haluaisi lapseni olevan "Jossu".... Jossu tai Johku se olisi..
Helli